Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Har jag missförstått något nu? 🤔

Jag trodde helikoptern var en naturlag inom macho-kulturen...

• Snälla Killen
    Mackan24 skrev 2025-02-23 01:08:10 följande:

Jag är väldigt trygg i mig sjäv, kuk som kuk..alla har väl sett än sådan??

Haha! Svårt att undvika en som reser sig för damer och är en riktig gentleman, för det mesta...

Nu till den egentliga knäck-frågan...
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-02-23 06:47:06 följande:
    Nä då, det är bara en bonus på en galen fest eller liknande.
    I en rosa helikopter, ska jag flyga vidare med...

• Snälla Killen

Lågbegåvad eller inte... Ett sådant beteende kan uppstå spontant, oavsett ett i övrigt, välrenommerat genom.

Såklart kan mutationer uppstå som i sin tur leder fram till oönskade effekter...

Just därför går det aldrig att vara helt säker på att en, till synes begåvad person, är fullständigt frisk i huvudet eller ej 🙃

Men vi kan väl ALLA vara överens om att detta är ett ej önskvärt beteende 😆

• Snälla Killen
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-03-09 10:28:05 följande:

Så om man onykter får fram pillesnoppen på en fest så är man inte frisk i huvudet?

I många sammanhang är det ett icke önskvärt beteende. Men jag har både själv gjort det när jag var yngre och garvat läppen av mig när någon polare blivit överförfriskad och kört en helikopter eller elefant.

Hur tänkte du nu?? 🤔

Låt oss säga såhär istället... Tänk att en onykter person plötsligt blir arg, vilket inge är helt ovanligt, icke sant?? ^^

Men sedan finns det ett inbyggt fel hos vissa och som yttrar sig i mordiska tendenser, snarare än verbala snedsteg. 

Oavsett vad, så är vissa människor inte riktigt rätt kopplade i huvudet till att börja med och det var min poäng 🙂
  • Snälla Killen

Allting är i grund och botten väldigt abstrakt, helt klart!

Vissa anser att Ukraina startade kriget med Ryssland och vissa anser sig veta motsatsen.

Vissa saker kring vad som är rätt och fel, är så grundläggande så det skall inte ens krävas en diskussion egentligen...

• Snälla Killen
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-03-09 14:26:43 följande:
    Vissa anser att Trump och Musk är ointelligenta trots att Trump lyckats bli president 2ggr och Musk är i toppskiktet på denna jord intelligensmässigt.

Så vi har alla olika syn på saker och ting.
    Även snälla personer kan vara elaka och smarta ^^

"Starka män" är enbart i grunden ett gäng fegisar och som inte har respekt för andra än de som tycker som de själva.

Det finns en anledning till varför Ryssland har sin helt unika olympiska gren "falla ifrån högst höjd till sin död" 🤣
  • Snälla Killen
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-06-01 14:46:09 följande:

Är det lagligt eller olagligt att veva på fest?

Det beror nog på i slutändan vem man vevar framför och hur chockad personen i fråga blir och hur traumatiserad denne blir.

Generellt sett så är det ju en form av förargelseväckande beteende och det är ju enligt lag inte fullt tillåtet att hålla på så, men olika individer tar ju olika illa vid sig när de ser snurre sprätt på rymmen.

Det säkraste brukar vara att låta bli att göra såna saker och framförallt på firmafester 🙃. Ärligt talat så får man faktiskt skylla sig själv om man gör något sånt framför någon man inte på förhand vet om skulle uppskatta det, eller åtminstone ta det som ett skämt I bästa fall 😊
  • Snälla Killen
    Jesper f skrev 2025-06-04 13:17:45 följande:

Jag skulle nog mest tycka det vore pinsamt för personen ifråga. Personligen skulle jag inte bry mig, bara det inte sker i mitt "ansikte". Vad andra gör är deras ensak i grund och botten. Sen skulle jag inte vara särskilt imponerad om man verkligen inte har något bättre att komma med vid ett festligt tillfälle - menar, vad tycker man att det ska tillföra?

Skulle ganska fort bortse från det och ägna mig åt, förhoppningsvis, konversera med trevligt bordssällskap istället, får fåntratten stå och vifta bäst den vill tills den förstår att klä på sig igen. 

Håller med. Jag personligen skulle inte direkt bry mig då jag själv inte är särskilt lättkränkt. Vi är ju svenskar, trots allt och öppensinnade kring sånt här 🙃 (den svenska synden osv)

Men jag hade hellre föredragit att fortsätta kvällen med mer normala människor än såna som bevisligen inte kan besinna sig vid såna tillfällen 🙂
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?