• Anonym (krake)

Är svenska män mesiga?

Såhär skrev en kvinna på en dejtsida:

Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?

• Svar på tråden Är svenska män mesiga?
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (krake) skrev 2023-02-24 13:38:02 följande:
    Är svenska män mesiga?

Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?

Finns ett före MeToo och ett efter MeToo.

Väldigt mycker mer känsligt att ta kontakt efter MeToo, enligt mig.

Säkert många som har blivit rädda för att bli anmälda om de gör något som inte uppskattas.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Kaj) skrev 2023-02-24 20:18:12 följande:
    Finns ett före MeToo och ett efter MeToo.

Väldigt mycker mer känsligt att ta kontakt efter MeToo, enligt mig.

Säkert många som har blivit rädda för att bli anmälda om de gör något som inte uppskattas.

Så om jag har förstått dig korrekt. Kvinnor har (iom metoo) öppnat sig för vad dom blir utsatta för, berättat för andra människor i stället för att hålla det hemligt (som innan metoo) det har skapat en rädsla hos dig att du är för känslig för att närma dig en kvinna? Ingen empati för kvinnor som faktiskt delat med sig av dessa berättelser? På dig så låter det som ett påhitt (med tanke på att du resonerar som så att kvinnor falskanmäler.

jag ser det inte som en förlust alls. Fler män borde resonera på det sättet. inbilla er att kvinnor älskar att felanmälan män så ni inte kränker/ tafsar/ våldtar/ m m 

eller så kanske du kan intressera dig för metoo berättelserna för att sätta dig in i kvinnors sits? inte bara tro att det är falskt.

• Anonym (ML)

Metoo gjorde ju att kvinnor världen över slapp gömma att de varit utsatta för sexuella övergrepp och rena våldtäkter. Vår samtyckeslag säger ju att all sexuell aktivitet måste bygga på frivillighet. Det är ju fantastiskt att detta finns. För saken är ju så självklar, vi ska ju naturligtvis inte behöva ha sex om vi inte vill. 

Senast igår träffade jag en kille, som jag känner sedan tidigare. Det var inte alls planerat men vi råkade hamna i säng. Han, som i vanliga fall brukar vara rätt stöddig och ha attityden "jag skiter i allt"  visade sig vara mycket mjuk och hänsynsfull. Han ville verkligen vara helt säker på det som vi gjorde var okej för mig. Det blev min uppgift att försäkra honom om att det var precis som det skulle och då kunde vi köra på fritt. Fantastiskt bemötande och jäkligt skönt. Kyss

• Anonym (shuffle)
    Anonym (ML) skrev 2023-02-25 05:09:45 följande:

Metoo gjorde ju att kvinnor världen över slapp gömma att de varit utsatta för sexuella övergrepp och rena våldtäkter. Vår samtyckeslag säger ju att all sexuell aktivitet måste bygga på frivillighet. Det är ju fantastiskt att detta finns. För saken är ju så självklar, vi ska ju naturligtvis inte behöva ha sex om vi inte vill. 

Senast igår träffade jag en kille, som jag känner sedan tidigare. Det var inte alls planerat men vi råkade hamna i säng. Han, som i vanliga fall brukar vara rätt stöddig och ha attityden "jag skiter i allt"  visade sig vara mycket mjuk och hänsynsfull. Han ville verkligen vara helt säker på det som vi gjorde var okej för mig. Det blev min uppgift att försäkra honom om att det var precis som det skulle och då kunde vi köra på fritt. Fantastiskt bemötande och jäkligt skönt. Kyss

Så tänkte killar innan Metoo också.
  • Anonym (Rex)

Som man måste man ta hand om sig själv först. Man kan inte lita på tillfälliga förbindelser och hur de känner sig för stunden, nykter eller onykter. 

• Anonym (D)
    Mimosa86 skrev 2023-02-24 14:49:51 följande:
    Man kan ju undra vad hon är för mes som inte sensuellt hånglar upp honom och ber honom ta henne. Uppenbarligen är hon inte speciellt tydlig vilket gör att han då stämmer av läget med henne- rätt. Dvs han agerar gentlemannamässigt och hon är en tråkmåns som anser att han ska kunna läsa hennes tankar.
    Jag tänkte lite lika där, man är två i sängen, även  om vissa tror att det är en. Där mannen gärna ska läsa tankar (signaler är en sak, läsa tankar en annan)
  • Anonym (Öööö)
    rostigsaab skrev 2023-02-24 14:43:08 följande:

Håller med till 100% 
    Kvinnor driver jämställdhet hårt på alla plan men när det kommer till kritan så är det endast russinen ur jämställdhets-kakan som de vill åt. 

Lika lön och rättigheter (vilket jag som man för övrigt också tycker att kvinnor ska ha) 
    Men sen gnälls det över att vi slutar öppna dörrar åt dem, erbjuder dem sittplats före oss själva i diverse sammanhang, låter de gå före i kön, tar notan för maten på dejter och så vidare och så vidare? 

Surt sade räven om rönnbären ! 

Va? Jag är nära 50 år och har aldrig någonsin hört en kvinna klaga över sånt. Du kanske borde byta umgängeskrets... 
  • Anonym (F)
    Anonym (krake) skrev 2023-02-24 13:38:02 följande:
    Är svenska män mesiga?

Kan jag väl göra, fast oftast har du slitigt sönder min skjorta innan det.
  • Anonym (HH)

Nej, det tycker jag verkligen inte. Vet inte alls vilken situation hon och den där mannen var i, de kanske vara väldigt berusade exempelvis och han ville kolla läget. Eller så var det hennes första gång. 

Svar på tråden Är svenska män mesiga?