Freddie K skrev 2023-03-13 13:47:17 följande:
Jag har inte läst alla inlägg så jag ska väl egentligen inte yttra mig, men min spontana tanke, utan att vara taskig, är att det känns som att du ska få kredd för allt gott du gör, vilket du ska ha, men man ska inte göra bra saker bara för att bli belönad, sen att du lever ensam och inte har någon partner kan ju bero på annat.
Förstår din tanke. Men kan nog aldrig komma på en enda gång som jag hr blivit belönad. Gör det hellre för att förbättra för massan eller skydda den individuella individen.
Om man tror att jag är ute efter något så kan jag med enkelhet sätta att så ör det inte. När du står där inför en situation så utgår du utifrån dig själv och den andra personen om det inte handlar om att den kommer skada någon anna. Då är det bättre att den skadar mig än någon annan.
Någon som inte förstår det har aldrig varit i liknande situationer. För du är väldigt liten när det väl gäller. För stunden gäller i princip liv eller död. Hur många tror du vågar ge sig in i det för ögonblicket, tror du ??