Deprimerad med ångest hjälp
Jag har känt mig deprimerad länge nu och de blir värre och värre och jag tillbringar större delen av tiden i sängen, tvingar mig upp när barn ska hämtas och tvingar mig genom resten av dagen.
Har ångest i princip hela tiden värst är den på morgonen då jag vaknar runt 5-6 av avtryck över bröstet och hjärtklappning. Vaknar Alltid med mer ångest om jag sovit en stund överlag
För ung 10 år sedan åt jag för mirtazapin vilket fungerade bra förutom viktuppgång trots att jag inte åt mer däremot såg man skillnad på min ämnesomsättning.,, bytte till ecitalopram men efter ung 1 år började jag få så mkt mardrömmar och svettningar att jag fick bytte till sertalin vilket vara rena giftet så jag valde att trappa ner och avsluta.. Har mått bra sen dess men nedtrappning var jobbig.
Nu känner jag att jag borde ha nåt men är tveksam.. Lite rädd för den första tiden då man mår sämre, orkar inte må sämre, rädd för biverkningar.. Är arbetslös men börjar nytt jobb i maj.. Måste må bra då.. Men samtidigt kanske jag mår bra av att jobba.. Så svårt.
Vad har ni för tips att ge.