Inlägg från: Anonym (fd.Älskarinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd.Älskarinna)

    Jag är de andra kvinnan

    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-20 15:14:02 följande:
    Och varför är ni ensamma?
    För att ni inte har vett nog att inte talla på förbjuden frukt, kan det vara så?
    Du skriver din föredetta som om det var ni som var primärparet, han bullshitta dig för att ha en dum mus  att sätta på när andan föll på och du höll på med det i 5 år och trodde varje gång på vad han sa. Har du fullständigt inkompetenta människor runt dig, ingen vän som förmodligen såg vad du höll på med?

    Är inte så värst konstigt att samhället ser ut som det gör, barnen får tidigt lära sig att  skita fullständigt i andra bara JAGET tillfredsställs. Om det där JAGET vill ha så tas det bara, helt utan konsekvenstänk eller tanke på andra.

    Är det det du kallar moget beteende? För det är exakt så du gjort och kommer fortsätta med i framtiden.
    Hoppas verkligen att du har gott om samtalspartners som du kan delge dina problem, om du har några dvs.

    Fast det är klart du är väl så ofelbar och fantastisk som person att alla flockas runt dig. 

    Kanske är du rent av centrum i din krets och den som väljer ut mobbningsoffren
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-20 16:22:12 följande:
    Upprepningar... det där var mitt första och enda inlägg i tråden.

    Vad är din mission i livet? Springa runt och knulla upptagna män och sen göra dig själv till offer och tro att de är dig man ska tycka synd om? 

    Det är inte det minsta synd om älskarinnor eller älskare, de gav sig in i ett i en smutsig lek fullt frivilligt utan att ägna en tanke åt dem de deltog i att bedra. De är inte offer, de är medhjälpare till att svika och förnedra andra människor. 
    Om du läser hela tråden så ser du hur du upprepar tidigare inlägg. 
    Har inte på stått att det är synd om någon, Vart hittar du det ?

    Vart har du hittat att jag skull springa runt och knulla upptagna män? Jag har haft en relation i 5 år, Totalt i mitt liv har jag haft 3 sexuella partners så du kan knappast kalla mig promiskuös. 

    Sen har du helt fel i att jag inte haft en tanke på familjen.

    Är det någon det är synd om så är det så kallade sanningssägare som utan egen erfarenhet av livet fördömmer åt höger och vänster.  Ni har allt som oftast väldigt lite kärlek i era liv.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-20 17:48:19 följande:
    Att det blir upprepningar beror väl förmodligen på att många ser det på samma sätt, eller hur?

    Antalet sexpartners har ingen som helst relevant, du kan ha knullat 100 singlar i ditt liv och det är inget problem öht, problemet ligger i att du medvetet deltagit i att svika och förnedra andra människor för ditt eget nöjes skull.

    Det spelar ingen som helst roll vad du tänkte om familjen, du valde ju ändå att delta i att svika och förnedra dem. Det är handlingar som i slutändan räknas.

    Erfarenheter har ju alla människor, inte bara människor som knullar upptagna män. Vilka erfarenheter man har beror oftast på vilka val man gjort i livet och gör man omoraliska val som innebär att man deltar i att behandla andra människor illa så är det ju inte mer än rätt att det fördöms, hur har du annars tänkt dig att folk som beter sig illa ska fatta att det inte är ok?

    Angående kärlek så är ju kärlek som baserar sig på att svika och förnedra andra människor och vara något rövhåls knulldocka inte den enda sortens kärlek i världen. Det går ju att uppleva kärlek utan att förnedra andra (och sig själv?). Synd att du inte fått uppleva det.
    Om som du säger mång är upprörda av min tråd så räcker det väl med att kommentera i normal samtalston, 

    I frågan om moral tror jag att du bör du tala med ned lite mindre bokstäver, för vem ger dig rätten att ifrågasätta min moral? Du har ingenting med saken att göra, Om du skulle träffa hustrun i min fd äktenskap så skulle du nog sätta skrattet i halsen,  Är det någon som är din direkta motsats så är det hon, troligtvis skulle hon hånskratta åt dig.

    Nej, du är ute på djupt vatten. Är du förresten medveten om att det ofta är hustrun som börjar vara otrogen och mannen stannar hos henne för barnens skull? Om han sen förälskar sig i en annan och inleder ett förhållande med henne var ligger moralen då?

