• Anonym (nyfiken)

VictoriaMilan

Hej, Gift man som vill ha lite tips.
    Är det värt 2400 kr att bli medlem 6 månader.
    Bluff eller seriöst? Är det kvinnor med på siten så det är värt pengarna, eller finns det andra bättre communities för att hitta partners? Jättetacksam för seriösa svar och inte moralpredikning.

• Svar på tråden VictoriaMilan
  • Anonym (F)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 09:12:29 följande:

Det beror väl på hur ofta du ska vara otrogen? För 2400 kan man väl köpa sex? En timmes sex med en billig eskort eller en halvtimme med hos en dyr? Eller kanske två avsugningar i bilen hos en lite billigare? Så om du bara ska ha sex en gång i halvåret så kan du ju betala direkt. Men du menar alltså att för 2400 kronor kan du träffa olika kvinnor på sajten som du kan ha sex med gratis och på så sätt spara pengar? Det kommer kanske även kosta lite med eventuella drinkar, middagar, taxi, hotellrum eller liknande beroende på hur du styr upp dina gratisträffar. Och sen får man väl väga in kvaliteten på sexet och tillgängligheten, antar jag - en älskarinna på Victoria Milan kanske inte nödvändigtvis ställer upp det sex du vill ha och kanske inte alltid har tid när det passar dig. Ja, du kan ju testa och se hur många timmars sex du får för de pengarna och sen räkna ut hur mycket pengar du sparade. Uppdatera gärna och berätta hur det går! 

Du uppmuntrar alltså ts att begå brott. Att köpa sex är olagligt.
    Den moraliska aspekten ska jag inte ens gå in på...
  • Anonym (F)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 09:12:29 följande:

Det beror väl på hur ofta du ska vara otrogen? För 2400 kan man väl köpa sex? En timmes sex med en billig eskort eller en halvtimme med hos en dyr? Eller kanske två avsugningar i bilen hos en lite billigare? Så om du bara ska ha sex en gång i halvåret så kan du ju betala direkt. Men du menar alltså att för 2400 kronor kan du träffa olika kvinnor på sajten som du kan ha sex med gratis och på så sätt spara pengar? Det kommer kanske även kosta lite med eventuella drinkar, middagar, taxi, hotellrum eller liknande beroende på hur du styr upp dina gratisträffar. Och sen får man väl väga in kvaliteten på sexet och tillgängligheten, antar jag - en älskarinna på Victoria Milan kanske inte nödvändigtvis ställer upp det sex du vill ha och kanske inte alltid har tid när det passar dig. Ja, du kan ju testa och se hur många timmars sex du får för de pengarna och sen räkna ut hur mycket pengar du sparade. Uppdatera gärna och berätta hur det går! 

Jag har anmält dig nu

Vidrigt att uppmana till sexköp
  • Anonym (Ok)
    Anonym (F) skrev 2023-04-26 22:19:02 följande:
    Så om han åker till Danmark går det bra , eller hur?
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (F) skrev 2023-04-26 22:21:50 följande:
    Jag har anmält dig nu

Vidrigt att uppmana till sexköp
    Jag har förklarat grundligt flera gånger att jag INTE uppmanar till sexköp. Jag jämför med vad det kostar. Tryck på "visa endast" under min signatur så ser du. Jag vet inte om jag orkar förklara fler gånger. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (F) skrev 2023-04-26 22:19:02 följande:
    Nej, det gör jag inte. För hundrade gången. Du orkar inte läsa tråden om det är inte mitt fel. Istället för att läsa mina svar anmäler du mig. Det tycker jag är jättetöntigt och säger en del om dig - exempelvis att du missade all den sarkasm och ironi som fanns i kommentaren du svarade på. Att trycka på visa endast var du för lat för så du anmälde för det var bekvämare för dig. Nice ändå att vara så lat och obrydd om att ens försöka förstå vad andra skriver. Du gör bort dig själv.
  • Anonym (Nope)

Nej det har jag svårt att tro att det skulle vara värt det, inte så många kvinnor söker aktivt efter upptagna män utan baktankar.
    om du inte är nöjd i ditt förhållande så LÄMNA det och gå med i vanliga dejtingsidor som singel. Betalsidor är inte bättre än de som är gratis.

