• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Maymom
    Nellygirl93 skrev 2023-05-27 05:13:58 följande:

Hej hörni!

Länge sen jag va aktiv här!

Är nu i vecka 15+1 och mår mer och mer dåligt över de så kallade spökveckorna. För ca 2 veckor sen kände jag fladdret tydligt, men sen dess har de inte känts något. Alla symptom har också avtagit och tycker magen nästan blir mindre de två senaste veckorna? Har tid hos BM på måndag så ska ta upp detta då eftersom det äter upp mig inifrån. Men att vänta 3,5 vecka till RUL känns som en evighet 🥵 Har ni upplevt liknande? Hur hanterar ni det? 

Hade kub i vecka 12+3 och då såg allt bra ut! 

Med min första kände jag fladder tidigt, redan i v16. Kände det varje kväll under en period. Sedan försvann det helt och jag kände inget i flera dar, precis innan jul och innan jag skulle berätta för massa kompisar. Blev jätteorolig även om jag visste att det egentligen var väldigt tidigt och ovanligt att känna så tidigt. Jag var dessutom 2-3 dar för kort gången för att gynakuten skulle kolla upp det så fick inte hjälp där. Men min bm löste ett ul och där låg en krabat och gjorde kullerbyttor och volter och vinkade. Kändes så märkligt att det inte gick att känna alla rörelserna, men så är det ju.
    v18+5 började jag sen känna mer regelbundet.

Så jag förstår din oro. Men det är supertidigt och väldigt få har känt något överhuvudtaget i v14.
    magen kan också bli mindre eftersom svullnaden som kommer i början lägger sig. Så hade jag första graviditeten. Denna gången är jag lite lösare kring magen så nu har det inte gått tillbaka lika mycket.😊
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-27 05:33:39 följande:
    Jag är i vecka 13+6 och känner inte heller så mycket. Rörelser är ju vanligast att känna runt vecka 18 som tidigast, så tror inte det är någon fara! Men prata absolut med din BM om din oro, det är därför dom finns 😊 
    Maymom skrev 2023-05-27 02:28:45 följande:
    Gissar på pojke. 😊

Tror också det men sambon är helt säker på flicka denna gång för hela graviditeten är annorlunda 😂 Men jag har fått för mig att jag bara kan få pojkar haha. 

Min sambo tror också på tjej här hos oss, jag tror pojke. Tänker att det blir kul för sonen med en bror men vete tusan hur vi ska komma på ett till pojknamn, vi hade två bra och sonen fick båda😅

vill du gissa på mitt?

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-27 07:44:16 följande:
    Min sambo tror också på tjej här hos oss, jag tror pojke. Tänker att det blir kul för sonen med en bror men vete tusan hur vi ska komma på ett till pojknamn, vi hade två bra och sonen fick båda😅

vill du gissa på mitt?
    Tror nog också pojke där 🙈 Namn är så svårt, var samma med oss sonen fick båda bra haha. Har många fler tjejnamn på lager så vi håller tummarna in i det sista att det är en liten tjej där inne 😂
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-27 07:52:12 följande:
    Tror nog också pojke där 🙈 Namn är så svårt, var samma med oss sonen fick båda bra haha. Har många fler tjejnamn på lager så vi håller tummarna in i det sista att det är en liten tjej där inne 😂
    haha, samma här. Sambon har godkänt 2 av mina tjejnamn. Min mamma hatar dock det ena för min farmor heter det... Så alla namn min mamma föreslår blir nu kategoriskt nedröstade😅
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-27 08:32:54 följande:
    haha, samma här. Sambon har godkänt 2 av mina tjejnamn. Min mamma hatar dock det ena för min farmor heter det... Så alla namn min mamma föreslår blir nu kategoriskt nedröstade😅
    Haha ja namn är inte lätt när man inte är överens 😂
  • Anonym (Elsy)

Är det någon mer som inte känner fosterrörelser än? Börjar bli då nojig. Väntar tredje barnet och jar precis gått in i vecka 17. Någon enstaka gånger har jag känt något svagt längst ner men verkligen osäker på om det är det och det sker som sagt inte ofta. Med andra kände jag vid det här laget.

• Maymom
    Anonym (Elsy) skrev 2023-05-28 17:10:50 följande:

Är det någon mer som inte känner fosterrörelser än? Börjar bli då nojig. Väntar tredje barnet och jar precis gått in i vecka 17. Någon enstaka gånger har jag känt något svagt längst ner men verkligen osäker på om det är det och det sker som sagt inte ofta. Med andra kände jag vid det här laget.

V17 är ju fortfarande tidigt, men förstår att du tycker det borde kännas eftersom du känt vid tidigare graviditet. Kanske sitter moderkakan annorlunda så det inte är lika lätt att känna?
    jag har bara känt något diffust, inte på samma sätt som förra graviditeten så är inte helt säker på om det är det.  V.16 här.
  • Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-05-29 00:57:29 följande:
    V17 är ju fortfarande tidigt, men förstår att du tycker det borde kännas eftersom du känt vid tidigare graviditet. Kanske sitter moderkakan annorlunda så det inte är lika lätt att känna?
    jag har bara känt något diffust, inte på samma sätt som förra graviditeten så är inte helt säker på om det är det.  V.16 här.
    Tack, känns skönt att höra att det är fler som inte känner tydliga rörelser. Mee andra barnet satt moderkakan i framvägg men jag kände ändå det här typiska fladdret. Första kände jag senare men det står ju överallt att det brukar vara då första gången. Blir så nojig att jag funderar på att boka ett privat ul. Rul är inbokat dagen innan vi ska ut på en lång resa och det gör att det känns ännu jobbigare.
  • Maymom
    Anonym (Elsy) skrev 2023-05-29 06:24:52 följande:
    Tack, känns skönt att höra att det är fler som inte känner tydliga rörelser. Mee andra barnet satt moderkakan i framvägg men jag kände ändå det här typiska fladdret. Första kände jag senare men det står ju överallt att det brukar vara då första gången. Blir så nojig att jag funderar på att boka ett privat ul. Rul är inbokat dagen innan vi ska ut på en lång resa och det gör att det känns ännu jobbigare.
    Börja med att ringa din bm. Och är du fortfarande orolig efter det så boka ul privat. Jag tänker att det egentligen inte vore konstigt om man kände senare andra gången än första då det är lite mer uttänjt och allt växer snabbare och det finns mer plats i början.
  • jippi1234

Elsy: 
    Har du testat att sitta lite framåtböjd? Så att magen blir lite klämd? När jag har suttit så har jag känt något svagt som jag tycker mig påminna om rörelser, men som tidigare nämt så det är det väldigt diffusa rörelser. Snart kommer det nog igång lite mer, och starkare! 

Ni som inte vet kön ännu, ska ni ta reda på det eller vänta till förlossningen? 😀

Svar på tråden Bf november