    Nej kliv ner från dina höga hästar och inse att världen inte är svart och vit utan ganska jämngrå
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (A) skrev 2023-03-20 17:33:39 följande:

    Så låter det inte i inlägg 95. 


     


    "För mig och kanske andra har relationen till den här mannen gett mig så mycket. hade jag inte mött honom vet jag inte vad det blivit av mig. Säkerligen hade jag inte haft den högskoleutbildning och det jobb jag har idag.  

    Om jag inte mött honom har jag fortsatt tycka att allt var meningslöst, att jag var värdelös och levt därefter."

    Det är inte att glorifiera utan en förklaring till varför jag stannat i 5 år

    Om det är att glorifiera att beskriva hur någon tog sig an en trasig människa bör du fundera ett varv till.

    Som vanligt slår du på stora trumman utan att ta reda på bakgrunden.  

    Ni tycks tro att såna som jag gör aktiva val att gå in i relationer med gifta män. Så är det oftast inte. Det där med familj kommer oftast inte upp förrän relationen etablerats. 

    Tänkte inte skriva något försvarstal men ibland måste man nog upplysa om hur det ser ut i verkliga världen
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (En till.) skrev 2023-03-20 12:35:00 följande:

    Vi har inte rett ut saker så jag går med en klump i magen. jag skulle behöva få ur mig saker. 


    Skönt att du känner dig lättare :) .


    Som jag känner det just nu så känns det så rätt att jag tog tag i min situation och rannsakade mig själv. 

    Jag kom fram till att den enda som kan ge mig en framtid är jag själv. Visst är det svårt när man inte har någon att tala med men man kan skriva av sig eller kontakta någon professionell ex via primärvården, Svenska Kyrkan eller via nätet.  
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (A) skrev 2023-03-21 10:30:05 följande:
    Klart du gjort ett aktivt val. Du kunde ha lämnat honom direkt du fick veta att han är gift. Du är inget offer här. 
    Om jag har någon offerkofta på, vet jag inte och jag skyller inte på någon annan heller. Om jag gjort det så ber jag så mycket om ursäkt.. Redan när jag startade tråden skriver jag ju om allt det där och det dåliga samvetet.

    Jag visst faktiskt redan från början att han var gift men jag kände till annat i hans situation också och gjorde alltså ett aktivt val, men när jag talar i generella termer om så är de vanligt att kvinnan i början inte känner till att mannen är gift och att det uppdagas först när de fått starka känslor för varandra.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (FYI) skrev 2023-03-21 23:55:47 följande:
    Ja, detta är något jag funderat på...Vad vet DU om henne? Känner du henne. Har du träffat henne i någon konstig situation, eller är det bara något din fd. älskare berättat för dig?
    Förmodligen har du mycket att lära dig om hur män som han fungerar.
    Ja, jag kände till henne långt innan och Ja, jag har träffade henne innan. Hon är så att säga välkänd. Jag försöker hålla henne utanför det här, eftersom det skulle riskera min anonymitet. Hon är väldigt välkänd på min ort och om jag skulle beskriva hennes vandel skulle alla veta vem jag talar om.

    Tror inte du läst hela tråden. Om inte bör du kanske göra det.
    Vet inte vad du menar med att jag inte vet hur män fungerar, kan du utveckla det lite så jag förstår vad jag inte skulle veta?
  • Anonym (fd.Älskarinna)

    Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det verkar vara någon storts otrohetspsykos här på forumet. 

    Jag tror inte att mitt fall är särskilt unikt. Det finns en hel del sk. öppna förhållanden/äktenskap där den ena parten förälskar sig en annan. 

    Det finns också förhållanden där samlivet helt upphört av någon anledning och båda parter gett varandra OK att träffa andra men att fortsätta äktenskapet.

    Problemet uppstår när någon av parterna får en stark relation med någon annan.

    Allt är inte svart eller vitt. 

