• Anonym (´hmmm)

    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


     


    Skrev såhär för att set inte skulle synas i första taget.


    Snubben som plockade upp en sten för att slå ihjäl en människa en gång i tiden... Som jag stoppade.. har idag en riktigt syr bostad och partner. Medans jag lever isolerat, utan partner och bortglömd. 


    Varför ? 

  • Svar på tråden Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
  • Anonym (Handendär)

    För att en händelse inte dikterar ett liv. Ok, så du stoppade en våldsam snubbe en gång. Vad har du gjort med resten av livet? 

  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (Handendär) skrev 2023-03-12 01:18:09 följande:

    För att en händelse inte dikterar ett liv. Ok, så du stoppade en våldsam snubbe en gång. Vad har du gjort med resten av livet? 


    Tack för att du frågar. Har räddat en som höll på att drunkna. Fågnade en 2 åring i luften nä hon flög upp p ga tågen åkte u ett gupp och hon flög upp och låg vågraätt och gjorde sig redo att slå i bakhuvudet. Stått ensam emot ett gäng på 12 pers vars ledare hade slagit sitt x så hon hamnade i koma. Stod upp för det fast jag itne ens vet vem tjejejn var och fick stryk, men fick åtminstone hälften att backa. 


    Har skyddat ett syskon ifrån att bli ner sparkad i från översta våningen med en fot i ryggen, utan jag tog det (ett antal gånger) Har räddat livet på en hund oms kulle avlivas och är i dag en jättefin hund. Har checkat av halsen och armar på en narcissist som drag för mycket och trillade med en glasbägare, har stått upp för mobbning. Har gett tidgare fritt val i att köpa så mycket mat de har behövt. Get mat , dusch och mobil till en annan tiggare. Köpt barnkläder till en annan tiggare som hade småbarn. Har brutit stora bråk genom att gå emellan (nu snackar vi om ca 10-29 pers vid 4 lika tillfällen. Räddat en som anklagade mig för stöld p ga utseende (som ju inte var sant) men senare hamnade personen i knipa för sin rasism och räddade personen fast den stod inringad av ca 40 pers som skulle slå sönder han. Har hjälpt en som låg på vägen (speciellt människa som bodde på ett special boende men hade rymt), har stoppat 2 personer som försökt knivhugga folk varav ena gången så rök en sena i mitt lillfinger och fungerar än idag inte.


    Har även stått upp emot mobbning på arbetsplatser och fått kicken.


    Vad mer begär du av mig ? Kan säkert komma på något mer... om du så önskar. Vad har du själv gjort förutom att döma människor ?? 

  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (´hmmm) skrev 2023-03-12 01:32:41 följande:

    Tack för att du frågar. Har räddat en som höll på att drunkna genom att hoppa i och grabba tag i personen som var nära på att dra ner mig.. Fångade en 2 åring i luften nä hon flög upp p ga tågen åkte u ett gupp och hon flög upp och låg vågrätt och gjorde sig redo att slå i bakhuvudet. Stått ensam emot ett gäng på 12 pers vars ledare hade slagit sitt x så hon hamnade i koma. Stod upp för det fast jag inte ens vet vem tjejen var och fick stryk, men fick åtminstone hälften att backa. 


    Har skyddat ett syskon ifrån att bli ner sparkad i från översta våningen med en fot i ryggen, utan jag tog det (ett antal gånger) Har räddat livet på en hund spm kulle avlivas och är i dag en jättefin hund. Har checkat av halsen och armar på en narcissist som drack* för mycket och trillade med en glasbägare, har stått upp för mobbning i skolålder. Har gett tiggare fritt val att köpa så mycket mat de har behövt. Gett mat , dusch och mobil till en annan tiggare. Köpt barnkläder till en annan tiggare som hade småbarn. Har brutit stora bråk genom att gå emellan (nu snackar vi om ca 10-40 pers vid 4 lika tillfällen. Räddat en som anklagade mig för stöld p ga utseende (som ju inte var sant) men senare hamnade personen i knipa för sin rasism och räddade personen fast den stod inringad av ca 40 pers som skulle slå sönder han. Har hjälpt en som låg på vägen (speciellt människa som bodde på ett special boende men hade rymt), har stoppat 2 personer som försökt knivhugga folk varav ena gången så rök en sena i mitt lillfinger och fungerar än idag inte.


