• Anonym (Tillfälle)

    Att klä av sig med ny partner

    Ni som är singlar, kanske varit det länge, känner ni ångest inför att ta av er kläderna inför en ny man/kvinna?

  • Svar på tråden Att klä av sig med ny partner
  • Anonym (Tillfälle)
    Anonym (Kaffepengar) skrev 2023-02-08 07:59:46 följande:
    Det är bara ett fel. Du dög men blev illa behandlad av din mamma och syster. Du har fått svar 50-11 gånger att det var deras sneda åsikt och inte fakta. Du vägrar lyssna på de som förklarar det för dig,  fortsätter leva som om det var sant och spammar dagligen  FL med trådar där du låtsas be om råd.  Innan 07.00 var du igång med en ny tråd.
    Du vill inte ha råd. Du vill ha bekräftat att du har rätt. Annars skulle du vara tvungen att acceptera att du levt efter en lögn I hela ditt liv. Vad ska du då fylla dina dagar med? Det här är ju det du gör. 
    Min syster kritiserade inte min kropp men har förlöjligat mig hela livet. Fick mig att känna mig otillräcklig när jag skulle träffa tjejer. Det är mamma och två andra släktingar som anmärkte på min kropp. Har även varit andra kvinnor som inte var släktingar.
  • Anonym (Tillfälle)
    Anonym (Kaffepengar) skrev 2023-02-08 08:02:35 följande:
    Newsflash! De ser inte heller ut som 30-åringar. Håller du på så här i din kontakt med jämnåriga får du aldrig nån av dem ens i närheten av att klä av sig. 
    Det vet jag, men jag känner ändå ångest om jag skulle hamna i en sån situation nu. Många kvinnor är utseendefixerade även om kvinnor själva säger att do inte är det. Män får ofta rådet att gå till gymmet för att attrahera kvinnor. Jag har kikat in på två gym här i stan och det var inte medel-Svensson som tränade där. De hade snygga kroppar allihopa. Fick tips om ett annat gym, där vanligt folk tränar. Kollade bilder på facebook. Var samma där.
  • Anonym (Kaffepengar)
    Anonym (Tillfälle) skrev 2023-02-08 08:03:30 följande:
    Min syster kritiserade inte min kropp men har förlöjligat mig hela livet. Fick mig att känna mig otillräcklig när jag skulle träffa tjejer. Det är mamma och två andra släktingar som anmärkte på min kropp. Har även varit andra kvinnor som inte var släktingar.
    ....
  • Anonym (Yup)

    Vad exakt var det de kritiserade med din kropp när du var ung och vältränad?

    känns rätt ofta att du väljer att se dig själv som offer och att allt är värre för dig.
    jag har fött 2 barn och mitt underliv ser definitivt inte ut i närheten av vad det gör i porrfilmer (inte ens i de hemmagjorda klippen). Klart jag tänker tanken ibland när jag är låg att det är skit och att det kanske är därför ingen vill inleda någon längre relation med mig tillsammans med mina extra kilon, men min längtan efter kärlek och närhet är större så jag blockar de tankarna (jag kan ju ändå inte göra något åt detta) och hoppas på det bästa när jag träffar en man.


    Tror du ärligt att det är enkelt att vara kvinna i dagens samhälle? Alla reklamer, tiktoks, forum, tv svämmar över med skönhetsknep och ingrepp på hur vi ska göra oss smala och attraktiva för män. 8 av 10 män jag dejtat har varit extremt fixerade vid sin vikt och vissa av dom även kommenterar min vikt med att komma med råd som jag aldrig bett om. De flesta män säger att de vill ha naturliga kvinnor men väljer ändå att titta på porr där merparten är opererade i bröst och underliv, waxade, botoxade, lösnaglar, lösfransar och gud vet vad. Du kan förändra din världsbild med att välja att sluta titta på sånt OCH sluta titta på 20åringar i dejt-apparna. Men du verkar gilla att plåga dig själv.

    som sagt innan, vill du ha friska tankar så måste du jobba för det. Du måste bestämma dig för och sluta hänga här, för och träna, för och förändra dina tankar. 
    vill du träna så skiter du i att det är en massa muskelberg där och tränar ändå. Om du utsätter dig för det så blir du bekväm. Som jag förstår det verkar du vara ledig på dagarna, då är det dessutom ofta lugnare på gymmen.

    och säg upp kontakten med din familj, du mår ju inte bra av att ungås med dom!!

