• Anonym (krake)

Är svenska män mesiga?

Såhär skrev en kvinna på en dejtsida:

Metoo har gått för långt. Att ligga i sängen med en man och han ber om lov till allt. Kan han inte bara slita av trosor och bh och ta mig?

• Svar på tråden Är svenska män mesiga?
  • Anonym (elektrisk)
    Anonym (HH) skrev 2023-02-25 12:25:50 följande:

Nej, det tycker jag verkligen inte. Vet inte alls vilken situation hon och den där mannen var i, de kanske vara väldigt berusade exempelvis och han ville kolla läget. Eller så var det hennes första gång. 

Snarare hans första gång. Kvinnor vill ha dominanta män. Det ska funka direkt i sängen med en ny man. Kvinnor vill inte lära upp en tafatt mes.
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (elektrisk) skrev 2023-02-25 12:34:02 följande:
    Snarare hans första gång. Kvinnor vill ha dominanta män. Det ska funka direkt i sängen med en ny man. Kvinnor vill inte lära upp en tafatt mes.
    Exact så !
  • Anonym (Maria)

Jag har inte märkt någon skillnad alls. Männen fattar att de har samtycke, det måste inte kommuniceras i ord, mannen som beskrevs i TS måste ha en störning av något slag.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-25 13:28:47 följande:

Jag har inte märkt någon skillnad alls. Männen fattar att de har samtycke, det måste inte kommuniceras i ord, mannen som beskrevs i TS måste ha en störning av något slag.

Alltså inte märkt någon skillnad på männen före/efter metoo och samtyckeslagen
  • Anonym (D)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-25 13:28:47 följande:

Allt du har rätt, man behöver kommunicera, gäller åt båda håll, däremot tolkar jag att bristen på kommunikation här är hon själv, då han måste fråga hela tiden, då kan hon inte ha kommunicerat vad hon vill ha till honom. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (D) skrev 2023-02-25 16:02:38 följande:
    Allt du har rätt, man behöver kommunicera, gäller åt båda håll, däremot tolkar jag att bristen på kommunikation här är hon själv, då han måste fråga hela tiden, då kan hon inte ha kommunicerat vad hon vill ha till honom. 
    Ja, det kan också funka, i mitt fall så är min kommunikation inte så aktiv från min sida upplever jag. Men jag är ju närvarande och följsam i akten, ger gensvar, men det kanske var så du menade. Det är dock inget jag aktivt tänker på utan det går av sig självt.
  • Anonym (D)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-25 16:18:06 följande:
    Ja, det kan också funka, i mitt fall så är min kommunikation inte så aktiv från min sida upplever jag. Men jag är ju närvarande och följsam i akten, ger gensvar, men det kanske var så du menade. Det är dock inget jag aktivt tänker på utan det går av sig självt.
    Precis. Kommunicera behöver inte betyda verbal tal, dock är den extra viktig vid första gångerna innan man lärt känna varandra. 
    För alla gillar olika tänker jag. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (D) skrev 2023-02-25 16:40:35 följande:
    Precis. Kommunicera behöver inte betyda verbal tal, dock är den extra viktig vid första gångerna innan man lärt känna varandra. 
    För alla gillar olika tänker jag. 

Ja kanske det, det är dock inget som jag tänkt speciellt på utan det har funkat bra ändå med nya män. Det går av sig självt som sagt.

Men kanske en person som återkommande råkar ut för att männen inte agerar alternativt frågar om lov för varenda handling, ska fundera på hur man egentligen uppträder och reagerar i sexuella situationer.

• Anonym (Vivi)

Det är ganska vanligt ja. De har uppfostrats i ett matriarkat. Det är varken bra eller naturligt. Men givetvis finns det sunda och manliga män. Godta bara sådana. Men då får du vara beredd på att vara en sund och kvinnlig kvinna.

• Anonym (G)

Jag skiter i vad som är ok. Jag tar för mig så mycket jag kan. Har svårt att hitta kvinnor för en relation men det är å andra sidan inte jätteviktigt för mig. Får ligga i princip varje helg. Tjejer vill ha en typ av man att stadga sig med och en helt annan typ av man att knulla med.

Svar på tråden Är svenska män mesiga?