    Har även stått upp emot mobbning på arbetsplatser och fått kicken.


    Vad mer begär du av mig ? Kan säkert komma på något mer... om du så önskar. Vad har du själv gjort förutom att döma människor ?? 


    Rättelse av hela texten.
  • Anonym (M)
    Anonym (´hmmm) skrev 2023-03-12 01:32:41 följande:

    Tack för att du frågar. Har räddat en som höll på att drunkna. Fågnade en 2 åring i luften nä hon flög upp p ga tågen åkte u ett gupp och hon flög upp och låg vågraätt och gjorde sig redo att slå i bakhuvudet. Stått ensam emot ett gäng på 12 pers vars ledare hade slagit sitt x så hon hamnade i koma. Stod upp för det fast jag itne ens vet vem tjejejn var och fick stryk, men fick åtminstone hälften att backa. 


    Har skyddat ett syskon ifrån att bli ner sparkad i från översta våningen med en fot i ryggen, utan jag tog det (ett antal gånger) Har räddat livet på en hund oms kulle avlivas och är i dag en jättefin hund. Har checkat av halsen och armar på en narcissist som drag för mycket och trillade med en glasbägare, har stått upp för mobbning. Har gett tidgare fritt val i att köpa så mycket mat de har behövt. Get mat , dusch och mobil till en annan tiggare. Köpt barnkläder till en annan tiggare som hade småbarn. Har brutit stora bråk genom att gå emellan (nu snackar vi om ca 10-29 pers vid 4 lika tillfällen. Räddat en som anklagade mig för stöld p ga utseende (som ju inte var sant) men senare hamnade personen i knipa för sin rasism och räddade personen fast den stod inringad av ca 40 pers som skulle slå sönder han. Har hjälpt en som låg på vägen (speciellt människa som bodde på ett special boende men hade rymt), har stoppat 2 personer som försökt knivhugga folk varav ena gången så rök en sena i mitt lillfinger och fungerar än idag inte.


    Har även stått upp emot mobbning på arbetsplatser och fått kicken.


    Vad mer begär du av mig ? Kan säkert komma på något mer... om du så önskar. Vad har du själv gjort förutom att döma människor ?? 


    Personen menade antagligen vad du har gjort för att skaffa den bostad, partner och liv som du frågar efter.
  • Anonym (´hmmm)

    Mer ... Har vid 2 tillfällen hjälpt kvinnor som har blivit raggade vid resecentrum av snubbar som inte kan ta ett nej. Har då lekt att vi känner varandra och hjälpt dom ifrån personen för att sedan sagt hej då efter att ha frågat om de är okej och känner sig trygga vilket båda sa ja till efter at vi hade förflyttat oss ca 200 meter bort närmare folksamlingen.. O då är jag en Snubbe alltså. 


    Jag har stått upp för en som sa sig vara under våldtäktshot. Råkade lyfta snubben med fötterna ifrån marken, men släppte för jag tänkte att jag skulle hålla mig lugn och fick då en rak höger över munnen så det smakade blod.


    Jag har även haft 6 olika gängledare hemma hos mig och alla häll sig lugna i respekt till vart dom var (hemma hos mi) och blev faktiskt vänner några av dom, men innan ville dom döda några av dom.


    Har även avbrutit slagmål.. så många gånger men ett av dom var 2 snubbar. Jag sa den som slår först hjälper jag till att slå sönder. Så ingen vågade röra den andra utan de stod och gapade på varandra medans jag satt där och gjorde de medvetna om att jag fanns där, vilket resulterade i att ingen av dom vågade röra de andre.


