Inlägg från: Anonym (Gråsten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gråsten)

    Att förlöjliga män.

    Anonym (Marmor) skrev 2023-02-04 18:17:49 följande:

     Så ibland kan det vara en bra idé för kvinnor att tänka efter innan man klankar ner på män, och kritiserar allt han gör, och förlöjligar. Det hjälper inte en man.


    Men kan du bara ge dig? Det är inte ett fakta du kommer med, att "kvinnor klankar ner på män, kritiserar allt han gör och förlöjligar". Du har blivit utsatt för det av några stycken. Det är inget vi gör. Ingen kvinnlig egenskap som finns i faktaböcker. En del människor gör det, både män och kvinnor. Det är individuellt, inte könsbyndet. 
    En del kvinnor röker, inte jag men enligt dig så röker alla då? 
    Varför undrar du inte över män som klagar på kvinnor? Eller mer korrekt, personer som klagar på andra personer? 

    Det du tror är inte fakta. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Marmor) skrev 2023-02-04 18:38:03 följande:
    De flesta av er som svarat här har inte respekterat mig och det jag frågar här i tråden. 
    Du respekterar inte de kvinnor och män som tusen gånger hittills sagt att din upplevelse inte är fakta. 
    Du vägrar och väntar på tillfället då någon säger "Ja det stämmer.  Kaffedraken är den som sitter på all kunskap om kvinnor. Trots att han är man. Kvinnor kallas Lodisar världen runt och förlöjligar män" 

    Det är konstigt att så många av oss ljugande, dömande kvinnor hittar män som vill gifta sig och skaffa barn.
    Jag har varit gift i 25 år. Hur gick det till? Jag har ju förlöjligat honom hela tiden, stuckit fingret i hans mage och skrattat tillsammans med kvinnor som stod bredvid. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-04 19:40:21 följande:
    Men snälla du, kommentarerna du har fått är 25 år sen och främst från din syster, alt systers kompis, alltså sådana personer där man måste sålla kommentarer. Framför allt kan man inte hålla fast vid gamla, enstaka ord och sen kasta anklagelser omkring sig till alla runt omkring.

    Du verkar inte bli frisk från det här tyvärr och jag tror att vi alla tycker synd om dig. Det känns som att du ligger vaken på nätterna och känner dig tillplattad och förnedrad för något du hörde när du var ung och som har format dig idag till en bitter och ensam man. Varför vill du inte släppa kommentarerna? Varför vill du inte gå vidare, lyfta blicken och leva livet fullt de sista åren du har kvar? 
    Bra sagt. Jag tror att han (och övriga med samma upplevelse som ung) är rädd för att erkänna att han levt i ett missförstånd hela livet. Han har levt i tron att alla kvinnor är som hans mamma och syster. De har förstört hans liv enligt mig.  Det är nog skrämmande att inse hur mycket han kanske missat pga det missförståndet. 
    Nu vägrar han tänka själv för han ör övertygad om att det han lärt sig är rätt. Min egen hobbydiagnos är att han har svårt med sociala tolkningar och  att bli illa behandlad som ung har gjort allt svårare för honom. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Gråsten) skrev 2023-02-04 20:25:38 följande:
    Bra sagt. Jag tror att han (och övriga med samma upplevelse som ung) är rädd för att erkänna att han levt i ett missförstånd hela livet. Han har levt i tron att alla kvinnor är som hans mamma och syster. De har förstört hans liv enligt mig.  Det är nog skrämmande att inse hur mycket han kanske missat pga det missförståndet. 
    Nu vägrar han tänka själv för han ör övertygad om att det han lärt sig är rätt. Min egen hobbydiagnos är att han har svårt med sociala tolkningar och  att bli illa behandlad som ung har gjort allt svårare för honom. 
    Och jag  förstår vem de två tumme ner  kommer ifrån. Du är snabb KD. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Linn) skrev 2023-02-04 22:55:46 följande:
    Ja, han är blixtsnabb när det gäller att ogilla alla kommentarer som inte stöder hans sjukliga hangups. Oftast drämmer han till med två tumme ner också.
    En bedrift att jonglera flera konton. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Linn) skrev 2023-02-04 22:55:46 följande:
    Ja, han är blixtsnabb när det gäller att ogilla alla kommentarer som inte stöder hans sjukliga hangups. Oftast drämmer han till med två tumme ner också.
    En bedrift att jonglera flera konton. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Gråsten) skrev 2023-02-04 22:12:33 följande:
    Och jag  förstår vem de två tumme ner  kommer ifrån. Du är snabb KD. 
    Det märkliga är att jag kritiserade hans anhöriga men jag var kanske inte tydlig nog. 
  • Anonym (Gråsten)
    Anonym (Marmor) skrev 2023-02-05 10:00:29 följande:

    Det är lättvindigt för kvinnor att slänga ur sig lite vad som helst, inget hon tänker på sen. Inget hon behöver ta ansvar för. Det är mannen som måste jobba med sig själv. En man måste ju tåla lite påhopp. Män är inte känsliga på samma sätt som kvinnor är. 


    Di behöver öva på att använda ironi för det du gör fungerar inte. Nu är du passivt aggressiv och obehaglig. 
Svar på tråden Att förlöjliga män.