• Anonym (Pinsamt)

    Ser du ner på bagare och konditorer?

    Jag tycker det är ett så meningslöst yrke.
    Håller du med ?

  • Svar på tråden Ser du ner på bagare och konditorer?
  • Anonym (Nybakad)

    Ser bara ner på dom om dom är kortare. Jag älskar bröd! Bland det bästa som finns. Mmm HjärtaTungan ute

  • Anonym (Va)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2023-02-05 08:09:38 följande:
    Ser du ner på bagare och konditorer?

    Jag tycker det är ett så meningslöst yrke.
    Håller du med ?


    Verkligen inte. Nybakat från kondis är ju en underbar vardagslyx. Sånt jag kan längta till och som gör mig glad.

    Vad arbetar du själv med som är så vansinnigt meningsfullt?
  • Anonym (...)

    Haha du skojar.
    Hur härlig är det inte att få köpa en jättegod tårta på riktigt bageri till födelsedagen? Jag har köpt några underbara moussetårtor tex, skulle aldrig kunna baka sånt själv. 

  • Anonym (C)

    Nej varför skulle man se ner på det? De allra flesta uppskattar väl goda bakverk? Ett riktigt hantverk som verkligen inte alla klarar av. Vad sysslar du själv med som är så meningsfullt då? 

  • Anonym (Pinsamt)

    Det må vara gott men själva yrket är ju bara löjligt. Utbilda sig ich få betalt för att baka liksom? Det kan väl de flesta och det är ju knappast svårt att lärs sig.

  • Anonym (Nybakad)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2023-02-05 08:23:45 följande:

    Det må vara gott men själva yrket är ju bara löjligt. Utbilda sig ich få betalt för att baka liksom? Det kan väl de flesta och det är ju knappast svårt att lärs sig.


    Dom gillar nog att baka. Det brukar rekommenderas att man satsar på en utbildning när nåt intresserar en. Måste allt vara svårt?
  • Anonym (Min yrkestitel?)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2023-02-05 08:23:45 följande:

    Det må vara gott men själva yrket är ju bara löjligt. Utbilda sig ich få betalt för att baka liksom? Det kan väl de flesta och det är ju knappast svårt att lärs sig.


    Visst alla kan baka!
    men då skulle vi inte heller behöva 
    trädgårdsmästare,målare, trafikskolelärarna eller beteendefetare.
    Undrar vad du tycker är vettiga jobb?
  • Räkan77

    Med din logik finns det väl många andra yrken som är lika meningslösa? Hela restaurangbranschen, skönhetsvård, frisörer mm mm mm. 

  • Anonym (Pinsamt)

    Ja det finns ju viktig yrken son t.ex. läkare eller lärare. Men bagare?Drömmer

  • Anonym (Pinsamt)

    Många ser ju ner på undersköterskor men det är ju viktigare liksom.

    Så om någon säger "jag arbetar som bagare" så tycker inte ni att de är oambitiösa ?

Svar på tråden Ser du ner på bagare och konditorer?