• Anonym (what?)

    Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

    Men varför i helvete skaffar man fler barn när man inte tycker relationen fungerar ens där man är i nuläget? Varför skulle fler barn lösa något?

    Jag kommer aldrig att fatta detta om jag så lever i tusen år...

  • Anonym (what?)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-06-17 20:04:13 följande:

    I know I know. Det är lite som att jag vet vad jag vill men att jag är så jävla rädd för tiden från att jag säger det till saker är okej igen. Jag är sjukt rädd för att inte veta vad som kommer ske, fegt jag vet. Men nu finns det mer att förlora om jag inte löser skiten jag satt mig i. Hon, kvinnan jag vill vara med, kommer tappa respekt för mig om jag inte löser det och troligen mer än så. September satte jag för att jag tänkte att sommarplanerna skulle genomföras först men vet I fn. Jag vill vara någon annanstans hela tiden när frun är i närheten, säger inte ens hennes namn utan kallar henne du. Helt sjukt egentligen. 


    Men förklara vad du vill nu så frun har semestern på sig att landa och göra sin plan för sitt fortsatta liv.

    Säg inget om känslorna för den andra. Ha en karenstid på ett halvår innan du börjar träffa den nya så det syns. Det är förvisso en lögn, men det känns nog mindre illa än att få höra att du redan har hoppat i nästa säng.

    Vissa saker måste man göra, annars är man bara feg. Vem är du egentligen?
  • Anonym (what?)

    Midsommar är ju rätt hopplöst att förstöra om man redan är bortbjuden osv men jag hade tagit upp det direkt efter den.

  • Anonym (what?)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-06-17 21:02:08 följande:

    Den nya ja, hon förstår delvis att jag är rädd men hon är tydlig med att hon inte vill att frun ska få veta om henne på länge och att hon inte kommer acceptera att jag inte löser det så snyggt som möjligt och rätt snart. Jag är jvla rädd att förlora henne så jag behöver komma igång. Vi ska bort i midsommar och träffa gamla gemensamma polare. Kommer nog snacka med snubbarna där då och berätta om röran. Jag har dessutom lyckats boka semester med nya kvinnan med. Henne är jag helt ärlig emot iallafall men det gör skiten svår med eller kanske lättare för att jag måste eller vet inte...jag är med henne jämt i tanken och har varit det jvla länge, innan hon ens visste det.

    Tror att jag redan pajat att lösa detta snyggt.


    Men vaffaan? Du ska väl inte sabba allas midsommar med din sorgliga röra heller? SÅ dåligt...

    Och "pajat att lösa det snyggt?" No shit Sherlock... Obestämd

    Hur ska du förklara för din fru att du bara försvinner när du är på resa med den nya?

    *skakar på huvet*
  • Anonym (what?)
    Anonym (Oj) skrev 2023-06-17 21:18:18 följande:

    Känns nästan som att den nya är en väg ut för dig och att du kastar dig in i det istället för att skiljas på ett sunt sätt och bli självständig innan du blir ihop med någon ny. Många män verkar tyvärr göra såhär, vänta in en ny innan de lämnar den gamla, men tills dess går det bra..


    Det finns för all del kvinnor som gör så också, det är knappast bara män.

    Det fanns de som sa "jag ger dem max tre månader" när jag gick in i en ny relation direkt, men det fick de allt äta upp för nu är det över 20 år sedan.
  • Anonym (what?)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-06-17 21:45:06 följande:

    Det är ju inte så att jag inte förstår hur galet allt detta låter. "Snubbarna" är mina nära vänner och jag behöver deras stöd tror jag. Diskutera med mina närmaste typ. Min fru har inte varit det på länge. Ibland funderar jag på varför hon inte "har förstått", hon måste ju märka att jag bara är med barnen och undviker all kontakt med henne. Hon gör kanske samma, undviker mig. Men jag tror absolut inte hon håller på som jag.

    Den nya, vi har känt varandra länge och det har funnits något väldigt länge men hon har ju varit och är också min bästa vän. Kvinnan som alla vill hänga med och som får allt att bli ljust. Jag vill vara snubben som dör som hennes man.


    Tror du att du får det då om "alla" vill hänga med henne?
  • Anonym (what?)
    Anonym (Spyr) skrev 2023-06-19 21:37:02 följande:

    Se det såhär: du gör henne tjänst om du lämnar henne. Alla är värda så mycket mer än en man, förlåt pojke, som du. du vill bara inte ses som the bad guy. Men det är du.

    Människor som du  får mig att vilja leva singel i resten av mitt liv.


    Eller så får man acceptera att man ibland är "the bad guy/girl".

    Men han kanske sopsorterar och tränar knattelaget?

    En människa är mer än en enda sak och om det hemskaste man kunde göra var att ligga med en annan ett par gånger så hade det väl fått större utrymme i samhällsdebatten/ moraldiskussioner?
  • Anonym (what?)
    Anonym (Spyr) skrev 2023-06-20 21:32:54 följande:

    Om du tror att det handlar om att han legat med någon annan så har du inte läst hela tråden. Att vara otrogen är en sak? men herre jävlar? skjuta upp att lämna sin fru OCH planera semester med sin nya. kom igen. Vilken jävla feg ynkrygg. 


    Nej, det gör det värre, det håller jag med om.
Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?