  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (FYI) skrev 2023-03-22 23:09:44 följande:
    Jodå, jag har läst hela tråden. Det jag inte förstår är din älskare. Om han lever i ett sådant förhållande som du beskriver, och har haft dig som älskarinna i fem år, finns det i mitt huvud bara tre orsaker för honom att inte lämna henne för dig....Ekonomi, barn, social ställning.
    I vilket fall har han ätit kakan och haft den kvar i fem år?
    Självklart är det mest för barnens skull och rädslan att inte finnas där för dem när det krisar hemma.  Om han skulle lämna skulle helv....tet bryta lös och hela hennes familj skulle göra det omöjligt för honom att träffa barnen. Han skulle bli utan jobb mm.  Eftersom han är den plikttrogna typen skulle ha se det som ett stort misslyckande. 
    Jag är rädd att han inte skulle vara lätt att leva med, konstant orolig för barnen, utan jobb och olycklig. Jag kan helt enkelt inte begära det av honom.  När barnen blir äldre och han känner att de är i en stabil situation så kommer han säkert att lämna äktenskapet men jag kan inte vänta så länge och det förstår han.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-23 09:16:36 följande:
    Plikttrogen var det ja, är det inte en plikt att se till att det man get sig in i fungerar?
    Men där var du snabbt framme och slog in lite kilar för ditt egna nöjes skull. Du säger dessutom att du väl vet vem hans fru är, ändå väljer du alltså att inleda ett förhållande med en upptagen?
    Tror inte du vet så mycket om henne som du påstår faktiskt, du gör som alla andra svinga människor och bara tänker på det lilla JAGET som ska få sitt oavsett vad som händer.
    Ja vist är jag egoistisk som tänker på min egen framtid.  Ingen annan lär göra det.

    At manen i fråga är plikttrogen och gör alt för sina barn beundrar jag hos honom. 

    Jag må vara ett svin det är upp till dig. Du får tycka vad du vil om mig 
  • Anonym (fd.Älskarinna)

    Eftersom det förekommit hot avslutar jag min medverkan i den här tråden. 

    De som inte seriöst vill/kan diskutera hoppas här hoppas jag få träffa i något sammanhang där man tar upp vett och etikett på nätet. 

    I de regler LF har för forumet står det att man använder vanlig samtalston 

  • Anonym (fd.Älskarinna)

    Mitt fall borde visa alla och en var att öppna förhållanden inte fungerar om den ena parten hittar någon man vill ha ett stadigvarande förhållande med. 

    I mitt fall ville inte hustrun ha skilsmässa utan tycker det är väldigt praktiskt att fortfarande vara gift med en partner som tar största ansvaret för barnen,

    Maken (min fd. älskare) var inte beredd att lämna barnen i sticket därför hade vi en i omvärdens ögon hemlig relation i många år.

    Tillslut kände jag att det inte gick längre utan avslutade relationen. 

    De som förespråkar öppna relationer ser inte farorna i det.

  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-29 18:53:22 följande:
    Farligt som i vadå menar du?
    Javisst, du får svårare att stjäla upptagna och då blir det nog inte lika spännande, men farligt?
    Oja, man måste ju prata med sin partner och det är ju så farligt att man hellre springer med andra.
    LÄS INNAN DU UTTALAR DIG!!

    Jag hade ett förhållande med en man som levde i ett öppet förhållande!!  HAN VAR INTE UPPTAGEN!!

    Det farliga i ett öppet förhållande är att den ena parten träffar någon han vill ha ett monogamt förhållande med. I mitt fall ville inte hustrun skiljas. Hon ville fortsätta ha ett öppet förhållande!!  Hur upptagen anser du denna man vara???
    Skärpning!
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-30 08:50:58 följande:
    Det enda man kan utläsa från ditt dravel här är att du ÄLSKAR att kalla dig för den andre kvinnan. Om han inte var upptagen som du påstår utan var i en öppen relation så gick han antagligen fett mot reglerna för öppet förhållande. Så den som ska skärpa sig är nog du och du bör fundera på varför du inte kan hålla dig från gifta män. Är det så spännande att stjäla så kanske du ska ta en karriär som inbrottstjuv eller varför inte gängkriminell, då får du spänningen och samtidigt pissa på den som blir utsatt. 

    Inse att du inte var den andra kvinnan, du var en leksak som han kunde nyttja efter behag. Intressant att alla kvinnor som sätter sig i den situationen envist hävdar att ingen skadades och att mannen är ett helgon. 

    Väx upp lite och sluta bete dig som en 14-åring helt enkelt.
    Men varför läser du överhuvudtaget denna tråd när det bara är en massa dravel ?
    Du måste ju få ut någonting av det! 

    Det kanske känns lite kittlande, spännande.. ?
    Du kanske njuter av att läsa om andras tillkortakommanden.? 
    Eller är det ditt sätt att göda din egen förträfflighet och moraliska överlägsenhet?

