• Anonym (Anonymledsen)

Nipt visa pojke

fick igår resultatet på nipt och det visa att det är en pojke där inne och vi båda vart så besvikna vet det är dumt men kan ju inte ändra hur vi känner, sambon har alltid velat ha en tjej sedan han va liten och hållt fast vid just ett namn han älskar, och jag har alltid sätt mig själv som en flickmamma töntigt kanske men vi mår verkligen dåligt över detta och skulle så vilja höra om det är andra som också känt såhär ? förstår Ju såklart man vänjer sig vid det och att det just nu bara känns fel men hade behövt höra andra som upplevt detta och som kan säga hur långtid det tog tills ni inte kände så mer, känner oss som hemska människor och förstår om folk också tycker det :(

• Svar på tråden Nipt visa pojke
  • Anonym (Önskan hit och dit)

Jag önskade mig en dotter båda gångerna ,ena gången blev det en son.Nu som mamma till en dotter i tonåren hade jag nästan önskar mig söner.Känns lättare med en son än dotter just i tonåren .

• Anonym (Nej)

Jag ledsnar också ur snart på alla dessa trådar om besvikna blivande föräldrar som får en son och inte en dotter. 

Stackars pojkar, vad i allsin  dar är grejen? Har en son själv som är världens finaste underbaraste roliga lilla människa. Älskar honom något enormt.

Vad är grejen med att döttrar verkar vara mer önskade? 

• Anonym (B)

Kände samma! läste böcner. Katerina janousch dotter önskas. 

men tror ändå att när barnet sen kommer blir det annorlunda. 

min son har jag bäst kontakt med å han är 18. 

blev överlycklig när vi fick veta att vi skulle få en dotter, men hon hatar mig och vi har dålig kontakt. Hon är 15  (bor ihop hela familjen)

så kan det va. 

• Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-10 22:17:41 följande:

Jag ledsnar också ur snart på alla dessa trådar om besvikna blivande föräldrar som får en son och inte en dotter. 

Stackars pojkar, vad i allsin  dar är grejen? Har en son själv som är världens finaste underbaraste roliga lilla människa. Älskar honom något enormt.

Vad är grejen med att döttrar verkar vara mer önskade? 

Tror att mammor har nån bild av att man ska ha bättre kontakt med tjejer, vissa kanske tänker att dom ska klä dom i söta kläder och ha samma intressen sommarn själva hade. 

spekulerar bara. 

• Anonym (B)
    Anonym (Önskan hit och dit) skrev 2023-03-10 21:54:09 följande:

Jag önskade mig en dotter båda gångerna ,ena gången blev det en son.Nu som mamma till en dotter i tonåren hade jag nästan önskar mig söner.Känns lättare med en son än dotter just i tonåren .

Yes!!!!!
  • Anonym (Eli)

Jag har t å stora pojkar o fick en flicka som sladdis. Jag äkskar alla exakt lika mycket men va lyckligt jag blev när hon kom. Hon är 3år nu o jag tänker dagligen på att hon är en liten tjej. Killarna älskar att meka o har exakt samma filmsmak som pappa. Jag försöker hänga på min har alltid en känsla av att de har så mycket mer gemensamt. Jag skriver som någon annan gör ivf utomlands nästa gång. Vet att det upprör men jag förstår din känsla. En tröst är att du kommer älska pojken oändligt men du kommer aldrig sluta längta efter en liten flicka.

• Anonym (Nej)
    Anonym (B) skrev 2023-03-10 22:23:11 följande:

Tror att mammor har nån bild av att man ska ha bättre kontakt med tjejer, vissa kanske tänker att dom ska klä dom i söta kläder och ha samma intressen sommarn själva hade. 

spekulerar bara. 

Troligen. Men alla mammor kan ju inte ha varit puttinuttitjejer? 

Om du är en mamma som älskar smink och mode och din dotter vill spela hockey och tycker smink är värdelöst. Ska fu då bli besviken igen då?
  • Anonym (Gjgh)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-11 07:14:15 följande:
    Troligen. Men alla mammor kan ju inte ha varit puttinuttitjejer? 

Om du är en mamma som älskar smink och mode och din dotter vill spela hockey och tycker smink är värdelöst. Ska fu då bli besviken igen då?

Hahaha precis. Jag lekte med bilar tex o hatade dockor. Gillar bilar som låter högt nu. Ändå gillar jag klänningar. 

Folk är så roliga, det måste tydligen vara antingen eller. Allt ska vara rosa och gulligt när det är tjejer. Fast så är det ju inte alltid i verkligheten.

• Anonym (Gjgh)

Har aldrig varit nära mamma för övrigt utan tytt mig mest efter pappa. 

• Anonym (Lio)

Det blir ju inte bättre för att folk skriver att pojkar är bättre! 
    Det är samma sak, att favorisera ett kön.
    Människor är individer och så även barn. Innan man får barn är det abstrakt och ingen verklig individ. Det är då man kan ha en önskedröm om hur man vill ha det. Det är inte så konstigt att i det läget önska sig ett kön av olika anledningar. Och att det kan bli en omställning att ställa in sig på om det inte blir så. De allra flesta föräldrar älskar ändå sitt barn när det föds och vill inte byta ut det för att det har ett visst kön. Då är det en riktig människa som är ens eget riktiga barn. Och då är det helt andra saker som spelar roll.

Svar på tråden Nipt visa pojke