• Anonym (Honey)

Dumpade bittra män

Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 

Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

• Svar på tråden Dumpade bittra män
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:10:55 följande:
    Uppstår graviditeter exempelvis efter någon ätit många hamburgare?

Det finns ett tydligt samband mellan aborter och någons sexliv
    Du bekostar även männens sexliv, du vet den där personen som gör kvinnan gravid och som också vill göra abort. Och jag få bekosta bittra mäns kostnader när de super ner sig. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:25:11 följande:
    Det handlar om att du vill inte finansera ev hjälp till män som saknar sexpartner men du vill att jag och andra privatpersoner och samhället ska finansera ditt sexliv. 
    Vad ska finansieras om någon inte har ett sexliv? Vill du ha en check för uteblivet sex?

Skaffa dig ett så får du också hjälp med finansieringen. 
  • Mandel

Men fortfarande svårt att bli gravid och behöva en abort utan en man, eller kan man bli gravid av en dildo?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:09:45 följande:
    Du säger såklart att det inte är en rättighet med sex när det passar dig. 
    Men jag ska vara med och finansera ditt sexliv.

Då handlar det inte om rättighet till sex, till det som jag tar upp. 
    Sex kan aldrig någonsin vara en rättighet, de enda som anser det är de som våldtar... ALLA har rätt att säga nej till sex och då faller hela rättighetsresonemanget direkt. Jag kan lova dig att du aldrig någonsin har varit med och finansierat mitt sexliv.....

En abort är ju inte enbart kvinnans ansvar utan det är ju något som berör både kvinnan och mannen. En graviditet är något som kan inträffa när man har sex och är naturligtvis både kvinnan och mannens ansvar så att även om det nu skulle vara så som du säger (vilket jag inte håller med om) så finansieras det ju lika mycket för båda parter,
  • SunnyP

Så du anser att en graviditet enbart är kvinnans ansvar.... Man är väl två om att skapa ett barn eller hur?
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:29:38 följande:
    Finns det någon lag som förhindrar att män utan sexpartner får hjälp av samhället så de kan få en sexpartner och det officiellt ska handla om något annat?

Då det är okej att man ska finansera kvinnors sexliv men officiellt så låtsas ni som det handlar om något annat. 
    Hur ska samhället kunna hjälpa män med att få en sexpartner? Så om man inte hittar någon som vill ligga med en så ska samhället tvinga någon att göra det eller hur menar du??? Jag kan ju säga att jag själv tusen gånger om skulle välja att vara utan sex för all framtid om alternativet var att ha sex med någon som inte ville ha det med mig, hela grejen med att sex är härligt är ju att båda parter tänder lika mycket på varandra annars kan man ju använda en dildo/sexdocka.
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:23:36 följande:
    Så ditt sexliv skulle se likadant ut om du själv fick betala för dina aborter eller om aborter vore olagliga? 
    Jag personligen har faktiskt aldrig gjort en abort eller ens övervägt det och det gäller troligen majoriteten av kvinnorna i Sverige. Det är liksom inget som var och varannan kvinna gör.
    Dessutom så är det väl bara rättvist att män och kvinnor delar på kostnaden eftersom det krävs en av varje kön för att lyckas skapa det där livet från första början. 
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:17:08 följande:
    Om det argumentet("INGEN har rätt till sex med en annan människa" ) skulle ha så stor betydelse så skulle de flesta kvinnor säga det oavsett när det handlar om sex. 
    Jag har ALDRIG varken hört eller läst om en kvinna som sagt att kvinnor har rätt till sex med andra individer än sig själva. Det är en sjukt osund syn då man i så fall anser att ens egna behov av sex står över andra individers val att neka att ha sex med en. Absolut inte ok! Det är en rättighet att säga nej till sex för ALLA har full bestämmande rätt över sin egen kropp. Man bestämmer över sin egen kropp och aldrig någonsin över någon annans. Tänk efter lite, för mig är det fullkomligt vidrigt att anse at man har rätt till sex med andra och de enda som jag hört uttala sådant är människor som våldtar och utnyttjar andra människor. Man har rätt att ha sex med sig själv det är allt och aldrig någonsin med någon annan.
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 12:21:54 följande:
    Ironiskt är att det är du som har rättighet till sex genom att samhället bidrar till ditt sexliv men du låtsas som att det är ingen rättighet till sex som gäller nu. 
    Jag har redan skrivit att varken jag eller någon annan har rätt till sex med en annan människa. Jag har heller aldrig någonsin fått samhällets hjälp med mitt sexliv, det klarar jag av galant på egen hand. 
  • Anonym (Tolkning)
    SunnyP skrev 2023-01-31 14:27:43 följande:
    Jag har redan skrivit att varken jag eller någon annan har rätt till sex med en annan människa. Jag har heller aldrig någonsin fått samhällets hjälp med mitt sexliv, det klarar jag av galant på egen hand. 
    Vem betalar för dina aborter? 
Svar på tråden Dumpade bittra män