Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Trötter) skrev 2026-01-29 19:32:01 följande:
    Dock är det inte en faktor efter valet.

Hur menar du att Magdalenas bild som garant för stabilitet ser ut? Speciellt om hon inte ska samarbeta med kommunisterna.

Om du kallar Vänsterpartiet kommunistiskt måste du, i konsekvensens namn, kalla Sverigedemokraterna nazistiskt. Det förstår du väl?

Det skulle inte förvåna mig om vi, precis som 2022, kan stå inför en ren socialdemokratisk regering efter nästa val.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2026-01-30 08:06:23 följande:

Vilken mardröm och stackars Sverige..

Det skulle inte förvåna mig om vi, precis som 2022, kan stå inför en ren socialdemokratisk regering efter nästa val.

Väldigt många skulle välkomna en sådan regering.

Magdalena Andersson har klart högst förtroende för att leda nästa regering. Ulf Kristersson ligger knappt över alternativet "övriga", och Jimmie Åkesson ligger till och med under övriga.

Ulf Kristersson och Jimmie åkesson har tillsammans lägre förtoende än Magdalena Andersson..

Resultaten kommer från en undersökning som publicerades i EKOT tidigare i veckan.

www.indikator.org/opinion-sr/

• KillBill
    Alexanderlukas skrev 2026-01-30 08:33:58 följande:
    Man ryser av bara tanken på det men det verkar inte bekymra Sveavägens lakejer alls?
    Men visst verkar lakejerna stressade nu, med tanke på deras nya insatser av brunsmetande?
    Om det är någon sida i politiken som är panikslagen så är det SD och Tidölagspartierna som nu tom har förlorat sin majoritet i riksdagen..
  • KillBill
    Anonym (Mitten) skrev 2026-01-30 09:22:37 följande:

Har den politiske vilden hoppat över till vänsterblocket? 

Då får man gratulera Magda och co för det nya stödet från en rasistisk narkoman!

Ursäkta men vad svamlar du om? Jag har förklarat att Tidölagsregeringen har förlorat sin majoritet i riksdagen. Du behöver uppenbarligen läsa på varför det är så i stället för att sprida den typen av felaktigheter. 
  • KillBill
    Anonym (Mitten) skrev 2026-01-30 10:14:00 följande:

Obs jag kanske var lite ironisk..

Högern har förlorat ett mandat ja.. Har Magda och co då automatiskt fått ett mandat?

Eller kommer det kanske inte automatiskt påverka då jävla mycket IRL? 

Upplys mig!

Tidigare hade SD och Tidölagspartierna makt över en majoritet av riksdagens röster. Idag saknar man detta och kan enkelt utpressas av Tidölagets vildar.  Det är självklart dåligt för regeringen.  
  • KillBill
    Rataxes skrev 2026-01-30 10:33:46 följande:
    Jag hade föredragit att alla fick sänkt skatt.
    Och förstås att välfärden fortsatte att försämras, för det är ju exakt den effekt som följer av den politik du gillar..
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026