• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)

Jag gick in i vecka 14 i fredags är 13+2 idag. Är så svullen om magen så jag får inte knäppt mina byxor längre, gav upp och satte på mig mammabyxor nu.   Har aldrig behövt dra på mig dom så tidigt i tidigare graviditeter, men gud vad mjukt och skönt runt magen! Har iofs gått upp 2kg också?
    Jag har ultraljud på tisdag som jag bara går och väntar på nu!

• Blåbärsris123
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-07 13:11:58 följande:

Jag gick in i vecka 14 i fredags är 13+2 idag. Är så svullen om magen så jag får inte knäppt mina byxor längre, gav upp och satte på mig mammabyxor nu.   Har aldrig behövt dra på mig dom så tidigt i tidigare graviditeter, men gud vad mjukt och skönt runt magen! Har iofs gått upp 2kg också?
    Jag har ultraljud på tisdag som jag bara går och väntar på nu!

Jag är i v 12 och får bara på mig ett enda par av mina vanliga byxor🙈 Har köpt några oversize skjortor för att dölja magen😅 Nu blir det dock lite lättare när värmen kommit och jag har en del klänningar jag kan ha. Har köpt mammaleggings, så sköna😊 Gjorde ul förra veckan, så underbart att få se den lilla i magen😍 Förstår att du längtar, lycka till på tisdag!
  • Anonym (HF)

Väntar syskon med bf 4/11.
    Har ett barn född oktober -19.
    jag har börjat inse nu att jag är gravid! Igår var jag och handla och fick syn på en gullig pyjamas och började nästan gråta. Helt tårögd gick jag med den i butiken och den fick följa med hem.

Vi har inte berättat för någon än. Är lite paranoid över att något ska gå fel tyvärr. Vi berätta inte förrän v21 med förra graviditeten. Men denna gång syns det nog tidigare för jag är redan svullen som bara den!

Var bor ni alla? {#emotions_dlg.flower}

• pinkv0dka

Är det någon som ska teckna gravidförsäkring eller redan har gjort det? Tips? Fördelar/nackdelar?

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-05-08 10:26:47 följande:

Är det någon som ska teckna gravidförsäkring eller redan har gjort det? Tips? Fördelar/nackdelar?

Ska göra det. Dagen innan ultraljudet är bra att ha gjort det har jag för mig. De börjar dock gälla först efter v20 har jag för mig men kan ge vissa ersättningar innan. Inte helt lätt att ha koll på...😅
  • pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-05-08 10:38:04 följande:
    Ska göra det. Dagen innan ultraljudet är bra att ha gjort det har jag för mig. De börjar dock gälla först efter v20 har jag för mig men kan ge vissa ersättningar innan. Inte helt lätt att ha koll på...😅

Nej är mycket att tänka på, samma med föräldrarledigheten verkar vara en djungel det där😂 hoppas jag kan få hjälp av någon som gjort det innan för kan nog inte vara helt lätt.

Nu ska jag åka till chop chop och köpa friterade räkor, min största craving just nu, inte så nyttigt 🙃
  • Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-05-08 11:10:23 följande:

Nej är mycket att tänka på, samma med föräldrarledigheten verkar vara en djungel det där😂 hoppas jag kan få hjälp av någon som gjort det innan för kan nog inte vara helt lätt.

Nu ska jag åka till chop chop och köpa friterade räkor, min största craving just nu, inte så nyttigt 🙃
    Men gott!
    jag fick kräkattack idag, så inget är gott här just nu. Har som tur var bara haft tre sådana dar hittills.😊

Vi missade att dubbeldagar  bara kan tas ut innan barnet blir 1, så det kan vara ett tips att tänka på.
  • pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-05-08 12:07:48 följande:
    Men gott!
    jag fick kräkattack idag, så inget är gott här just nu. Har som tur var bara haft tre sådana dar hittills.😊

Vi missade att dubbeldagar  bara kan tas ut innan barnet blir 1, så det kan vara ett tips att tänka på.
    Tack, verkar smidigt med dubbeldagar så det kan vara bra att komma ihåg😊

Fy, är så glad att jag inte känner så längre, bara när jag tänker på vissa maträtter. Vill inte jinxa men känner mig inte lika trött nu men kanske är vädret. 
    Veckan är lång nu tills KUB på fredag, hade ni den 16e maj? 
  • Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-05-08 13:07:24 följande:
    Tack, verkar smidigt med dubbeldagar så det kan vara bra att komma ihåg😊

Fy, är så glad att jag inte känner så längre, bara när jag tänker på vissa maträtter. Vill inte jinxa men känner mig inte lika trött nu men kanske är vädret. 
    Veckan är lång nu tills KUB på fredag, hade ni den 16e maj? 
    Måndag har jag kub, så en lång vecka kvar😅
    kan vara för att spökveckorna börjat, runt dessa veckorna kan symptomen minska tydligt eller försvinna.
    Sen är det klart vädret piggar ju upp mycket också.😊

vad skönt med fredag för dig. Jag tyckte kub bilden var mycket bättre än den från rul förra gången så ska bli spännande att se.😃

ska ni kolla kön sen?
  • pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-05-08 13:51:03 följande:
    Måndag har jag kub, så en lång vecka kvar😅
    kan vara för att spökveckorna börjat, runt dessa veckorna kan symptomen minska tydligt eller försvinna.
    Sen är det klart vädret piggar ju upp mycket också.😊

vad skönt med fredag för dig. Jag tyckte kub bilden var mycket bättre än den från rul förra gången så ska bli spännande att se.😃

ska ni kolla kön sen?
    Åh vad kul! Hoppas vi får en bra bild, är så pirrig. Har släppt alla negativa tankar för de gör ändå ingen nytta, kommer tänka positivt❤️ 
    Är nervös för spökveckorna samtidigt som det ska bli väldigt skönt att få en liten paus för har varit påfrestande med alla hormoner och förändringar. 

Ja vi har tänkt kolla kön om det går att se, vi har redan fått tid bokad för RUL den 27 juni. Ska ni kolla kön? Har ingen känsla för kön denna gång, förra gången innan MF hade jag en pojke som känsla men denna gång ingenting! Vet aldrig om denna känsla brukar stämma för andra heller😂
Svar på tråden Bf november