• Svar på tråden Vilka varor har ni slutat att handla pga priset?
  • EnAnonumius
    HejduSara skrev 2023-03-23 19:41:09 följande:
    Vilka varor har ni slutat att handla pga priset?

    Ja vad avstår ni att handla? 


    Varför börjar inte du med att berätta vilka varor du har slutat att handla?

    Trist med TS'ar som vill att andra skall dela med sig av olika saker de undrar över, men aldrig delar med sig själv.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • HejduSara
    EnAnonumius skrev 2023-03-23 19:44:10 följande:
    Varför börjar inte du med att berätta vilka varor du har slutat att handla?

    Trist med TS'ar som vill att andra skall dela med sig av olika saker de undrar över, men aldrig delar med sig själv.
    Dumt av mig! Hittills har jag inte slutat köpa någon specifik sak men jag letar extra priser/kort datum.
    Tänker alltid en extra gång, är det värt att köpa bregott till fullpris osv.. är det värt att betala 140 kr kg för en ost? Minskat fredags o lördagsmys. Köper inte lika mkt kött längre.
  • Marie7

    Smör
    Bregott
    Fisk (endast på extrapris)
    Ost
    Färsk kyckling
    Avokado
    Kvist tomater
    Köper dock om det är extrapris

  • BuoBä

    Det är inget som jag slutat köpa helt, men jag är prismedveten. Tänkte jag köpa paprika och den är hutlöst dyr, så tar jag någon mer prisvärd grönsak i stället. Andra grejer köper jag numera enbart när de är på erbjudande, så det blir mer sällan än tidigare. 

    Vi försökte byta ut smör mot ätmargarin, men ingen i familjen tyckte det var gott så Bregott är vår vardagslyx. 

  • Jbn

    Laxfile, oxfilé, just nu röd paprika, ölkorv, dessertost, frysta köttbullar, kycklingfilé och köttfärs köper vi mycket av på kampanjpris. Brukade inte köpa allt ovan jätteofta men undviker att handla det nu då det nästan dubblats i pris. 

  • Fliselisan

    Vi köper betydligt mindre färdigmat, gör egna köttbullar, fiskpinnar,  chicken Nuggets osv, bakar mer bröd själva.

    Köper mer sällan färska kycklingfiléer, blir oftare frysta, eller hel färsk kyckling när det är bra kilopris. Köper mindre kött, satsat en del på vegetariskt, bra för hela familjen.

    Åker mer sällan och lyxhandlar från charken på Ica, blir oftare fredagstacos.

    Köper den frukt o grönt det är bra pris på. Undviker tomater när de kostar 99kr kilot. Kollar mer på extrapriser och köper mycket av det som det är bra pris o lägger i frysen.

    Vi har nog faktiskt bättre matvanor nu, ju nyttigare med egna köttbullar än färdigköpta som exempel.

  • Stello
    BuoBä skrev 2023-03-23 19:55:43 följande:

    Det är inget som jag slutat köpa helt, men jag är prismedveten. Tänkte jag köpa paprika och den är hutlöst dyr, så tar jag någon mer prisvärd grönsak i stället. Andra grejer köper jag numera enbart när de är på erbjudande, så det blir mer sällan än tidigare. 

    Vi försökte byta ut smör mot ätmargarin, men ingen i familjen tyckte det var gott så Bregott är vår vardagslyx. 


    Tipsar om att testa Valios Gårdsgoda...ett bra substitut till Bregott! Riktigt smör och billigare än Bregott.
Svar på tråden Vilka varor har ni slutat att handla pga priset?