• Mandel

    Talar ni om för andra hur dom ska göra när det gäller att dejta?

    Anonym (Guest) skrev 2023-02-02 10:27:06 följande:
    Ändå så finns det dom som talar om för andra hur dom ska göra, vara, och vad killar och tjejer gillar, och inte gillar.

    Fast det spelar ju ingen roll att forum som detta svämmar över av åsikter om vad kvinnor eller män uppskattar respektive inte uppskattar i dejtingsvängen för ändå så beter sig majoriteten i dejtingsvängen exakt så som motsatt kön absolut inte vill att de ska bete sig och sedan sitter båda sidor och beklagar sig över hur omöjligt det är att hitta någon...

    Är ingen i verkliga livet som talat om någonting för mig hur jag ska bete mig eller göra osv i dejtingsvängen. Inget mer än var rädd om dig och tänkt dig för.
    En fd kollega blev dock nervös och trodde att jag hade sex med alla jag var på dejt med så han började harkla lite och tyckte att jag kanske skulle lugna ned mig tills jag förklarade att dejt inte är lika med sex.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Guest) skrev 2023-02-02 10:40:01 följande:
    Jag har varit med om många gånger att kvinnor irl talat om för mig hur jag ska vara, göra, och vad tjejer gillar för killar, hur en kille ska vara.
    Men då beror det väl på att du beter dig som en rövhatt och skrämmer bort alla tänkbara kandidater. 
    Har du ett fungerande dejtande och har haft ett par relationer genom åren och förövrigt är en normalt fungerande människa så har jag svårt för att tro att folk behöver tala om för dig hur du ska bete dig och vara, men klarar du inte av det på egen hand så förstår jag att de försöker hjälpa dig.

    Har en kollega - man, som inte kan föra sig helt 100 socialt så honom får vi alla hjälpa åt att försöka styra på rätt väg oavsett vad det gäller.
    Att man inte visar magen för alla, att man inte går med skitiga kläder en hel vecka, att man borstar tänderna osv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Talar ni om för andra hur dom ska göra när det gäller att dejta?