• Anonym (Ensam)

Varför kastade jag bara bort allt?

Kan inte somna.

Ligger och tänker på alla som ville vara med mig. Var så omtyckt av det motsatta könet och många av mitt kön var väldigt avundsjuka o svartsjuka på mig.

Så varför kastade jag bort allting för ? Flyttade timmar boret och gjorde mig helt ensam. Men klart hade redan gjort mig ensam innan det med då jag mådde dåligt. Men så många som ville vara tillsammans med mig, kunde välja o vraka hur jag ville.

Nu sitter jag ensam bortglömd och hatad av en del för att jag aldrig "såg" dom eller var redo för att binda upp mig då.

Så dumt o så korkat av mig..

Istället kommer jag att dö, bortglömd och ingen på min begravning en dag.

Mitt dåliga mående förstörde mitt liv. och jag kan aldrig finna tillbaka till någon liknande position igen. Fan också.

• Svar på tråden Varför kastade jag bara bort allt?
  • Anonym (M)

Men om det var för att du mådde dåligt så var det ju inte ditt fel. Det var ju sjukdom som hindrade det, inte ett val som du gjorde? Var snäll mot dig själv. Du gjorde ditt bästa!

• Eurydike

Är du säker på att du valde att kasta bort allt? Det kanske var din psykiska ohälsa som ledde till att du distanserade dig och blev ensam? I så fall var det ju inte ett aktivt val och ingenting du kan beskylla dig själv för. Och även om det var ett aktivt val, så insåg du ju inte hur framtiden skulle bli och att du skulle känna dig ännu ensammare. Det kunde du inte veta.

• Anonym (Ensam)
    Anonym (M) skrev 2023-02-21 00:42:28 följande:

Men om det var för att du mådde dåligt så var det ju inte ditt fel. Det var ju sjukdom som hindrade det, inte ett val som du gjorde? Var snäll mot dig själv. Du gjorde ditt bästa!

Mm. Men gör inte den totala ensamheten mindre för det nu. Ser dom en efter en skaffa partner eller barn o hus. Finns ingen kvar.. som inte hatar mig då jag stötte bort dom eller inte såg dom eller var arg för att jag kände mig sviken av dom. 

Vet inte varför jag kämpar längre för..ärligt talat. Vill nästan bara somna in.

• Anonym (Ensam)
    Eurydike skrev 2023-02-21 00:43:17 följande:

Är du säker på att du valde att kasta bort allt? Det kanske var din psykiska ohälsa som ledde till att du distanserade dig och blev ensam? I så fall var det ju inte ett aktivt val och ingenting du kan beskylla dig själv för. Och även om det var ett aktivt val, så insåg du ju inte hur framtiden skulle bli och att du skulle känna dig ännu ensammare. Det kunde du inte veta.

Mm Men gör ont när jag tänker på att idag är det andra som har lyckan att få dela sina liv med några av dom. Ingen tänker längre på mig. Jag blev den där losern som blev ensam och är ensam. Orkar inte längre..

Fyllde 36 härom dagen. Den enda som grattade mig var 1 gammal släkting. Resten automat utskick utav google, o tidigare arbetsgivare. Inte EN ENDA kompis gammal kompis eller tidigare tjej man varit tsm med. Inte någon. Fattar inte ens varför jag lever nr jag redan är död för alla andra, förutom in släkting som snart går bort. 

• Anonym (Ensam)
    Anonym (M) skrev 2023-02-21 00:42:28 följande:

tack för din vänliga ord. Menade inte låta off mot dig ifall jag gjorde det. 
  • Eurydike
    Anonym (Ensam) skrev 2023-02-21 00:59:20 följande:

Mm Men gör ont när jag tänker på att idag är det andra som har lyckan att få dela sina liv med några av dom. Ingen tänker längre på mig. Jag blev den där losern som blev ensam och är ensam. Orkar inte längre..

