• Anonym (nyfiken)

VictoriaMilan

Hej, Gift man som vill ha lite tips.
    Är det värt 2400 kr att bli medlem 6 månader.
    Bluff eller seriöst? Är det kvinnor med på siten så det är värt pengarna, eller finns det andra bättre communities för att hitta partners? Jättetacksam för seriösa svar och inte moralpredikning.

• Svar på tråden VictoriaMilan
  • Anonym (Trossen)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 17:24:26 följande:
    Ja, hur så? Är det nåt du undrar över? 
    Jag återkommer....
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 17:59:45 följande:
    Jag återkommer....
    För att svara på det som TS undrar över hoppas jag? Du behöver inte återkomma för min skull. 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 09:12:29 följande:

Det beror väl på hur ofta du ska vara otrogen? För 2400 kan man väl köpa sex? En timmes sex med en billig eskort eller en halvtimme med hos en dyr? Eller kanske två avsugningar i bilen hos en lite billigare? Så om du bara ska ha sex en gång i halvåret så kan du ju betala direkt. Men du menar alltså att för 2400 kronor kan du träffa olika kvinnor på sajten som du kan ha sex med gratis och på så sätt spara pengar? Det kommer kanske även kosta lite med eventuella drinkar, middagar, taxi, hotellrum eller liknande beroende på hur du styr upp dina gratisträffar. Och sen får man väl väga in kvaliteten på sexet och tillgängligheten, antar jag - en älskarinna på Victoria Milan kanske inte nödvändigtvis ställer upp det sex du vill ha och kanske inte alltid har tid när det passar dig. Ja, du kan ju testa och se hur många timmars sex du får för de pengarna och sen räkna ut hur mycket pengar du sparade. Uppdatera gärna och berätta hur det går! 

det är ett lagbrott att köpa sex. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (aaa) skrev 2023-04-26 18:34:54 följande:
    det är ett lagbrott att köpa sex. 
    1. Jag har inte uppmanat till sexköp. Jag gjorde en jämförelse för att kunna svara på TS fråga - om det är "värt pengarna" att bli medlem på Victoria Milan. Jag antar att han är ute efter sex i första hand, med tanke på att han är gift, och jämförde därför med vad det kostar att köpa sex. Om nån frågar om det är värt att vara fodervärd åt en häst i utbyte mot att få rida så måste man ju titta på vad det skulle kosta att ha en egen häst. Man måste ta hänsyn till vad saker kostar om man ska svara på om det är värt pengarna. Det var ett exempel, okej?

2.Ja, det är olagligt att köpa sex. Och koppleri är också olagligt. Men att ta betalt för att folk ska kunna vara otrogna diskret, via en dejtingapp i det här fallet, är lagligt. Det är ju intressant. Detta är kanske nåt som hallickar och bordellmammor skulle kunna utnyttja? Kanske blir det ett genomslag och vi får se en uppsjö av nya "dejtingappar" för gifta personer som söker diskreta sexträffar? För ja, på Victoria Milan handlar det i första hand om diskreta sexträffar. Man fyller i om man är ute efter "lite skoj", om man har ett eget "gömställe", om man är tillgänglig på dagtid osv. Och det är många av männen som erbjuder kvinnorna "kompensation" i form av pengar eller gåvor (smycken, kläder, parfym, mobiltelefoner, träningskort eller liknande) eller betalda resor, restaurangbesök eller hotellnätter. 
  • prospicientia

Det finns en hel del fejkprofiler, ja. Och man kan bli kontaktad av dem som bara har betalt för att göra reklam för en annan sida på nätet. Men det betyder inte att det inte finns många kvinnor där som är äkta - både singlar och upptagna och du kommer definitivt få kontakt med några stycken. Är det värt pengarna? Svårt att svara på. Känner du själv med dig att du är kompetent och framgångsrik nog bland kvinnorna för att verkligen få till träffar i verkligheten så är det kanske det, men risken är fortfarande stor att det inte leder till mer än chattar. Men sex månader är ju ett tag så kanske? Du får nog vara beredd på att vara väldigt aktiv och göra allt du kan för att få napp under den tiden. För nu tar jag för givet att det slutgiltigt är träffar du är ute efter som leder till sex. Det kan ju vara mer som är intressant för många också som att sexchatta eller bara flörta lite på nätet, prata om sina relationer osv.

