• Ambivalent80

    Barn mår dåligt Bonusfamilj

    kille som har två barn 6 och 8 år, varannan vecka. Själv har jag fyra barn 6,6,11,13 år, som bor hos oss jämt. Vi har sedan början haft en dialog om hur vi ska få ihop livet och det har varit mycket konflikter mellan sambon och mig. Från att ha varit överens om uppfostran och regler, är vi nu väldigt olika. Han har ingen struktur överhuvudtaget och när jag påpeka detta, att vi behöver regler och ordning är det tvärstopp. De veckorna hans barn är där härjar de fritt, springer inne, skriker, äter middag när de vill, får mackor och annat serverat in på rummet. Min sambo är helt fokuserad på dem och väldigt daltande och curlande. Medan jag kanske är väl sträng och uppfostrar mina barn till att bli självständiga. vi blir osams om detta ideligen och så fort jag försöker komma med idéer och synpunkter blir det bråk. jag ville tex att man planerar kompislek för alla 6 men han säger direkt nej och tycker att hans barn kompis ska få komma och få som han vill, vilket han gör och har lillasyster med sig som är ganska krävande. Min sambo bjuder in till fika när alla är där och känner inte av när det räcker. Mina äldre barn på 13 och 11 protesterar nu och den äldsta vill inte vara där på deras veckor. Till saken hör att hans barn inte pratat med de andra, deltar inte i ngt och har inga krav. han mår rentav dåligt av att leva såhär har han nu uttryckt.
    Själv har jag tagit bort de vanor vi hade när vi bodde själva för att de helt enkelt inte passar i en storfamilj. hjälper ju inte att prata. Vad borde jag göra??

  • Svar på tråden Barn mår dåligt Bonusfamilj
  • Ambivalent80

    Obs
    till saken hör att vi alla älskar honom och han har varit väldigt bra för oss. Han är snäll, glad och generös.
    Skulle vara en sorg för mig att inte bo ihop och allt som inte rör barnen funkar klockrent. 
    Men det som också stör min son är att han kan lämna allt i kaos och bara dra iväg med barnen

Svar på tråden Barn mår dåligt Bonusfamilj