Inlägg från: Anonym (Anti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti)

    Undersökning - upplevelser inom/av BVC

    Det brister oerhört inom amningskunskap. Det ingår ju normalt sett inte i utbildningen heller sa en av våra Bvc-sköterskor. Så många det ställt till det för denna bristande kunskap. Och direkta avoghet mot amning. Ibland kan man tro att Bvc sponsras av ersättningsindustrin så mycket som det tjatas om ersättning. Istället för att stötta och uppmuntra mammor som faktiskt vill amma. Jag har varit med i Amningshjälpens grupp i många år och läst många tragiska berättelser om Bvc:s anti-amningspåfund.
    Överlag är vi extremt missnöjda med Bvc. Så pass att vi slutade gå. Gränsen gick vid en soc.anmälan som var en enda grov lögn!! Vi försökte gå vidare med det, men alla chefer försvarade sköterskan så hon hinner väl förstöra för ännu fler de år hon har kvar att jobba. Jag har personligen noll förtroende för Bvc.

  • Anonym (Anti)
    Anonym (Student) skrev 2023-02-01 14:34:42 följande:
    Tråkigt att höra om din upplevelse, men tänker att det måste ju alltid finnas en indikation till eventuell orosanmälan då vi har anmälningsplikt inom vården... anmälan görs ju inte för "skojs skull" menar jag.
    Jodå, anmälan kan göras bara för att jävlas!! Hon hade nåt emot mig personligen från första början. Det märktes tydligt. Men självklart måste även du ta henne i försvar. Som om det aldrig görs okynnesanmälningar! Så din s.k uppsats kommer vara full av lögner och propaganda den med eftersom du vägrar tro att nån på Bvc kan göra fel.
Svar på tråden Undersökning - upplevelser inom/av BVC