    Har även ringt ambulans vid 3 olika tilllfällen, även bliviit anklagad för att låta som en polis när jag ringde larmnumret och personen krävde att jag skulle uppge tjänstenummer, som jag då berättade att jag inte hade, vilket personen hade svårt att tro på.


    Har även i efterhand tagit itu med tjejkompisarnas pojkvänner som har misshandlat dom,


    en gång däckade jag en person i sitt 3:e försök att göra illa min bästa vän (han missade 2 gånger) men tredje, såg hur hatet lyste i hans ögon och regerade bara med en rak höger och personen däckade.


    Och nej. jag är inte längre än 170. Eller varit super stark.


     

  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (M) skrev 2023-03-12 01:51:10 följande:
    Personen menade antagligen vad du har gjort för att skaffa den bostad, partner och liv som du frågar efter.
    Känner som så att klarar personen att vara negativ mot mig så klarar den även att föra sin talan utan någon mellanhand, tror du inte det eller ? Jag fattar självklart budskapet, men då personen inte ens klarar att specificiera sig så fick den helt enkelt svar på tal. Varför tror du att du måste komma in som en beskyddare och tydliggöra personens talan? 
  • Anonym (´hmmm)

    Var med en stor afrikan vid ett tillfälle och en kk. Vi hörde en tjej skrika på hjälp för livet. Jag tog ruset. afrikanen (som var bra mycket större än mig) försökte stoppa mig och sa att vi inte skulle lägga oss i. Jag brydde mig inte då tjejen skrek utav skräck. Sprang 200 meter där stod ett helt gäng svenskar vara 3 av dom såg ut att kunna välta en bil. Men ingen gjorde något utan endast använde telefonen för att ringa polisen. Då såg jag en tjej som blev dragen i håret med klackarna släpandes efter. Alltså hon låg, stödde sig inte alls.


    Frågade "Hej tjejen" behöver du hjälp"? Snubben frågade Va!? Jag svarade, jag pratar inte med dig, jag frågade tjejen om hon behövde hjälp! 


    Snubben (anabola äcklig torsk slet av sig både väst och skojrta med enkelt ryck och jag insåg at jag skulle ham,na på sjukhuset. Men FUCK IT ! brydde mig inte ett jävla skit (ja jag hade tagit 2 grogg vodka tidigare). Snubben kommer emot mig med sina armar lika stora som mitt huvud. Jag går emot han och ..... mot all förmodan så väjer ahn av precis utan för armräckhåll och ger neråt och utfärdar mot min afrikanske fd vän som inte sa ett ljud. Slår av min afrikanske vän kepsen och jag tar löpet ner och hoppar upp (var på trottoaren och aggresiva snubben som slet tjejen i håret på gatan) Jag flyger upp och ska ge idioten en riktigt smäll när hans vän kommer flygandes med ett vrål "Neej!" och lyckas gör en amerikansk fotbolls tackling på idioten så de båda landar ner. Jag stod då över då både ock såg förbannad ut. Anabola torsken såg livrädd ut.


    I efterhand visar det sig att afrikanen kände snubben. O han var extremt jävla feg och gav han mitt nummer. Hans 2 store bröder hade tydligen åkt ut o in i fängelse p ga grov brutala misshandel på personer tidigare. 


    Fick därefter ett samtal ifrån dom alla 3. Dom ville ses och plocka upp mig för att åka ut till skogen och bara "snacka lite"..


     


    Ja jag var livrädd. Men samtidigt så blev jag förbannad och skällde ut snubben, han blev osäker i rösten, kunde knappt prata så en av hans storebröder tog över och vi bestämde träff eftersom att det var det det dom ville. Men jag krävde att vi skulle ses i stan först. Så vi bestämde tidpunkt och plats. Jag dök upp men det gjorde inte dom. Helt sjukt ärligt talat.