    Du är väldigt snar att döma så rimligen har du begränsad erfarenhet av livet

    Vi kanske kan enas om att det är helt lönlöst för oss att föra diskussionen längre
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-30 12:41:08 följande:
    Jag läser väl vad jag vill, behöver det ha en anledning? 
    Men jag verkade ju touch en nerv hos dig, så tråden är alltså för att du vill ha uppmärksamhet och även få lite ryggdunkar att det du håller på med är rätt och riktigt. 

    Jag har nog väldigt mycket erfarenhet av livet, långt mer än de som förespråkar otrohet och till och med sätter en coolhetsstämpel på det.

    Lönlöst enbart för att du inte verkar vara kopplad till verkligheten och försvarar ditt och horbockens beteende. 
    Förutom det kommer du ha mig i hasorna oavsett om du igen byter nick...
    För sista gången...  Jag har aldrig förespråkat otrohet... Tvärtom har jag visat på många av nackdelarna och farorna.. Du gömmer dig bakom en moral som inte är verklighetsförankrad.

    I Din drömvärld hittar man sin för evigt partner redan i tonåren gifter sig och håller sedan ihop lyckliga resten av livet. 

    Visst finns det sådana par men i hur många av dessa har inte en eller båda parter någon gång i livet varit otrogna?
    Jag säger inte att alla är det, långt ifrån men allvarligt sluta demonisera de som tar upp problemet. 

    Det är ju trots allt de som har erfarenheten som vet vad det handlar om. 

    Om du är mig i hasorna som du säger så får du det nog väldigt lugnt framöver. Jag har inget behov av att finnas på i denna tråd eller ens på detta forum längre
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-31 12:51:44 följande:
    1) Ingen har sagt att man måste bli ihop redan vid tonåren och hålla ihop tills man är på ålderdomshemmet. Det ENDA som sagts är att om man tröttnar på sin partner oavsett om man är tonåring eller 75 så skiljer man sig INNAN man skaffar sig en ny. Men det verkar vara alldeles för komplicerat för dig att förstå så du måste genast göra om det till något annat. Och NEJ, det är absolut ingen dröm, faktisk verkar de flesta kunna hantera sånt utan problem. Att bete sig som ett svin är absolut ingen norm.

    2) NEJ majoriteten springer absolut inte runt och knullar allt som har en puls så fort det pirrar till i trosan/kallingarna. Tro det eller ej men majoriteten verkar faktiskt kunna kontrollera sina impulser och bete sig som människor istället för som djur. Dock vill människor som saknar förmåga att kontrollera sig och/eller har usla värderingar alltid gärna tro att alla är lika svaga/omoraliska som dem för att normalisera/rättfärdiga sitt beteende för sig själva och andra.

    3) Nej de som pysslar med sånt har inte alls bilden mer klar för sig än andra eftersom de så gott som alltid ska hitta på en massa löjliga ursäkter för att rättfärdiga och normalisera sitt agerande både för sig själva och andra och verkar helt sakna förståelse för varför deras beteende ifrågasätts och kritiseras men vill gärna att andra ska ha förståelse för dem.
    1) Har jag sagt något annat ? 

    2) Har aldrig påstått att någon majoritet springer runt och är otrogna! Vad all forskning säger är att det är relativt vanligt att man i långvariga förhållanden någon gång under alla år varit otrogen.

    3) Har aldrig rättfärdigat otrohet.  Det är skillnad mellan att rättfärdiga och att förklara. Varför skulle en förklaring av ett beteende vara att rättfärdiga? 

    4) Vad har du egentligen mot vårt väldigt trevliga husdjur grisen?  Du använder hela tiden svinet som skällsord. Du borde byta ut ordet svin med ordet djävul, för det är väl det du menar??
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-04-01 23:15:05 följande:
    Helt rätt en gris (svin) är bra mycket mer reko än du och dina kollegor som gång på gång rättfärdigar otrohet. 
    Backar du i tråden så kan du själv läsa att du säger att eftersom frugan minsann gjorde di och så då var det så synd om mannen att det ni två gjorde bakom ryggen på hans fru var helt ok och riktigt. 

    Så sluta att påstå du inte rättfärdigar ditt och bockens beteende för du gör det precis överallt i tråden. Du säger ju att vi minsann inte vet hur hans fru gör. 

