• Anonym (Greta)

Blir galen

Har en pojk på 17 som varit ihop med tjejen 1år. Kortfattat har jag varit utmattad och vi har en sladdis på två år. Efter sommaren fick jag nog hon var här jämt sov över kom när jag var fl o inte sonen va hemma o var med i husvagnen en vecka. Jag sa ifrån till sonen som blev arg o pappan tycker inte det är npgot problem han vill bara va sonen till lags. Fick igenom att de sover över 2-3ggr i veckan men vill inte ha henne med på vår semster i lill husvagnen om två helger. Vi är redan 3 barn o två vuxna. Sonen har redan bjudit in o pappan håller med. Jagblir tokig!! Orkar inte!Och mannen tänker inte hålla med utan det blir jag som är häxab som säger nej hon hänger inte med denna gången. Va gör man för att sonen inte ska hata mig. Jag orkar inte med detta.

• Svar på tråden Blir galen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (HH)

Då får ni väl göra så att din man gör er sons och hennes del av hushållet, om han nu så gärna vill ha med henne. 

Bäst vore nog om du stannar hemma själv och vilar upp dig. 

• Aliona
    Anonym (HH) skrev 2023-04-11 07:28:23 följande:

Då får ni väl göra så att din man gör er sons och hennes del av hushållet, om han nu så gärna vill ha med henne. 

Bäst vore nog om du stannar hemma själv och vilar upp dig. 

Varför ska en förälder - mamman eller pappan - behöva göra hushållsarbetet för två nästan vuxna? 
  • EpicF
    Aliona skrev 2023-04-11 08:20:30 följande:
    Varför ska en förälder - mamman eller pappan - behöva göra hushållsarbetet för två nästan vuxna? 
    Antagligen för att de två nästan vuxna inte är kapabla att göra det själv... 
  • Aliona
    EpicF skrev 2023-04-11 08:31:11 följande:
    Då är det dags att de blir kapabla. 
  • Anonym (Villkor)
    EpicF skrev 2023-04-11 08:31:11 följande:

Och då får de inte åka med på husvagnssemestern. 

• EpicF
    Anonym (Villkor) skrev 2023-04-11 08:45:08 följande:

Och då får de inte åka med på husvagnssemestern. 

Eller så stannar ts hemma från husvagnshelgen och får en helg med egentid Och lugn. 
  • Anonym (Villkor)
    EpicF skrev 2023-04-11 08:51:57 följande:
    Eller så stannar ts hemma från husvagnshelgen och får en helg med egentid Och lugn. 
    Absolut. TS behöver göra något dock för att sätta ned foten här, att ha en extra husgäst som inte gör något för att hjälpa till eller bidrar är slitsamt, särskilt idag med skenande matpriser.
  • Anonym (HH)
    Aliona skrev 2023-04-11 08:20:30 följande:
    Det håller jag helt med om, men både man och de unga vuxna vägrar ju det. TS man motarbetar henne så om han inte vill att de unga vuxna gör sin del av jobbet så får han göra det. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (HH) skrev 2023-04-11 09:17:30 följande:
    Det håller jag helt med om, men både man och de unga vuxna vägrar ju det. TS man motarbetar henne så om han inte vill att de unga vuxna gör sin del av jobbet så får han göra det. 
    Exakt så. Ts har nog att göra med ett litet barn, hon ska inte behöva hålla efter tre personer plus sig själv (småbarn, tonåring och hans tjej), och sedan vet vi inte riktigt hur mycket mannen gör i hemmet heller.
Svar på tråden Blir galen