    Men sedan sprang folk och ryckte i mitt dörrhandtag in till min lägenhet. Ringde polisen och dom var livrädda och vägrade hjälpa mig. Höll på så i ca 3 månader sen var det visst lugnt igen.

  • Anonym (Notera just a worker)

    Har du arbetat och skaffat arbetskamrater ?
    Regelbundet sparandet en bra start till eget boende.

  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (Notera just a worker) skrev 2023-03-12 02:35:38 följande:

    Har du arbetat och skaffat arbetskamrater ?
    Regelbundet sparandet en bra start till eget boende.


    Jag har arbetet ja. 


    Mitt första jobb ,halvtid stod det på kontraktet men utökades till ca 18H pass5 dagar i veckan, inget mer i lön för det. Fick last övervikt och reagerade på det då jag skulle köra till grannstaden (B körkort och mitt första jobb)...


    Fick kommentaren, antingen så kör du lasset eller så kan du gå hem och aldrig mer komma tillbaka!  Ångrar att jag körde det lasset, för blev nämligen stoppad av piken i grannstaden och vägd med fordonet och åkte dit. (polisen var dock snäll och blev förbannade och ringde upp arbetsgivaren) Men fick ändå en prick i körkorts registret.  Sen arbetade jag även 10-14/h den 6:e dagen, alltså lördagar. Fick ut som mest ca 24 K INNAN skatt! !..  Jobbade så tills jag föll handlöst baklänges efter ca 5 veckor. Blev bara svart för mig (svimmade).


    Därefter på Nettolagret åt STUDENTCONSULTING! Där jag skadade axeln och fick kicken fortare än kvickt! (nej har inte haft någon vuxen vid min sida så visste inte vad jag skulle göra) Därefter arbetade jag på Nettolager i en storstad. Skadade min axel och fick kicken omgående. (var inte med i facket),


     


    Gick till sjukgymnast som inte trodde på min skada utan skadade mig än värre. Fortfarande problem idag 14 år senare!!!!!


    Därefter arbetade jag som uska på demensboende, även vanligt ålderdomshem (2 olika kommuner). Därefter som däckbytare... till skillnad ifrån första arbetet så var chefen snäll. Arbetskollegorna var inte det. Och minaxel la av. Satt och grillade med en vän som (idag har tagit självmord) men axeln slutade fungera med hela armen. Bad min vän trycka bak på skuldran och det hoppade igång igen. Haft stora besvär med hela armen dock.


    Därefter så har jag arbetat natt med sortering av youghurt i första hand. Samma företag som det första (rasist chefen) Ja dom var 2, Den andra var jävligt snäll, men huvudchefen rent av idiot, samma som gapade på mig om att köra bilen trots övervikt!)


    Därefter har jag arbetat med BRING express, som levererades kompletta kök ifrån IKEA upp till våning 3. Sen att det var en metall brandtrappa spelade ingen roll, det skulle levereras, men axeln höll inte. Hoppade av vad gällande leveransen.


     


    Därefter så arbetade ajg som latsbilförare (TMA) men p ga arbetsbrist så fick jag rasera telefonstolpar med 4-hjuling. Hunden var skadad och jag i axeln. Så det gick inte i längden. Dessutom var närmaste arbetskollegan en rasisit som pratade dåligt trill chefen om mig samtidigt som han sa att han skulle bränna ner företaget om de blev oense (han o chefen). Han stal även privata saker utav mig som jag hade på en offentlig plats ( Diselgenerator bla.)Hade det i min hästlastbil jag köpt men inte fann någon plats att ställa den på förutom på offentlig plats. Tänk som ett boende off grid.Samma kollega var jävligt full inför en måndag (startade faktiskt ewn tråd om det då här på familjeliv) Senare på dagen körde han sönder bilern och skyllde det på mig).