    Med andra ord menar du att två fel blir ett rätt samt att om någon gör något man ogillar då har man minsann rätt att bete dig då omoraliskt man anser att den andre personen förtjänar. 

    Det du inte själv fattar är att din bock hade valet att öppna kakhålet och säga till sin fru att han inte accepterar och om hon inte lyssnar så kunde han lämnat. Istället väljer fegbocken att vara otrogen och sen har mage att säga hsn tänker på barnen? Det är en sådan man du kunde tänka dig som är så feg att ta en konflikt att han springer vid sidan istället.
    Du tror heller inte att han skulle göra exakt samma sak mot dig när du är "frun" som inte längre är lika rolig och det finns en svinaktig kvinna som tänker som du gör. 
    Att ni ens hela tiden verkar besatta av idén att ni är den speciella bocken inte kommer blåsa är så ologiskt att man inte vet om ni skämtar eller faktiskt är så dumma på riktigt. 
    Du förstår tydligen inte vad jag skriver så jag ger upp. 
    Du lever tydligen i djurens värld tillsammans med svin och bockar. Jag befinner mig i en värld som befolkas av människor. 

    Om du blir så upprörd av vad som skrivs i den här tråden tycker jag att du helt enkelt slutar läsa den. 

    Jag läser inte trådar som gör mig upprörd, du borde göra detsamma. 

    Är helt övertygad om du behöver någon form av hjälp. Denna hjälp kan jag tyvärr inte ge.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-03 10:22:15 följande:
    Människor som beter sig värre än djur dvs...

    Ja vi har förstått att du inte gillar kritik, men det förklarar varför du beter dig som du gör, för ids man inte ta till sig kritik så lär man ju aldrig sig nåt heller och då fortsätter man ju bete sig på samma sätt.

    Intressant att du anser att det är andra som behöver hjälp när det faktiskt är DU som beter dig illa och startar trådar för att beklaga dig över det. Om du gör är så rätt, varför startade du dina trådar öht?
    Visst gillar jag kritik som är konstruktiv och väl underbyggd, Du har hittills inte gjort annat än säga att jag har fel åsikter som inte fördömer andra, Jag fördömer inte dig fastän du, i mina ögon har en rigid och otidsenlig syn på mänskliga relationer. 

    Jag förstår att du inte delar mina åsikter och det är ok för mig. Att du inte är ok med att jag tycker som jag tycker är väldigt tydligt. Som du uttrycker dig kallar människor för svin, bockar mm, visar på att du hatar uppemot 40% av den svenska befolkningen. 20 % har varit otrogna någon gång och 20% är de som de varit otrogna med.  Om man hatar nästan halva befolkningen i det land man lever i DÅ HAR MAN PROBLEM !
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-03 13:00:09 följande:
    Så mao, det du kallar "konstruktiv kritik" är medhåll och ryggklappar, och håller man inte med dig så är det bara destruktivt och jättetaskigt.

    Ja det är väl klart att du inte dömer mig för det är ju inte jag som springer runt och knullar upptagna personer utan du. Det som diskuteras i denna tråd är DITT  agerande som du tydligen inte tycker får fördömas.

    Som sagt, det här är så typiskt för egoistiska människor, man vill kunna bete sig hur fan man vill mot andra och ändå slippa dömas för det utan bara få medhåll och förståelse, springa runt och knulla upptagna snubbar är helt ok, men kalla nån för svin ja det är oförlåtligt....de själva behöver inte vara schyssta mot andra, men alla andra ska alltid vara schyssta mot dem Drömmer
    Komentar överflödig
  • Anonym (fd.Älskarinna)

    Till Yeepz

    Jo, visst känner jag igen det där. Det är vad jag vill försöka att visa. Det som du och jag har sett som fantastiskt en gång är inte ens hälften så bra som om det varit i en "normal relation". 

    Har fått en massa skit för att man tycker att jag propagerar för otrohet, Tycker inte alls att jag gör det utan tvärtom vill jag varna andra för att ge sig in i den här typen av förhållanden. 

    Du gör helt rätt som tänker på dig själv, din framtid och avslutar.

    Jag vet inte bakgrunden till att du gick in förhållandet men starka känslor har säkert med saken att göra, Så var det för mig också. Där för är det också naturligt att det blir en sorgeprocess när man avslutar. 

    Du gör rätt!!

Svar på tråden Jag är de andra kvinnan