• Anonym (Hon)

    Mår bättre när vi inte har sex

    Behöver ventilera tankarna.

    Hårt sex är ett självskadebeteende för mig. Det tog flera år innan jag ens förstod att det var det, jag hade bara bilden av att jag helt enkelt gillade det. Sen jag förstod för några år sen har jag flera gånger försökt prata med min man om det, utan att det hjälpt. Han säger att han blir ledsen av att höra det, att han inte ska låta det fortsätta etc... Men problemet är att han älskar väldigt hårda tag han också, så så fort jag är på "det humöret" är han genast på... Ibland driver han det dit själv för att han vill ha det.

    Hur som helst, det är alltså jättesvårt att bryta, med tanke på att han blir upphetsad av det.
    Nu har vi av olika anledningar inte haft sex på snart två månader och jag märker tydlig skillnad i hur jag mår. Jag gör inget mot mig själv, så så länge vi inte har sex kommer jag heller inte hamna i den situationen. Igår försökte han initiera sex och hela jag stelnade till. Jag vill inte! Men jag vet inte hur jag ska ta upp det för att en gång för alla nå fram.

  • Svar på tråden Mår bättre när vi inte har sex
  • Anonym (hh gimjk-l)
    Anonym (Peeps) skrev 2023-02-04 08:47:05 följande:
    Och jag som kvinna säger att det är en felaktig generalisering som dessutom totalt saknar relevans som svar på inlägget som citerades.
    Det saknar helt relevans att en del kvinnor gillar hårdare sex när personen som skrev inlägget uttryckligen säger att hon inte gillar det. Det är ett totalt goddag-yxskaft-svar som blir mer ett försök att vifta bort budskapet. 
    Precis, jag reagerade också på det och tänkte svara, men såg sen att du redan gjort det så jag lät bli för att förhoppningsvis undvika att det blir en lång irrelevant diskussion om det. 
  • Anonym (hh gimjk-l)
    Anonym (Hon) skrev 2023-02-04 04:57:44 följande:
    Det jag inte gillar är att skada mig själv. Det han gör hade klassats som grova övergrepp om jag inte varit med på det. Och det är ju det som är problemet... Jag ÄR inte med på det, inte på riktigt. Men min hjärna vägrar fatta det i stunden. Han vet om det här, men kan inte låta bli att låta det fortsätta.

    Jag förstår precis vad du mena med att du inte 'kommer ihåg' det i stunden. Det är jättejobbigt att inse att fan nu är jag där igen! Och han vill ju så gärna så när du visar ok så kör han på trots att han egentligen VET att det skadar dig. 


    Kan du tala med honom om att du har mått så himla bra nu när ni inte har haft sex eftersom sättet ni har sex på skadar dig? ÄVEN om du visar att du där och då vill, så vill du egentligen inte, det är ditt gamla mönster som gör sig gällande och att du behöver hans hjälp att stoppa det. Tror du att han kan ta det och vill och klarar av att ändra på det? 
    Tala också om att du VILL ha sex med honom, det är inte det, utan du behöver ändra sättet ni ha sex på till att bli ömsint istället för hårdhänt. 


    Förmodligen behöver ni hjälp av en utomstående, tillsammans och iaf du enskilt. Bra också om han går enskilt. 

  • Anonym (hh gimjk-l)
    Anonym (Hon) skrev 2023-02-04 04:57:44 följande:
    Det jag inte gillar är att skada mig själv. Det han gör hade klassats som grova övergrepp om jag inte varit med på det. Och det är ju det som är problemet... Jag ÄR inte med på det, inte på riktigt. Men min hjärna vägrar fatta det i stunden. Han vet om det här, men kan inte låta bli att låta det fortsätta.

    Jag förstår precis vad du mena med att du inte 'kommer ihåg' det i stunden. Det är jättejobbigt att inse att fan nu är jag där igen! Och han vill ju så gärna så när du visar ok så kör han på trots att han egentligen VET att det skadar dig. 


    Kan du tala med honom om att du har mått så himla bra nu när ni inte har haft sex eftersom sättet ni har sex på skadar dig? ÄVEN om du visar att du där och då vill, så vill du egentligen inte, det är ditt gamla mönster som gör sig gällande och att du behöver hans hjälp att stoppa det. Tror du att han kan ta det och vill och klarar av att ändra på det? 
    Tala också om att du VILL ha sex med honom, det är inte det, utan du behöver ändra sättet ni ha sex på till att bli ömsint istället för hårdhänt. 


