Boeuf Bourguingnon
En Biff Bourguinon består av högrev i stora bitar, champinjoner, morot, lök(föredragsvis färska och små), vin, vitlök, bacon, tomatpuré och ett gäng kryddor.
Sen går det ändra en hel del om man så vill, och linkande, denna rätt är inte direkt skriven sten.
Oj, jahaaa ok... Inser att det finns en del tycke o smak.
Jag vill ju så klart inte att min BB gryta smakar skit. Så svårt att veta vad som passar ihop. Men jag kan absolut utesluta purjon.
Jag gillar palsternacka och tycker de passar in lite överallt. Antar att de ska åka i senare tillsammans med champinjoner etc.
Min BB verkar mer o mer vika av från alla recept som jag hittar... Antingen får jag väl slänga allt eller så blir allt helt ok
Varför inte testa typ att göra som de tänker först, och sen experimentera?
På så sätt vet man hur det smakar som det är tänkt, sen hittar du vägen till det du gillar med.
Så gör jag med nästan all ny mat jag gör, testa hur det är tänkt, och sen fundera om det är nått man kan ändra för passa en själv bättre.
Dock just denna rätt så har jag inte ändrat mycket då rätten är så god i detta utförande, mer än jag köper annat vin och en lite tyngre Rioja istället.
En sak som är bra och göra och om man inte bara kubar ned högreven, det är att koka fettet för sig och tillsätta detta sen i sin gryta.
För detta fettet är en mycket bidragande orsak till dess mustighet, och det vill man inte ta bort om man vill får det allra godast.