Är svenska män mesiga?
Såhär skrev en kvinna på en dejtsida:
Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?
Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?
Blanda inte ihop sexuella övergrepp, sexuella närmanden och våldtäkt som Metoo handlade om, med att vissa vill ha män som tar för sig i sängen. Men även det, att uttrycka att man vill att mannen tar för sig i sängen, är samtycke. Man har berättat var man går igång på.
Att vara mer försiktig i början man känner någon är väl bara normalt tycker jag. Vissa, som är mer oerfarna, kanske frågar mer. Andra, som är mer erfarna, kanske läser av signaler mer. Men vid osäkerhet är det ju bättre att fråga.
Det är lite med sex som att fjärta i en relation. Man kanske inte lägger av massa fjärtar när man nyss träffats. På samma sätt kanske man inte sliter av en tjejer ett par trosor vid första sexet.
Rättelse: tjejen på dejtingsidan blandar ihop Metoo med att män tar för sig/inte tar för sig i sängen.
Säkert skrev hon det för att få uppmärksamhet. Vissa tjejer dissar andra för att verka vara "den sköna bruden" inför killarna.
...att det är riskabelt att ta för sig. Även om risken att bli dömd rättsligt är låg så är risken att bli dömd socialt hög. Så accepterar ni inte mer frågvisa och försiktiga män får ni (kvinnor) helt enkelt inte ligga med annat än väldigt risktagande sexuellt aggressiva och potentiellt farliga män. Det är mer er förlust än vår.
Så det är er tur att slita av kalsonger numera, för vi vill inte ta den risken att slita av trosor längre.
...att det är riskabelt att ta för sig. Även om risken att bli dömd rättsligt är låg så är risken att bli dömd socialt hög. Så accepterar ni inte mer frågvisa och försiktiga män får ni (kvinnor) helt enkelt inte ligga med annat än väldigt risktagande sexuellt aggressiva och potentiellt farliga män. Det är mer er förlust än vår.
Så det är er tur att slita av kalsonger numera, för vi vill inte ta den risken att slita av trosor längre.
En kille som inte kan ha sex utan att fråga om allt, han kommer nog aldrig till stadiet där kvinnan drar av kalsongerna. Han dejtar väl inte alls, skulle jag tro.
Sedan har du fel. Det finns gott om män som kan läsa signaler, som tar hänsyn och som aldrig blir anklagade för något. Det finns inte två sorter, de som aldrig vågar något och de som gör vad de vill. De allra flesta finns där emellan.
Det bildas nya par hela tiden, så du behöver inte vara orolig för att kvinnor ska bli utan bra män som inte våldtar. Dessutom, de enda som klagar på detta är män som inte får dejta, så nog är det männen som anser sig vara de stora förlorarna.
Håller med till 100%
Kvinnor driver jämställdhet hårt på alla plan men när det kommer till kritan så är det endast russinen ur jämställdhets-kakan som de vill åt.
Lika lön och rättigheter (vilket jag som man för övrigt också tycker att kvinnor ska ha)
Men sen gnälls det över att vi slutar öppna dörrar åt dem, erbjuder dem sittplats före oss själva i diverse sammanhang, låter de gå före i kön, tar notan för maten på dejter och så vidare och så vidare?
Surt sade räven om rönnbären !
En kille som inte kan ha sex utan att fråga om allt, han kommer nog aldrig till stadiet där kvinnan drar av kalsongerna. Han dejtar väl inte alls, skulle jag tro.
Sedan har du fel. Det finns gott om män som kan läsa signaler, som tar hänsyn och som aldrig blir anklagade för något. Det finns inte två sorter, de som aldrig vågar något och de som gör vad de vill. De allra flesta finns där emellan.
Det bildas nya par hela tiden, så du behöver inte vara orolig för att kvinnor ska bli utan bra män som inte våldtar. Dessutom, de enda som klagar på detta är män som inte får dejta, så nog är det männen som anser sig vara de stora förlorarna.