    Förmodligen behöver ni hjälp av en utomstående, tillsammans och iaf du enskilt. Bra också om han går enskilt. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Peeps) skrev 2023-02-04 08:47:05 följande:
    Och jag som kvinna säger att det är en felaktig generalisering som dessutom totalt saknar relevans som svar på inlägget som citerades.
    Det saknar helt relevans att en del kvinnor gillar hårdare sex när personen som skrev inlägget uttryckligen säger att hon inte gillar det. Det är ett totalt goddag-yxskaft-svar som blir mer ett försök att vifta bort budskapet. 

    Inte alls. Jag har hört många kvinnor som påstår att de vill ha hårda tag i sängen, inte tråkigt vaniljsex för det är mesigt. Inte ovanligt alls. Sedan får du tro och tycka vad du vill. Att det saknar relevans är en annan sak, men det är inte sant att påståendet inte stämmer.

  • Anonym (L)
    Anonym (S) skrev 2023-02-04 08:55:37 följande:
    Och du vet vad ALLA kvinnor vill ha, för DU är kvinna????
    Du talar inte för mig iallafall...

    På vilket sätt var påståendet relevant på ett inlägg där en kvinna beskrivit att hon numera mår väldigt bra av ömsint sex mot att ha använt sex som straff mot sig själv och gråtit i åratal?
    Att det finns kvinnor som vill ha det så var inte ett relevant svar på detta.
    Och stort frågetecken på många och kommentaren om omanlighet....
    Det är ingen som har påstått att någon vet vad alla kvinnor vill ha, men det stämmer absolut att många kvinnor gillar hårda tag i sängen och inte vill ha mesigt vaniljsex. Detta har jag hört av många. Många kvinnor som gillar dominanta män i sängen. Otroligt många. Det är väl knappast någon nyhet..
    Sedan får du tro och tycka vad du vill. Att det saknar relevans är en annan sak. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (L) skrev 2023-02-04 09:25:31 följande:
    Det är ingen som har påstått att någon vet vad alla kvinnor vill ha, men det stämmer absolut att många kvinnor gillar hårda tag i sängen och inte vill ha mesigt vaniljsex. Detta har jag hört av många. Många kvinnor som gillar dominanta män i sängen. Otroligt många. Det är väl knappast någon nyhet..
    Sedan får du tro och tycka vad du vill. Att det saknar relevans är en annan sak. 
    Att gilla att han är dominant är inte detsamma som att vilja ha så ont efteråt att man inte kan gå på toa utan att gråta på flera dagar, för så är det här. Kan ni snälla ta er diskussion någon annantans? För det är verkligen inte det tråden handlar om. När jag säger hårt sex menar jag inte dominans, jag menar vad som hade varit grov våldtäkt om jag inte varit med på det. Man kan vara kärleksfull och dominant på sanma gång, det min man gör är något annat. Han går igång på att jag gråter och måste kämpa för att inte dra mig undan.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Peeps) skrev 2023-02-04 08:31:21 följande:
    Ursäkta men är du möjligen lite dum i huvudet? Vad är relevansen i ditt (extremt felaktiga) påstående här? Varför kände du att detta var det viktiga att få fram baserat på inlägget du citerade? Fattar du att ditt svar rent av är rent nonsens och nedlåtande mot den som skrev inlägget? Din totala ignorans inför budskapet som inlägget hade tyder på en empatistörning/misogyni hos dig, kanske du borde granska dig själv? 
    1+
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Hon) skrev 2023-02-04 09:35:30 följande:
    Att gilla att han är dominant är inte detsamma som att vilja ha så ont efteråt att man inte kan gå på toa utan att gråta på flera dagar, för så är det här. Kan ni snälla ta er diskussion någon annantans? För det är verkligen inte det tråden handlar om. När jag säger hårt sex menar jag inte dominans, jag menar vad som hade varit grov våldtäkt om jag inte varit med på det. Man kan vara kärleksfull och dominant på sanma gång, det min man gör är något annat. Han går igång på att jag gråter och måste kämpa för att inte dra mig undan.
    Man blir ledsen när man läser sånt här.  Hur många kvinnor accepterar detta är för mig helt obegripligt.  Varför lämnar du inte honom?  Man är psykopat om man går igång på att ens partner gråter.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-02-04 09:56:00 följande:
    Man blir ledsen när man läser sånt här.  Hur många kvinnor accepterar detta är för mig helt obegripligt.  Varför lämnar du inte honom?  Man är psykopat om man går igång på att ens partner gråter.
    Där och då upplever jag ju också att jag gillar att han är hårdhänt... Men jag förstår att det är svårt att se utifrån... Det är som att det dämpar annat under tiden, antar att det är lite liknande med de som tex skär sig. Man vet att det skadar en, men det ger ändå något..:
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Mår bättre när vi inte har sex