  • Anonym (Kaffepengar)
    Anonym (Yup) skrev 2023-02-08 09:00:09 följande:

    Vad exakt var det de kritiserade med din kropp när du var ung och vältränad?

    känns rätt ofta att du väljer att se dig själv som offer och att allt är värre för dig.
    jag har fött 2 barn och mitt underliv ser definitivt inte ut i närheten av vad det gör i porrfilmer (inte ens i de hemmagjorda klippen). Klart jag tänker tanken ibland när jag är låg att det är skit och att det kanske är därför ingen vill inleda någon längre relation med mig tillsammans med mina extra kilon, men min längtan efter kärlek och närhet är större så jag blockar de tankarna (jag kan ju ändå inte göra något åt detta) och hoppas på det bästa när jag träffar en man.


    Tror du ärligt att det är enkelt att vara kvinna i dagens samhälle? Alla reklamer, tiktoks, forum, tv svämmar över med skönhetsknep och ingrepp på hur vi ska göra oss smala och attraktiva för män. 8 av 10 män jag dejtat har varit extremt fixerade vid sin vikt och vissa av dom även kommenterar min vikt med att komma med råd som jag aldrig bett om. De flesta män säger att de vill ha naturliga kvinnor men väljer ändå att titta på porr där merparten är opererade i bröst och underliv, waxade, botoxade, lösnaglar, lösfransar och gud vet vad. Du kan förändra din världsbild med att välja att sluta titta på sånt OCH sluta titta på 20åringar i dejt-apparna. Men du verkar gilla att plåga dig själv.

    som sagt innan, vill du ha friska tankar så måste du jobba för det. Du måste bestämma dig för och sluta hänga här, för och träna, för och förändra dina tankar. 
    vill du träna så skiter du i att det är en massa muskelberg där och tränar ändå. Om du utsätter dig för det så blir du bekväm. Som jag förstår det verkar du vara ledig på dagarna, då är det dessutom ofta lugnare på gymmen.

    och säg upp kontakten med din familj, du mår ju inte bra av att ungås med dom!!


    Jag tror han ff är vältränad men det spelar ingen roll. Han vill höra att det han lever efter är rätt och behöver få bekräftat att han levt i en sanning hans mamma, syster och två kvinnor i närheten lärde honom. Alternativet är att han inser vilket mentalt fängelse han levt i och hur mycket han missat. 
    Den bekräftelsen kommer inte men han jagar oförtrutet vidare. 
  • Anonym (Tillfälle)
    Anonym (Kaffepengar) skrev 2023-02-08 09:14:56 följande:
    Jag tror han ff är vältränad men det spelar ingen roll. Han vill höra att det han lever efter är rätt och behöver få bekräftat att han levt i en sanning hans mamma, syster och två kvinnor i närheten lärde honom. Alternativet är att han inser vilket mentalt fängelse han levt i och hur mycket han missat. 
    Den bekräftelsen kommer inte men han jagar oförtrutet vidare. 
    Jag är i hyfsad form, tränar regelbundet, men jag är självkritisk och känner mig granskad. Senaste jag träffade är mycket yngre, 25 år yngre, och hon sa att jag var fin i kroppen. Det var ju positivt, men hade nästan varit bättre att hon inte sagt nåt alls om min kropp. Det blir en slags press att jag måste fortsätta upprätthålla den här kroppen. Jag kommenterar inte kvinnors kroppar. Man märker ju ändå om man gillar varann. Det blev aldrig nåt där. Hon sa senare att hon velat ligga, men saker kom emellan. Kanske lika bra. Jag minns jag var väldigt nervös och spänd första gången vi sågs, blev lite lättare sen. Jag tänte redan då på hur det ev. skulle ha varit om man hamnat i en sexuell situation med en så mycket yngre tjej. Vet inte om jag hade kunnat slappna av.
  • Anonym (ett före och ett efter)
    Anonym (Väldigt bekväm med det) skrev 2023-02-07 23:59:42 följande:

