• Anonym (Rutger)

Vilka namn har ni aldrig gillat?

Jag fattar att det kan va taskigt att lista, men jag gör skillnad på namn och person. Jag gillar dessutom inte mitt eget namn heller, och som sagt ett namn är bara ett namn. Men jag har aldrig gillat 

Monica
    Ebba
    Lisbet

Sebastian
    Tommy
    Jörgen

• Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?
  • Anonym (Rutger)

Tord

• Anonym (N)
    Fjäril kär skrev 2023-02-06 23:26:00 följande:

Alla dessa nya och påhittade namn som ibland dessutom uttalas på ett helt annat sätt än det stavas. Det känns som att barnen blir en karaktär, karikatyr eller seriefigur istället för en människa.

Diddelee, Älvaylva, Hallonpersika, Mindra-Lo, Fille-Love, Villewalle, osv... Ja ni fattar grejen... Ohyggligt... Och det blir snäppet värre när föräldrarna gör ett försök att låta hittepånamnet klinga lite överklass/utländskt  med apostrofer och instoppade "y" och "h" lite här och där.. Gräsligt! 

Håller med , har också lite svårt för nya ?hitte på?-namn. T.ex tjejnamn med -lee eller -lo på slutet. Många i min ålder (är 35) verkar ju gilla såna namn (märks bland bekanta, i skola och förskola) men alla mina tre barn har fått mer klassiska namn. 
  • Anonym (Y)

Linnéa och andra liknande töntiga namn. 

Tino. Helt galet namn. 

• Anonym (Ett)

Ellen är vansinnigt fult och namn som slutar på -icia; Alicia, Felicia 

• Anonym (Kryper)

Elin
    Bara kryper i mig när jag hör namnet. Högfärdig. "Jag är bäst" namn. Ja dåliga associationer haha 

• Anonym (Mia)

Tycker Agnes och Astrid är hemska namn

• Anonym (Falabella)

Astrid var världens fulaste och mest menlösa musiklärare, det går bort.

Charlotta är en mobbare.

Roger är alltid dum i huvet, man behöver bara se honom så vet man att så är det.

(Stjärt-) Bert kan man inte döpa någon till, det är inte snällt.

Aslög är ett straff för kommande brott, troligen bättre om föräldrarna gör abort då.

• Anonym (M)
    Anonym (Falabella) skrev 2023-02-08 18:09:34 följande:

Roger är alltid dum i huvet, man behöver bara se honom så vet man att så är det.

Något förvånad måste jag instämma. Det där stämmer faktiskt chockerande väl.
  • Anonym (Falabella)
    Anonym (M) skrev 2023-02-08 18:11:19 följande:
    Något förvånad måste jag instämma. Det där stämmer faktiskt chockerande väl.
    Eller hur! 

Jag har väntat i många år på att träffa en Roger som bryter mönstret men det har inte hänt än... 
  • Anonym (M)
    Anonym (Falabella) skrev 2023-02-08 18:16:00 följande:
    Eller hur! 

Jag har väntat i många år på att träffa en Roger som bryter mönstret men det har inte hänt än... 
    Och det är, som du säger, en viss look eller aura över honom direkt ifrån början ...
Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?