• Anonym (Trossen)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 21:35:18 följande:
    Ja? Och? Vad är det du undrar? Varför är det konstigt att jag vet "mycket"? Undrar du hur jag vet det? Om jag har varit otrogen eller köpt sex eller vadå? Nej, det har jag inte. Jag är kvinna och ensamstående och inte intresserad av sex utanför en relation (och om jag vore det skulle jag inte söka efter det på nätet för det tycker jag är pinsamt och desperat). Vad det nu spelar för roll när detta ändå inte handlar om mig. Har du några frågor till mig? Eller vill du bara påpeka att du tycker att jag vet för mycket? Du kanske vill ha källhänvisning och att jag ska styrka mina påståenden med evidensbaserad forskning?
    Nej tack. Du rätade ut alla ev frågetecken så bra. Gott så. Gud vare med dig för jag har inte tid.
  • Anonym (?)

VM är ett rent skämt, man är bara ute efter att få medlemmar (betalande)
    Happy pancake är gratis och funkar lika bra om du vill knulla - i alla fall om du är kvinna ... öhh även om man är man också, hahaha

• prospicientia
    Anonym (?) skrev 2023-04-26 23:00:49 följande:

Happy pancake är gratis och funkar lika bra om du vill knulla - i alla fall om du är kvinna ... öhh även om man är man också, hahaha

Det finns betalande äkta kvinnliga medlemmar som främst är ute efter sex också där, men det finns förmodligen ett mycket begränsat antal profiler som är aktiva på sidan på rimligt avstånd ifrån där du själv bor. Sajten tjänar ju på att folk inte träffas i verkligheten.

Ja, jag håller med om att betalsidor inte är bättre än gratissidor när det gäller att få kontakt.
  • Anonym (Gurkan)

Varför frågar du oss om det är värt pengarna?
    Fråga din fru istället,  det är ju era gemensamma pengar som ska investeras. 

• Anonym (Trossen)
    Anonym (?) skrev 2023-04-26 23:00:49 följande:

Jag får nog säga att Pannkakan är det sista stället jag skulle försöka hitta en KK. Det verkar bara vara lättkränkta och vänsterblivna kvarblivna där. Jag skrev rakt ut i min profil att jag sökte efter en KK. Då tog det hus i helvete i det kvinnliga (nåja) klientelet och till slut blev jag blockad, hahahaha!!!!
  • prospicientia
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-27 00:53:08 följande:
    Jag får nog säga att Pannkakan är det sista stället jag skulle försöka hitta en KK. Det verkar bara vara lättkränkta och vänsterblivna kvarblivna där. Jag skrev rakt ut i min profil att jag sökte efter en KK. Då tog det hus i helvete i det kvinnliga (nåja) klientelet och till slut blev jag blockad, hahahaha!!!!
    HP kan vara ganska brutal. Det är inte så ofta kvinnor tar första initiativet där och när det händer kan vara otrevliga meddelanden ibland. T.ex. var det en gång en kvinna tyckte att jag gjorde mig till med mitt användarnamn och förklarade att det hette si och så på spanska och portugisiska. (Hon antydde med andra ord att jag gjort något misstag.) Jag svarade lugnt att hon verkade inte så bra på latin.

Det har också hänt att folk skrivit och skrattat ut min profil med kommentarer som att då vet man i alla fall vem inte ska dejta.

Vid ett tillfälle visade en person svartsjuka efter en utväxling på tre meddelanden vardera! Skrattande

Vid ett antal tillfälle var det en person som slängde ur sig en massa svordomar som svar på ett meddelande (antagligen efter att ha missförstått vad jag menade). Det var första meddelandet från alltså!

Inte heller går det att behaga folk för är man på ena sättet så är det fel - är man tvärtom så är det fel också.

Men jag har också fått en vän där. Hon skrev till mig 2019 och även om vi bara träffats en gång så har vi hållit kontakten, men det går ofta flera månader mellan våra långa brevväxlingar.

Som man är Tinder bättre eftersom långt fler kvinnor tar första initiativet där. Jag har fått höra att det beror på att där har man ju redan godkänt varandra och många kvinnor är gammalmodiga och vill inte känna "slampstämpeln" för att de tar kontakt. Tinder är mer inriktad på flirtar och sexuella kontakter än HP. HP kan lika gärna vara vanlig vänskap. Det är ganska brett. Det är fler som söker förhållanden på HP än Tinder. Inte för att jag personligen inte vill ha det, men HP är ganska märklig.

Den springande punkten är att skriver jag med någon på Tinder så får jag intrycket av att vi konverserar med varandra, medan en ordväxling på HP känns som att den andra person betraktar en som en i mängden av meddelanden som väller in utan att initialt vinnlägga sig om att försöka se om det går att bygga en relation. Förmodligen beror den upplevda skillnaden återigen på att den andra personen är en av dem man redan valt, så att säga. Det är nog en psykologisk skillnad. Skillnaderna mellan olika sajter är dock små.
Svar på tråden VictoriaMilan