    Något jag gillar första gången (och även fler gånger efter det) jag visar mig naken för en man är inte att vi klär av oss tillsammans eller klär av varandra utan att jag klär av mig inför honom eller att jag klär av mig naken på toaletten och sedan kommer tillbaks naken. Finns en slags dynamik att han är påklädd och jag naken jag gillar och känslan är inte att jag är i underläge, tvärtom eftersom jag har bättre självförtroende än i kläder. Just den manliga blicken där när den är förvånad och attraherad är speciell...eller så övertolkar jag den.

    Svårt att beskriva den känslan men det ger en ganska stark välbehagskänsla och känsla av kontroll...även om naken borde betyda släppt kontroll.


    Kan förstå hur du menar med den manliga blicken och begäret som startar i den vid åsynen av din nakna kropp. Många känner nog snarare så med kläder och yttre attribut att de får självförtroende och låter sig betraktas. Härligt att känna så naken!
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Tillfälle) skrev 2023-02-08 07:49:28 följande:
    Det gör jag ju.
    Nej, du tjatar om en 20 år yngre kvinna du var kär i, en 24-åring du matchade med på Tinder för två år sen, att kvinnor tycker illa om män som gillar hälften så gamla tjejer och det är fel för det är inte konstigt att gilla yngre, att du ångrar att du inte skrev till 24-åringen, att det visst finns unga tjejer som gillar gamla gubbar, att du kan tänka dig kravlöst sex med en ung tjej, att du hoppas att 24-åringen ska ta kontakt med dig, att det är bäst att unga tjejer skriver först på Tinder, att du vill veta hur andra gubbar gör när de matchar med unga tjejer, att anonyma kvinnor på Familjeliv skrev si och så om att du var förälskad i en 20 år yngre tjej osv osv osv i all oändlighet. Du tjatar och tjatar och tjatar om och om och om igen. Tråd efter tråd, efter tråd. HUR är det att fokusera på jämnåriga kvinnor?!
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Tillfälle) skrev 2023-02-08 09:21:10 följande:
    Jag är i hyfsad form, tränar regelbundet, men jag är självkritisk och känner mig granskad. Senaste jag träffade är mycket yngre, 25 år yngre, och hon sa att jag var fin i kroppen. Det var ju positivt, men hade nästan varit bättre att hon inte sagt nåt alls om min kropp. Det blir en slags press att jag måste fortsätta upprätthålla den här kroppen. Jag kommenterar inte kvinnors kroppar. Man märker ju ändå om man gillar varann. Det blev aldrig nåt där. Hon sa senare att hon velat ligga, men saker kom emellan. Kanske lika bra. Jag minns jag var väldigt nervös och spänd första gången vi sågs, blev lite lättare sen. Jag tänte redan då på hur det ev. skulle ha varit om man hamnat i en sexuell situation med en så mycket yngre tjej. Vet inte om jag hade kunnat slappna av.
    Men det var väl flera år sen? Hela Familjeliv kan dina matchningar och dejter, din förälskelse och ditt ligg för 16 år sen utantill vid det här laget. Och vi har koll på samtliga turer med fyra träffar utan sex och sen bröstbilden flera år senare osv. Vi VET. Är du narcissist eller?! 
  • Anonym (Kvinna...)

    Nej, jag har aldrig haft problem med det. Snarare tvärtom.

Svar på tråden Att klä av sig med ny partner