Anonym (TS) skrev 2023-03-01 11:19:10 följande:
Det är min förlovningsring, jag tar av den sällan. Åkt på solsemester, går och tränar osv. Man behöver inte ta av sig ringen varje gång man ska göra något, sa de till mig i butiken precis. Sånt händer, tyvärr. Jag är nog inte den första som har tappat bort en ring.
Förstår att det är en kär ring. Då den betyder något väldigt speciellt för dig och er.
Men hade du tagit med en packe sedlar ca 150.000 ut i backen? Det är i den summan man tänker sig att en diamantring kostar, minst. Säger man diamantring så lär det knappast bara vara en guldring med några infattade diamanter? Kan såklart ha fel.
Rätt fantastiskt ändå att man fortfarande kan gå runt i såna smycken i vårt land till vardags när mobiltelefoner för 4 k blir avplockade lätt. Har hört att det är supervanligt iaf, men aldrig upplevt. Så människor som säger att det är så väldigt vanligt har nog fel eller så har jag haft tur.
Om du åker utomlands, så snälla, fixa en ersättningsring. Du har säkert hört att det finns länder (Sydamerika, delar av Afrika tex) där man hugger av fingrar om det misstänks vara diamanter för att komma åt ringarna fort och smidigt.
Rån pga såna smycken (eller bara vanligt guld) förekommer i hela världen.
Nej, du är verkligen inte den första att tappa bort en ring. Jag har tappat bort flera, men ingen i diamantrings-prisklassen eller en betydelsefull förlovningsring, peppar, peppar..