• Anonym (´hmmm)

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Skrev såhär för att set inte skulle synas i första taget.

Snubben som plockade upp en sten för att slå ihjäl en människa en gång i tiden... Som jag stoppade.. har idag en riktigt syr bostad och partner. Medans jag lever isolerat, utan partner och bortglömd. 

Varför ? 

• Svar på tråden Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
  • Anonym (Q)

Du låter som en person som verkligen gör mycket gott i världen. Jag tror att du räddade inte bara snubbens tilltänkta offer utan även snubben själv. För att han blev stoppad av dig och inte misshandlade eller mördade så fick han en andra chans i livet. Kanske även han kan göra något gott med det?

Jag är ledsen att du inte befinner dig i en situation som du är nöjd med. Trots allt gott du har gjort och trots att du säkert hade förtjänat allt du drömmer om. Tyvärr är livet inte rättvist på det sättet. Finns det några steg du kan ta för att komma lite närmare det du vill ha för dig själv?

• Anonym (M)
    Anonym (´hmmm) skrev 2023-03-13 13:24:11 följande:
    Annars får man gärna ställa lite mer seciifika frågor om man vill. 
    Chansen att man vill det minskar ju om man får ett gnälligt och otrevligt bemötande från TS. Jag tyckte det var uppenbart när någon frågar vad du har gjort med resten av ditt liv, att man då syftar på andra områden än dessa räddningsaktioner. Och då antagligen sådant som är kopplat till vad du frågar efter, som bostad.
  • Anonym (Challe)
    Anonym (´hmmm) skrev 2023-03-12 01:14:12 följande:
    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Skrev såhär för att set inte skulle synas i första taget.

Snubben som plockade upp en sten för att slå ihjäl en människa en gång i tiden... Som jag stoppade.. har idag en riktigt syr bostad och partner. Medans jag lever isolerat, utan partner och bortglömd. 

Varför ? 

menar du att universum ska belöna dig med en partner? Det fungerar inte så.
  • Anonym (´hmmm)
    Anonym (Lotta) skrev 2023-03-13 13:33:22 följande:

Du har verkligen gjort mycket i ditt liv, men inte direkt något som leder till förmögenhet och goda sociala relationer. Min gissning är att puckot du stoppade från att kasta sten har gjort just såna saker. Kanske utbildat sig tex. 

Du har hamnat i väldigt många våldsamma/farliga situationer. En människa kan ju ha otur, men jag får lite intrycket att du vistats mycket i miljöer där risken för sånt ökar. 

Nej, tror han jobbar som servitör fortfarande. 

Nej, har faktiskt ändå inte gjort det. Jag var bara väldigt populär i storstaden som jag levde i. Men mycket dåligt drogs till mig de det var så många människor. 

Men det mesta jag har skrivit om är rena tillfälligheter. Brukar säga att jag antagligen är på fel sida jorden, för här går allt bara minus för mig. Har flyttat långt och bor isolerat idag då jag tröttnade på människor och upplevde många som ville vara otrogna mot sina partners mot mig att det fick mig att ha svårt att lita på kvinnor. Sen älskar jag umgås med dom. Men vet inte hur många gånger jag har sagt nej för att jag är emot otrohet. Och det förstörde något inom mig i längden. 

Sen har jag ju återkommande depression och tidigare komplex ptsd ifrån uppväxten. SÅ det har ju inte gjort saken lättare när det kommer till relationer. Har kommit över ptsd delen på egen hand nu. Men har tagit hela mitt halva liv i princip. O depressionen har blivit klart mycket bättre med. Men känner mig ofta orkeslös. Märkt att jag blir utmattad fort i kontakt med människor. 

Men med det sagt så saknar jag ändå några av dom kvinnor jag hade för länge sen. Vi hade kul och inga direkta konstigheter. Men depressionen och ptsd stal det ifrån mig. Men nu mår jag bra som sagt. Men känner inte någon längre då jag gick i socialt celibat på fritiden för 8 år sedan och flyttat ca 30 mil bort. Kunde heller inte bo kvar i storstaden då riktigt dåligt folk drog sig till mig som flugor p ga alla "dåliga människor" ville ha min hund. Så jag undviker samhällen hellre idag. 

Försökte satsa på arbetet och ett lugnare liv. Men skadade som sagt fingret och har inga referenser kvar längre. Har 2 gammal referens och kan säkert få jobb hos den personenen / företaget igen. Men måste då flytta till något större samhällen där jag vet att det finns problem. 

Vill bara få leva ute på landet med ett bra lugnt tryggt arbete tillsammans med en kvinna som vill ha katter, höns och hundar o kanske 2 hästar. Någon att hitta på saker med. Någon att hjälpas åt med saker och stötta varandra. Men får väl satsa på att flytta utomlands en dag om ett antal år istället för det är ärligt talat svårt att hitta någon när man är så ensam som jag är idag. Inga vänner jag umgås med och det tar för mycket energi och jag gör aldrig saker där hunden inte kan få vara med heller förutom tillfälligt eller arbete och det brukar ju inte gå då.
    Hunden är mitt allt. Min bästa vän. Kommer aldrig lämna eller svika den. 

Träffade en kvinna för 1 år sedan men hon skulle hugga ihjäl min hund (då hon gillade sin mer och ville bara ha den) för att få ha mig själv utan hunden. Jättekonstigt. O de vänner jag hade ville paret båda hamna i säng med mig, men jag är endast hetereo och mannen blev svartsjuk då kvinnan flörtade så mycket och öppet till mig så det gick i kras det med. 

Förstår inte hur jag råkar ut för så mycket saker ärligt talat. Känner mig som en magnet som drar till sig problem utan att vara en dålig människa själv. 

Var är alla normala singelkvinnor egentligen som vill leva på landet och vara hellre i skogen än staden? Fick visserligen erbjudande om en kvinna ifrån Tyskland som var släkt med min fd arbetskamrat om att gifta mig och skaffa familj (självklart efter att kvinnan sett mig på kort och gett sitt medgivande). Har fått flera sådana erbjudanden. Men tackar alltid nej. Söker inte desperat utan efter något som känns rätt. 

• Anonym (Lotta)

Det låter som att du kanske har lite svårare än gemene man att läsa av människor, så du märker inte om de är knäppa förrän det gått rätt långt. De flesta känner av om ngt är lite skevt med en person och är det skevt på ett dåligt sätt håller man sig undan. Kan det vara så att du har lite svårare för det? 

• Anonym (Flekr)

Blev nästan rädd av alla inlägg och förklaringar. 

• Anonym (Manisk?)

Du verkar manisk. Det finns läkemedel som fungerar bra. 

• Anonym (´hmmm)
    Anonym (Lotta) skrev 2023-03-13 17:42:24 följande:

Det låter som att du kanske har lite svårare än gemene man att läsa av människor, så du märker inte om de är knäppa förrän det gått rätt långt. De flesta känner av om ngt är lite skevt med en person och är det skevt på ett dåligt sätt håller man sig undan. Kan det vara så att du har lite svårare för det? 

Kan kliva in i ett rum och känna av stämningen  helt. Har snarare svårare med den delen då jag känner det för starkt!!!

Men det du skriver är sant. Vill alltid tro det bästa om folk så upptäcker det alltid för sent på en enskild nivå. Och det i sin tur påverkar mig mer än vad jag önskar.

Du träffar klockrent på din tanke här faktiskt !!! 

• Anonym (´hmmm)
    Anonym (Flekr) skrev 2023-03-13 17:51:19 följande:

Blev nästan rädd av alla inlägg och förklaringar. 

På vilket sätt menar du ? 
Svar på tråden Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm