Städer i Norge som inte har Sveriges problem??? Flytta..
Sedan om vi liksom kan fortsätta följetongen om vår rika granne.
Ta vägarna i Norge. dvs infrastruktur är 30-40 år bak itiden om man jämför med Sverige.
.
Svenske lastbilschauffören Magnus Hallberg var på jobb i Norge när han spelade in ett videoklipp för att visa hur dåliga vägarna är i vårt grannland. Resultatet ? en internetsuccé.
? Folk som inte har varit i Norge tror inte på att vägarna är som de är, så jag ville ge dem något att skratta åt, säger Magnus
-
I ett cirka en minut långt klipp visar svenske lastbilschauffören Magnus Hallberg upp hur det är att åka på vägarna i Norge.
? Vad är det för jävla kostigar de har, säger han bland annat i filmen.
Att han ondgör sig över just vägarna har lett till att klippet fått stor spridning i Norge, där många verkar känna igen sig. Även andra svenskar har reagerat.
? Folk som inte har varit i Norge tror inte på att vägarna är som de är, så jag ville ge dem något att skratta åt, säger Magnus till VG.
?Fick nästan en chock i början?
Numera har han vant sig, men det var värre i början.
? Vägarna är väldigt smala och ganska dåliga. Jag fick nästan en chock i början när jag kom dit, säger han till tidningen.
På VG:s Facebooksida har klippet fått nästan en miljon visningar.
Är medveten om att du refererar till ett klipp från 2016? Och att han kör på en liten gammal fylkesväg? Pinsamt för dig 😁
Jag är också medveten om vad dubbla pass/dubbla medborgarskap innebär. Dock verkar du ha missar den lila detaljen att för att få hjälp i Norge gratis/subventionerat så måste man tillhöra och betala in till norska trygden vilket man gör genom att jobba här.
Från mitten av Norge och uppåt är det inte ovanligt med snö i maj. Det är förövrigt inte heller ovanligt med snö i maj i Åretrakten eller uppe i Luleå.
Ingen tvingar dig att bo i Norge och ingen tvingar dig att ha dubbla medborgarskap heller. Förstår inte vitsen med att ha medborgarskap i ett land man inte ens gillar och enbart rakkar ner på. Även om mycket det du säger inte längre stämmer...
Förövrigt har alla länder sina för och nackdelar. För mig väger fördelarna upp nackdelarna i Norge. I Sverige är det tvärt om, för många nackdelar för att jag skulle vilja bo där permanent.