Inlägg från: AnarchiSK |Visa alla inlägg
  • AnarchiSK

    När är det okej med alkohol?

    min äldsta dotter som går första året på gymnasiet och både jag och min fru tar lättsamt på mycket och har alltid låtit henne gå på fest och så, och vi båda förstod att det såklart fanns en chans att hon drack alkohol då, något som jag inte direkt kan förhindra. Jag känner att jag vill inte förbjuda det med några konstiga system utan jag och frugan har alltid sagt att hon inte får, men inte mer än så. Kommer aldrig tvinga henne blåsa i någon mätare eller så. Sen nu frågade dottern ifall hon fick ha förfest hemma här? hon är 16 och får ju inte lagligt dricka men ser inte någon mening att vara en tråkig farsa som förbjuder det här hemma, då hon troligen dricker hemma hos någon annan annars. Är det lika bra att bara acceptera och vara trevlig och låta dottern och hennes kompisar förfesta här?

  • Svar på tråden När är det okej med alkohol?
  • AnarchiSK

    Jag känner bara att detta möjligen hjälper till att veta vilka mängder? Jag kan se till lite mer så att ingen blir allt för full, åtminstone på förfesten. Något i mig säger att det om något är säkrare här än på något annat ställe.

Svar på tråden När är det okej med alkohol?