• Anonym (Orolig)

Faderskapstest

Jag fick meddelande om att pappans faderskapstest, måste göras om? Har ju 100 tankar inte huvudet... Någon som vet varför dom måste göra om testet? Är han inte pappan? Blir galen.

• Svar på tråden Faderskapstest
  • Anonym (S)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-04-04 18:17:21 följande:

Hin håle... 

Ja för ditt svar var ju verkligen det jag frågade..... 
    Men bra att du är uppmärksam på otrohet 🤣 kanske fanns en anledning för faderskapstest 😅

Ja, du frågade ju om din partner inte är pappan. Men visst, ni har kanske ett öppet förhållande. Det finns ju en anledning till att det gjorts faderskapstest.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-04-04 10:16:16 följande:
    Vi andra.svarade utefter förutsättningarna du gav oss genom din trådstart. 
    Vill du inte att folk ska gissa hejvilt lämna all information i trådstarten. 
    Trådstarten var inte så svår direkt, mest att många på Familjeliv är oförmögna att bara läsa och svara utan ska hålla på och spekulera och vara allmänt dryga mot TS.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Omg) skrev 2023-04-04 19:21:00 följande:
    Trådstarten var inte så svår direkt, mest att många på Familjeliv är oförmögna att bara läsa och svara utan ska hålla på och spekulera och vara allmänt dryga mot TS.
    Hon spekulerar själv kring om den hon tror är pappa verkligen är pappa, hon bekräftar sin osäkerhet med ett frågetecken. 
    Är du själv lika dålig på det svenska språket så du tycker att trådstarten var tydlig och välformulerad? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-04-04 18:17:21 följande:

Hin håle... 

Ja för ditt svar var ju verkligen det jag frågade..... 
    Men bra att du är uppmärksam på otrohet 🤣 kanske fanns en anledning för faderskapstest 😅

Jag hittar två frågor i din illa formulerade trådstart. Svaret på sista frågan kan självklart vara att barnet inte är hans utan någon annans, vilket du själv var inne på. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-04-04 21:28:27 följande:
    Hon spekulerar själv kring om den hon tror är pappa verkligen är pappa, hon bekräftar sin osäkerhet med ett frågetecken. 
    Är du själv lika dålig på det svenska språket så du tycker att trådstarten var tydlig och välformulerad? 

Eller så är jag bättre än dig och kan förstå. 

Ser inget konstigt i TS. En person funderar över ett test som inte gick att anslysera och vad det kan bero på.

Istället för att komma med dryga kommentarer kan man ju fråga om något är oklart.

Du vet förresten om att familjeliv formaterar en hel del saker till frågetecken om man skriver från mobil va?

• Anonym (Anonym)

Och så kommer alla kvinnor med "testet måste va fel", "labbet har tabbat sig". Varför inte bara fatta att hon haft mer kuk än hon kan räkna och själv begärt faderskapstest för att försöka få en av alla de k*karna att stanna o försörja.

• Jemp
    Anonym (Anonym) skrev 2023-04-04 21:54:10 följande:

Och så kommer alla kvinnor med "testet måste va fel", "labbet har tabbat sig". Varför inte bara fatta att hon haft mer kuk än hon kan räkna och själv begärt faderskapstest för att försöka få en av alla de k*karna att stanna o försörja.

För att då hade testet sagt just det, och inte behövt göras om. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-04-04 21:54:10 följande:

Du vet inte hur ett tydligt testresultat funkar va? Testresultatet blir inte ofullständigt bara för att hon legat runt. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Omg) skrev 2023-04-04 21:46:17 följande:

Eller så är jag bättre än dig och kan förstå. 

Ser inget konstigt i TS. En person funderar över ett test som inte gick att anslysera och vad det kan bero på.

Istället för att komma med dryga kommentarer kan man ju fråga om något är oklart.

Du vet förresten om att familjeliv formaterar en hel del saker till frågetecken om man skriver från mobil va?

