Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

    Storhandlar ni i större utsträckning nu?

    Förut storhandlade vi alltid varje fredag, via nätet med hemkörning. Är en familj med 3 barn.

    Numera storhandlar vi sällan. Jag brukar åka på lunchen o hinner oftast småhandla lite i ngn butik där det är bra priser. Finns det billig kyckling på Coop så köper jag 3-4 st och fryser in. En annan dag kanske billig köttfärs på Ica och då köper jag mycket av det.

    En dag i veckan brukar vi åka till Willys, handlar det som är billigt o fyller på med sånt vi behöver som det inte varit extrapris på under veckan, samt basvaror.

    I övrigt så köper vi mer sällan nötkött och kycklingfilé. Handlar mer köttfärs nu, finns mycket gott att göra av det. Har bytt ut färsk kycklingfilé mot fryst. Äter ngn vegetarisk gryta minst en gång per vecka, typ linsbas eller vegetarisk köttfärssås. 

    Köper sällan coca cola och OLE chips, väljer billigare märken. Nu har vi bara så t på fredagar men ändå.

    Så jo, vi har ändrat både köpmönstret och vad vi köper, och ligger nog på samma matkostnader nu som innan det blev dyrt.

    Men ibland är det ju så man svimmar. Vanlig denniskorv (ni vet sånt 10 pack man kan grilla) kostnade 36 kr på Coop. Helt galet. Köpte clips egna märke för 18 kr istället.

Svar på tråden Storhandlar ni i större utsträckning nu?