Dumpen. Bra eller dåligt?
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
Ska man vara helt korrekt dömer Dumpen ingen som Pedofil. Dom publicerar det personen dom konfronterar själv skrivit till vad dom tror är ett minderårigt barn. När personerna dom träffar konfronteras frågar dom om detta. Det är inga jag hört ett rykte som säger?
Kan inte se något fel i att ställa frågor om detta.
Nej, det är det inte då pedofiler har ett ansvar att inte kontakta barn online. Allt ansvar ligger på förövaren, inte på de du anser ?provocera? dem.
Sluta svara om du inte tål läsa mina åsikter då. Har ingen lust att prata med någon som du i vilket fall.
Önskar att Dumpen fanns när jag var barn. Kanske hade jag vågat kontakta dom och historien slutat helt annorlunda.
Jag är en av alla dom som blev utsatt av en pedofil som barn. En natt som antagligen bara varade några minuter men som för mej kändes som en evighet och förstörde mej för alltid. Som boende i ett litet samhälle där mannen hade en hög ställning vågade jag inte säga ett knyst.
För mej resulterade det i att jag flyttade från min hemort så fort jag kunde. Nu 30 år senare påverkar den här händelsen fortfarande mitt liv. Jag har fått psykologhjälp och lärt mej leva och hantera det, men ärren det gav läker aldrig helt. Trots en helt underbar man kan jag aldrig helt njuta av sex med honom. En liten del av mej blir för alltid påmind om vad som hände mej som barn. Ser jag en man som liknar min förövare rivs såren upp igen. Detsamma när jag besöker mitt föräldrahem. Det han gjorde mot mej kommer jag tvingas leva med för resten av livet. Utåt sett är jag en glad, social och lyckad människa. Inom mej är jag för alltid ärrad. Jag tror ingen som inte blivit utsatt kan förstå vad det här gör med en.
Och när det gäller Dumpen. Jublar jag varje gång en gädda blir uthängd? Nej naturligtvis inte. Det som snurrar i min hjärna är vad som hänt om det varit ett riktigt barn och på alla dom andra barn som gäddan skadat eller kommer att skada. Det handlar ingenting om att hämnas på alla gäddor. Inte för mej, förmodligen inte för Patrick och Sara heller eller för dom flesta andra som blivit utsatta. Det det handlar om att för varje gädda som hängs ut räddas förhoppnings vis x antal barn från övergrepp.
Och hade Dumpen funnits när jag var barn hade jag kanske vågar kontakta dom och fått stopp på mannen. Jag var inte den enda han gav sej på.
43 Pedofiler har röstat
43 Pedofiler har röstat
Ja!