• Anonym (krake)

Är svenska män mesiga?

Såhär skrev en kvinna på en dejtsida:

Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?

• Svar på tråden Är svenska män mesiga?
  • Anonym (Svenska tanten)
    Vi svenskar är väl generellt rätt mesiga, oavsett kön. Jag gillar det. Jag föredrar dialog framför att bli tagen med storm.
  • Anonym (olika)

Blanda inte ihop sexuella övergrepp, sexuella närmanden och våldtäkt som Metoo handlade om, med att vissa vill ha män som tar för sig i sängen. Men även det, att uttrycka att man vill att mannen tar för sig i sängen, är samtycke. Man har berättat var man går igång på. 

Att vara mer försiktig i början man känner någon är väl bara normalt tycker jag. Vissa, som är mer oerfarna, kanske frågar mer. Andra, som är mer erfarna, kanske läser av signaler mer. Men vid osäkerhet är det ju bättre att fråga.

Det är lite med sex som att fjärta i en relation. Man kanske inte lägger av massa fjärtar när man nyss träffats. På samma sätt kanske man inte sliter av en tjejer ett par trosor vid första sexet.

• Anonym (olika)

Rättelse: tjejen på dejtingsidan blandar ihop Metoo med att män tar för sig/inte tar för sig i sängen.

Säkert skrev hon det för att få uppmärksamhet. Vissa tjejer dissar andra för att verka vara "den sköna bruden" inför killarna.

• Anonym (Problemet är...)

...att det är riskabelt att ta för sig. Även om risken att bli dömd rättsligt är låg så är risken att bli dömd socialt hög. Så accepterar ni inte mer frågvisa och försiktiga män får ni (kvinnor) helt enkelt inte ligga med annat än väldigt risktagande sexuellt aggressiva och potentiellt farliga män. Det är mer er förlust än vår.

Så det är er tur att slita av kalsonger numera, för vi vill inte ta den risken att slita av trosor längre.

• Anonym (Q)
    Anonym (Problemet är...) skrev 2023-02-24 14:30:56 följande:

...att det är riskabelt att ta för sig. Även om risken att bli dömd rättsligt är låg så är risken att bli dömd socialt hög. Så accepterar ni inte mer frågvisa och försiktiga män får ni (kvinnor) helt enkelt inte ligga med annat än väldigt risktagande sexuellt aggressiva och potentiellt farliga män. Det är mer er förlust än vår.

Så det är er tur att slita av kalsonger numera, för vi vill inte ta den risken att slita av trosor längre.

En kille som inte kan ha sex utan att fråga om allt, han kommer nog aldrig till stadiet där kvinnan drar av kalsongerna. Han dejtar väl inte alls, skulle jag tro. 

Sedan har du fel. Det finns gott om män som kan läsa signaler, som tar hänsyn och som aldrig blir anklagade för något. Det finns inte två sorter, de som aldrig vågar något och de som gör vad de vill. De allra flesta finns där emellan.

Det bildas nya par hela tiden, så du behöver inte vara orolig för att kvinnor ska bli utan bra män som inte våldtar. Dessutom, de enda som klagar på detta är män som inte får dejta, så nog är det männen som anser sig vara de stora förlorarna. 

• rostigsaab
    Anonym (Problemet är...) skrev 2023-02-24 14:30:56 följande:

Håller med till 100% 
    Kvinnor driver jämställdhet hårt på alla plan men när det kommer till kritan så är det endast russinen ur jämställdhets-kakan som de vill åt. 

Lika lön och rättigheter (vilket jag som man för övrigt också tycker att kvinnor ska ha) 
    Men sen gnälls det över att vi slutar öppna dörrar åt dem, erbjuder dem sittplats före oss själva i diverse sammanhang, låter de gå före i kön, tar notan för maten på dejter och så vidare och så vidare? 

Surt sade räven om rönnbären ! 

• Mimosa86
    Anonym (krake) skrev 2023-02-24 13:38:02 följande:
    Är svenska män mesiga?

Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?

Man kan ju undra vad hon är för mes som inte sensuellt hånglar upp honom och ber honom ta henne. Uppenbarligen är hon inte speciellt tydlig vilket gör att han då stämmer av läget med henne- rätt. Dvs han agerar gentlemannamässigt och hon är en tråkmåns som anser att han ska kunna läsa hennes tankar.
  • Anonym (Problemet är...)
    Anonym (Q) skrev 2023-02-24 14:38:14 följande:

En kille som inte kan ha sex utan att fråga om allt, han kommer nog aldrig till stadiet där kvinnan drar av kalsongerna. Han dejtar väl inte alls, skulle jag tro. 

Sedan har du fel. Det finns gott om män som kan läsa signaler, som tar hänsyn och som aldrig blir anklagade för något. Det finns inte två sorter, de som aldrig vågar något och de som gör vad de vill. De allra flesta finns där emellan.

Det bildas nya par hela tiden, så du behöver inte vara orolig för att kvinnor ska bli utan bra män som inte våldtar. Dessutom, de enda som klagar på detta är män som inte får dejta, så nog är det männen som anser sig vara de stora förlorarna. 

Oj "du är incel"- argumentet. Nej jag klarar mig, det finns kvinnor som inte kräver att jag skall bete mig som en våldtäktsman för att vilja ha sex med mig. Men du får ett halvt rätt eftersom kvinnor med önskningar om avslitna trosor utan att fråga verkar alldeles för vanligt vilket säkerligen minskar mitt utbud. Men det är deras förlust, inte min.

Män borde inte förväntas ta sådana risker. Så angeläget är det inte att ligga att att man skall behöva riskera att utmålas som våldtäktsman. Risken att en kvinna skall kunna drabbas av det är väldigt mycket lägre, så då kan hon själv slita av kalsonger och bete sig aggressivt istället för att kräva det av mannen.
  • Anonym (elektrisk)
    Mimosa86 skrev 2023-02-24 14:49:51 följande:
    Man kan ju undra vad hon är för mes som inte sensuellt hånglar upp honom och ber honom ta henne. Uppenbarligen är hon inte speciellt tydlig vilket gör att han då stämmer av läget med henne- rätt. Dvs han agerar gentlemannamässigt och hon är en tråkmåns som anser att han ska kunna läsa hennes tankar.
    hon är brudig
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (krake) skrev 2023-02-24 13:38:02 följande:
    Är svenska män mesiga?

Håller med.

Har spanat in en balkan-boy nu. Har skickat mig kåta hungriga blickar som jag försökt besvara. Hoppas på träff ute nu i helgen. Ung och full av testo, rå och mandig.;)
Svar på tråden Är svenska män mesiga?