Fyllde 36 härom dagen. Den enda som grattade mig var 1 gammal släkting. Resten automat utskick utav google, o tidigare arbetsgivare. Inte EN ENDA kompis gammal kompis eller tidigare tjej man varit tsm med. Inte någon. Fattar inte ens varför jag lever nr jag redan är död för alla andra, förutom in släkting som snart går bort. 

Förstår hur du känner, för jag vet hur det känns att vara ensam och utanför. Det enda jag kan säga är att det går att ta sig vidare och bryta ensamheten. Ingenting är skrivet i sten, livet kan förändras till det bättre. Jag har till exempel lärt känna många fina människor här på Familjeliv, som jag har kontakt med även utanför i ?verkliga livet?. Ibland kan det räcka med att man har någon, för att man ska känna sig mindre ensam. Jag har samma upplevelse kring födelsedagar, min familj har nog inte grattat mig på tio år nu, men jag bryr mig faktiskt inte längre. Grattis på födelsedagen i efterskott! 🌷 Du kan skicka ett PM till mig om du vill skriva med någon. Jag slutar aldrig svara om inte du gör det 😊
  • Anonym (Ville)

Ibland kan man behöva hjälp från vården om du går igenom en depression. Du kanske behöver ett tillskott av vitaminer? I februari är kroppens värden låga. Ibland behöver man ta hjälp av lyckopiller för att ta dig över en puckel.

Annars så kanske det hjälper att blicka framåt, hitta saker att uppskatta från din historia, ta med dig detta och visualisera hur du vill att din framtid ska se ut. (Kanske till och med göra en mood-board) knepet med visualisering är exempelvis att föreställa dig exv hälsosam, lycklig. Inte saker som jag vill inte vara ohälsosam eller jag vill inte vara olycklig.

jag kan faktiskt garantera att det fungerar. visualisera det du vill ha med brinnande känsla. Du måste ge det tid dock. Tänk tillbaka på det här om ett år eller två så får du se.

det du gör just nu är också en slags visualisering fast i en negativ riktning.

• Anonym (Ensam)
    Eurydike skrev 2023-02-21 01:08:21 följande:
    Förstår hur du känner, för jag vet hur det känns att vara ensam och utanför. Det enda jag kan säga är att det går att ta sig vidare och bryta ensamheten. Ingenting är skrivet i sten, livet kan förändras till det bättre. Jag har till exempel lärt känna många fina människor här på Familjeliv, som jag har kontakt med även utanför i ?verkliga livet?. Ibland kan det räcka med att man har någon, för att man ska känna sig mindre ensam. Jag har samma upplevelse kring födelsedagar, min familj har nog inte grattat mig på tio år nu, men jag bryr mig faktiskt inte längre. Grattis på födelsedagen i efterskott! 🌷 Du kan skicka ett PM till mig om du vill skriva med någon. Jag slutar aldrig svara om inte du gör det 😊

Tack, du är go du Eyrudike.
    Du kämpar på som en Ängel och skriver till alla som mår dåligt här på forumet.

Jag vill tyvärr inte ta av din energi då jag vet om att jag är ett hopplöst fall. Du ska få behålla den energi du har känner jag. 

Men tack snälla för ditt erbjudande! 

• Eurydike
    Anonym (Ensam) skrev 2023-02-21 01:16:27 följande:

Tack, du är go du Eyrudike.
    Du kämpar på som en Ängel och skriver till alla som mår dåligt här på forumet.

Jag vill tyvärr inte ta av din energi då jag vet om att jag är ett hopplöst fall. Du ska få behålla den energi du har känner jag. 

Men tack snälla för ditt erbjudande! 

Tack! Det var snällt sagt 😊 Ja, jag har en kompis som tog livet av sig och en nuvarande kompis som har försökt göra det, så jag brinner verkligen för att motverka självmord. Jag klarar inte av att läsa sådana här trådar utan att erbjuda stöd. Förstår om du inte orkar/vill skriva privat, men oroa dig inte för min energi. Den är i princip oändlig. Jag behöver sova väldigt lite, så jag har mycket tid att hjälpa andra.

Ta hand om dig! 🌸
Svar på tråden Varför kastade jag bara bort allt?