    Därefter flyttade jag 30 mil ca och fick arbete på företag där den Nyingifta chefen förkastade min ide min lösning på ett problem! Det var ett företag stod för produktion utav en viss Ikea bokhylla. Gjorde en på ett lösning på problem där som chefen då bad oss alla att slänga, göra sig av med och ville inte se åsynen utav! 


    Största problemet där var att 7 av 10 i arbetsgruppen mobbade ut en i arbetsgruppen (den yngsta av oss så han började gråta) så jag sa ifrån, chefen å sin sida hade blivit nära vän med mobbarna. Men visst han försökte reda ut händelsen, men jag hade lovat killen att inte berätta att han hade börjat gråta eller må dålig , så jag blev svartmålad av varenda en i gruppen förutom 2 personer som visst hur det hela faktiskt låg till!


    Sagt och gjort så slängdes min ide. Jag fick även kicken då mobbarna gaddade ihop sig samt att chefen betedde sig extremt dåligt emot mig då jag stod upp för den ensamma personen! 


    I efterhand har de återskapat min produkt i kolfiber och använder sig utav det i produktionen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Fått veta detta av en som arbetar kvar! Och det på uppmaning utav samma chef som krävde att vi skulle göra oss av med min lösning på problemet!


    Därefter fick jag ett arbete på en av Sveriges mest största internationella bolag. Men de gick ner i produktion och vi var ca 30-40 stycken som fick gå på dagen. Sök på ventilation om du inte tror mig ! 


    Därefter levde jag 2 månader i bilen och arbetade natt 7 mil bort. Sedan tog det arbetet slut p ga arbetsbrist. Sedan fick jag åter en anställning via bemanning igen på ventilations företaget. När ca 4 månader hade gått så blev jag skadad i arbetet i lillfingret som fick sys på djupet! Fick då skit för att jag arbetade för långsamt efteråt (var försiktig) och i fick därmed kicken utan någon överdrivelse i arbetssammanhang.


    Har även arbetat på dygnet runt öppen mack där jag blev väldigt omtyckt utav kunderna. Även varit i Norge som fiskrensare och även arbetat för Adecco i Norge. Men det var efter att jag åkte dit för lastövervikten. Även arbetat på Scan via bemanningen (mitt enda fast heltidsarbete jag haft faktiskt), Men mådde dåligt av det.


    Idag har jag ingen referens ens. Så vet i dagsläget inte hur jag ska finna mig ett nytt arbete utan referens. Den senaste lovade mig hennes privata nummer (då hon skulle sluta på arbetet själv) Men bara drog utan att ger mig det. Och då sa hon ändå att hon inte ville förlora mig som hennes konsult (ja, bemannings företag)


    Jag är även den som kom mer eller mindre på slogan för Lidls reklam "Olidligt lite". 


    Dottern till kvinnan som hade som arbetsuppgift att komma på slogan i reklam syfte kom hem till mig på en fest. Jag var full och tjejen nämde att hennes mamma arbetade för Lidl med det sagda arbete. Jag sa "jaha, vet du vad jag tänker på när jag hör ordet Lidl?" Hon "nej." ...Jag sa då "olidligt". Hon skrattade så hon började gråta i princip och ville berätta det för sin mamma. Vilket hon sedan gjorde.


    Thats me ! Varsegoda! 


     

  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (Notera just a worker) skrev 2023-03-12 02:35:38 följande:

    Har du arbetat och skaffat arbetskamrater ?
    Regelbundet sparandet en bra start till eget boende.


    Såg nu din sista mening,  Vad menar du med eget boende ? Jag har haft eget boende sen jag var 16 år. Fick boendet skrivet av mig när jag var 17. Har skrivit om det i annan tråd. Orkar inte ta upp det här igen. Men jag var 2: eller 3:e personen i Sverige som fick boendet skrivet i min namna överlämnat utav soc för att jag var skötsam innan 18 års ålder!!!! 


    Så vad menar du ?? 

Svar på tråden Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm