• Anonym (L)

    Exet vill skaffa barn med ny tjej, men inte med mig

    Jag tror inte att han såg en framtid med dig. Han ville nog inte skaffa barn med dig. Han vill säkert ha barn, men inte med dig. Detta vågade han dock inte säga rakt ut. 

    Förstår absolut att det känns jättetråkigt, men livet är så ibland. Man blir starkare av all skit man går igenom, så även du! Sedan tycker jag inte att man ska klandra honom heller. Man passar inte ihop med alla, och det är ju jättebra för honom att han har hittat någon som han känner sig lycklig med och ser en framtid med. Känslor kan man inte tvinga fram. Antingen finns känslorna där, eller så finns de ej.

    Fokusera nu på att leva ditt liv så bra som möjligt och så kommer du säkert också att träffa någon. Du får tänka att du ändå inte kan påverka vad han gör och du kan ändå inte veta hur han resonerar (ja, man kan fråga, men du vet ändå inte om han ger dig ett ärligt svar) så älta inte detta, det kommer inget bra ur det ändå. Jag brukar försöka släppa allt som jag inte kan förändra. Det kan vara svårt, men otroligt nödvändigt och absolut inte omöjligt.

Svar på tråden Exet vill skaffa barn med ny tjej, men inte med mig