• prospicientia
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 20:45:09 följande:
    1. Jag har inte uppmanat till sexköp. Jag gjorde en jämförelse för att kunna svara på TS fråga - om det är "värt pengarna" att bli medlem på Victoria Milan. Jag antar att han är ute efter sex i första hand, med tanke på att han är gift, och jämförde därför med vad det kostar att köpa sex. Om nån frågar om det är värt att vara fodervärd åt en häst i utbyte mot att få rida så måste man ju titta på vad det skulle kosta att ha en egen häst. Man måste ta hänsyn till vad saker kostar om man ska svara på om det är värt pengarna. Det var ett exempel, okej?

2.Ja, det är olagligt att köpa sex. Och koppleri är också olagligt. Men att ta betalt för att folk ska kunna vara otrogna diskret, via en dejtingapp i det här fallet, är lagligt. Det är ju intressant. Detta är kanske nåt som hallickar och bordellmammor skulle kunna utnyttja? Kanske blir det ett genomslag och vi får se en uppsjö av nya "dejtingappar" för gifta personer som söker diskreta sexträffar? För ja, på Victoria Milan handlar det i första hand om diskreta sexträffar. Man fyller i om man är ute efter "lite skoj", om man har ett eget "gömställe", om man är tillgänglig på dagtid osv. Och det är många av männen som erbjuder kvinnorna "kompensation" i form av pengar eller gåvor (smycken, kläder, parfym, mobiltelefoner, träningskort eller liknande) eller betalda resor, restaurangbesök eller hotellnätter. 
    Ja, givetvis är det som du säger många som förväntar sig pengar och annat utöver sex och de som utnyttjar sajten till att försöka sälja sex (även om det inte är tillåtet att använda sajten till detta).
  • Anonym (Trossen)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 18:10:47 följande:
    För att svara på det som TS undrar över hoppas jag? Du behöver inte återkomma för min skull. 
    OK. Tänkte att du visste så mycket. Av någon anledning..... Men ha det gott.
  • Anonym (Singeltjej)
    prospicientia skrev 2023-04-26 21:04:44 följande:
    Ja, givetvis är det som du säger många som förväntar sig pengar och annat utöver sex och de som utnyttjar sajten till att försöka sälja sex (även om det inte är tillåtet att använda sajten till detta).
    Nej, precis. Men att "bara" förmedla sexkontakter för gifta (män är oftast de som betalar för medlemskap) och ta betalt för det är ju lagligt. Även det "bara" handlar om gifta Lars-Åke 56 år, som betalar för medlemskap i en dejtingapp för att kunna träffa Petra 22 år på onsdagar klockar 18, för en timmes "ömsesidigt" sex (inga pengar inblandat), när hans barn är på fotbollsträning, så är det ju ändå ganska likt koppleriverksamhet?

De som äger Victoria Milan vet ju att det mest är gifta män som kommer att bli medlemmar och att de männen i första hand är ute efter sex med unga, attraktiva kvinnor som ställer upp på det männen vill.

De som äger Victoria Milan är ju inte födda i farstun. De vet ju vad de egentligen tar betalt för. Precis som att de flesta som går på Viktväktarna gör det för att bli snyggare och inte för att lära sig om näringslära eller sova bättre. Viktväktarna marknadsför sig som om det handlar om hälsa men alla vet att det handlar om utseende i första hand. På samma sätt marknadsför sig Victoria Milan som om det gällde dejting i största allmänhet - fast för folk som är gifta eller i relationer - men alla vet vad det egentligen handlar om...

Så i praktiken är det kanske inte sådär jättemycket som skiljer Victoria Milan från koppleriverksamhet? 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 21:14:16 följande:
    OK. Tänkte att du visste så mycket. Av någon anledning..... Men ha det gott.
    Ja? Och? Vad är det du undrar? Varför är det konstigt att jag vet "mycket"? Undrar du hur jag vet det? Om jag har varit otrogen eller köpt sex eller vadå? Nej, det har jag inte. Jag är kvinna och ensamstående och inte intresserad av sex utanför en relation (och om jag vore det skulle jag inte söka efter det på nätet för det tycker jag är pinsamt och desperat). Vad det nu spelar för roll när detta ändå inte handlar om mig. Har du några frågor till mig? Eller vill du bara påpeka att du tycker att jag vet för mycket? Du kanske vill ha källhänvisning och att jag ska styrka mina påståenden med evidensbaserad forskning?
Svar på tråden VictoriaMilan