TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-01 14:12:49 följande:
Jag gillar SVT. Jag tittar varje vecka på SVT-program från SVT play. Det finns många kvalitetsprogram, kvalitetsfilmer och en hel del bra deckarserier från BBC. Det blir torftig om SVT läggs ner och jag bara får titta på Netflix och Max. Dessa kanaler är bra på sitt sätt men jag skulle sakna SVT/BBCs utbud, som ofta håller hög kvalitet.
Du vet om att du kan få BBCs hela utbud direkt från källan via nätet va? Med hjälp av en VPN. Medielandskapet ser inte ut idag som det gjorde ens 2005, för 20 år sedan. Att du gillar att titta på deckare från BBC är en klen anledning att skattefinansiera en 9 miljards-koloss som inte klara av att utföra sitt uppdrag som opartisk förmedlare av nyheter och debatt.
När vi snart är nere på att bara varannan väljare till höger har förtroende för PS så kommer det att komma krav på att skattepengarna skall gå till någonting vettigare.
.
TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-01 14:14:53 följande:
Jag håller inte med om att det är alltid så vänstervinklat, ibland känns SVT journalisterna som mer Moderatvinklade. Men däremot är SVT negativa till just SD .
Jag har helt slutat tilta på SVT och jag är inte ens en särskilt radikal högerväljare. Fler än mig har gjort detsamma och fler kommer att följa efter.
Däremot har jag P1 på i bilen på väg till jobbet så jag får min dos av PS ändå.
Har man lyssnat på P1 länge nog så är det fullkomligt omöjligt att inte uppfatta mönstret. I intervjuernas frågor. I val av ämnen att diskutera. I vilka skivor, böcker, filmer och teaterpjäser som recenseras. I samtalet mellan två studiovärdar. I valet av intervjupersoner. I valet av personer som ges tillgång till etern. I hur en högerperson tilltalas i en intervjusituation mot en vänsterperson.
Ständigt ständigt ständigt.
När man väl sett (eller hört i detta fall) mönstret så blir det omöjligt att o-höra. Att o-se.
Så, då uppstår till slut frågan - om P1 aldrig tar en vinkel jag kan känna igen mig i. Aldrig berör ämnen jag bryr mig om.
varför ska då mina pengar bekosta P1?
Vi är inte där än men det kommer ...