Du läser in sådant som inte finns i inlägget, hon borde förstå att ingen annan är pappa om hon inte legat med någon, således kan det inte vara det som gör att de vill göra om testet. 

Tror hon att hon blir inkallad pga att någon annans dnaprofil hittas i testet så har hon ju varit otrogen. 
    Jo jag vet och det är vid citationstecken som dessa blir frågetecken, men här ställer hon en rak fråga vilket du, om du är läskunnig, borde sett. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-04-05 08:43:05 följande:
    Du läser in sådant som inte finns i inlägget, hon borde förstå att ingen annan är pappa om hon inte legat med någon, således kan det inte vara det som gör att de vill göra om testet. 

Tror hon att hon blir inkallad pga att någon annans dnaprofil hittas i testet så har hon ju varit otrogen. 
    Jo jag vet och det är vid citationstecken som dessa blir frågetecken, men här ställer hon en rak fråga vilket du, om du är läskunnig, borde sett. 

Jag läser det som står. Du lägger till. 

Men för att spekulera: Eftersom de gör ett faderskapstest är de ju troligen inte sambos eller gifta i ett långvarigt förhållande. En tanke kan ju vara att TS är nervöst lagd, vet att hon bara haft sex med den här personen inom vad som borde vara ÄL-tiden men när testet inte kan analyseras och bekräfta det dyker funderingarna upp vem sjutton det annars skulle kunna vara.

Även tex tre punker som en ofärdig tanke blir frågetecken för övrigt.

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Omg) skrev 2023-04-05 09:00:26 följande:

Jag läser det som står. Du lägger till. 

Men för att spekulera: Eftersom de gör ett faderskapstest är de ju troligen inte sambos eller gifta i ett långvarigt förhållande. En tanke kan ju vara att TS är nervöst lagd, vet att hon bara haft sex med den här personen inom vad som borde vara ÄL-tiden men när testet inte kan analyseras och bekräfta det dyker funderingarna upp vem sjutton det annars skulle kunna vara.

Även tex tre punker som en ofärdig tanke blir frågetecken för övrigt.

Citat: är han inte pappan? 
    Jag löser ordagrant du lägger in egna värderingar när du påstår annat än osäkert kring faderskapet. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-04-05 13:41:28 följande:
    Citat: är han inte pappan? 
    Jag löser ordagrant du lägger in egna värderingar när du påstår annat än osäkert kring faderskapet. 
    Och där slutade det.

Du svarade:
    Citat: Nä nu kommer det klart fram att du varit otrogen. Bra att han får veta!

Det är ju att lägga in en egen tolkning, eller?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Omg) skrev 2023-04-05 13:51:31 följande:
    Och där slutade det.

Du svarade:
    Citat: Nä nu kommer det klart fram att du varit otrogen. Bra att han får veta!

Det är ju att lägga in en egen tolkning, eller?
    Absolut, jag lägger in en tolkning som gör gällande att hon är osäker på vem fadern till barnet är. Jag kunde kanske tagit i beaktande att hon lever i en öppen relation och att det då är ointressant vem som är pappa till barnet, men väljer att tro att de inte har en öppen relation med tanke på hur hon uttrycker sig. 
  • Anonym (Funderaren)

Vanligast att göra dna-test är väl främst när det finns en  osäkerhet kring vem som är pappan? Dvs där faderskaps presumtion ej föreligger. Antingen att mamman kan haft sex med fler än en person under konceptionstiden.

Om mamman TS i det här fallet 100% vet att hon bara haft sex med killen som gjort testet så kan det ju vara killen som begärt att få göra test. Är mamman helt säker så begär ju knappast hon ett test. Sen att testet måste göras om ja det förekommer säkert. Men endast TS vet ju här om det finns nån fler potentiell pappa att testa. Och hur det ligger till i det här fallet är det kanske inte säkert att TS har tänkt berätta för oss. 

Svar på tråden Faderskapstest