• yaaniz

vart hittar man billiga hundar?

vi har bestämt oss för att vi vill ha en hund..men då vi inte har råd med en stor klumsumma letar vi efter en som man inte behöver betala så mycket för..

både jag och sambon har gaft hund förut..men nu vill vi ha en liten hund som inte är så krävande och helst inte valp och nån hund spm är van och gillar barn.

letat som en dåre tycker jag men hittar ingenting..

• Svar på tråden vart hittar man billiga hundar?
  • TweleGirl

Kanske kan du lägga ut en annons på blocket? det finns de som vill sälja sina hundar till för "sumbolsumma".
    Importerade hundar i alla åldrar finns för 4200:- på www.hundarutanhem.se

• grabbmamman linda

En omplaceringshund skall väl inte va så svårt att få tag på? Har du titta på hundstallet, hundis o allt vad de heter?

Eller sätt ut en annons på vovve allt om hundar... tex

Lycka till

• VåraHjärtan

Blocket!. lycka till!

• TweleGirl

blandrashundar på nätet finns från allt från 2000:-!

• Nattsaga

Tänk bara på att hundar kan kosta en himla massa pengar sedan, och de kan bli sjuka o.s.v. så man tänker på att man har råd att betala vetrinärkostnader. Bara funderade med tanke på att du skrev att ni inte hade så god ekonomi, menar absolut INGET illa med det jag skrev!

• yaaniz

Nattsaga

som jag skrev ovan vi har haft hjund förut..vet vad det innebär med att ha hund och vad det kostar.

• yaaniz

okah tack för svaren..ska kika vidare :)

• Kiralves

kolla upp olka djurhem, sådana ställen som tar hand om djur som farit illa eller som ingen vill ha, finns allt från valpar till vuxna hundar

• TvåM

Vi har fodervärdar till vår hund. Vi har inte betalat något alls för honom.
    Det enda som skiljer från att äga hunden är att han åker iväg 1-2 ggr per år och "avlar" lite på kenneln som äger honom.
    Enligt kontraktet kan de inte ta tillbaka honom om vi inte missköter honom.

• e79

Jag köpte min hund för drygt 3000....men trots försäkring har hon kostat 25000kr i operations o veterinärkostnad... DET hade jag verkligen inte räknat med! Så jag gör aldrig aldrig aldrig om misstaget att köpa en "billig hund", nästa gång ska dess föräldrar, o mor o farföräldrar kollas upp NOGA! Min hund är världens goaste o jag ångrar henne såklart inte, men hade jag vetat innan så hade jag ju inte gjort det. Så mkt tårar o pengar.... Så mitt råd är att spara lite till o köpa en hund som ni VET är fullt frisk! Önskar ingen den smärta jag gått igenom! Kram o lycka till!

Svar på tråden vart hittar man billiga hundar?