Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

nattuw skrev 2025-06-24 01:04:47 följande:
    L - ett parti vars viktigaste fråga är ett annat parti...
    Njae.

L har varit en konstruktiv partner i regeringen som samarbetar med SD så det är snarare inom delar av partiet som det är "usch och fy" att prata politik med alla partier. Någon slags upplevd "renlärighet".

Det går att låta chatgpt ta fram vilka förslag L fått genom denna mandatperiod - och det är en hel del. Sedan kan man tänka bort dessa politiska vinster för att "SD är dumma"

Grundproblemet är att det finns för många borgerliga partier. Det löser man genom sammanslagningar och samarbeten. Inte genom att förflytta sig till vänstersidan.

(ordet "djärva" är chatgpt:s egna påhitt)

• Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-24 08:05:03 följande:
    Skulle det vara positivt? Vi har ett demokratiskt problem om ett 2% parti får igenom sin politik och ett 35% part inte får det.
    Inget hindar "35%-partiet" att samarbeta med regeringen.

Tvärtom vore det bra för Sverige om "35%-partiet" ville göra upp över blockgränsen men det ligger inte i deras egenintresse att göra så.

Tyvärr.
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-24 14:14:45 följande:
    35% partiet är större än hela regeringen, även i senaste valet, men de valde att ta makten ändå. När det händer i andra länder kallar vi det statskupp.
    Nu försöker du bara provocera fram reaktioner
  • Anonym (Giggi)

Aftonbladet i chock.

Stabsläge på Sveavägen 68.

Nu gäller det att hitta något godkänt sätt att sänka en ung invadrarkvinna.

• Anonym (Giggi)

Det tog inte många minuter innan det började. Aftonbladet inleder angreppet.

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-24 16:17:14 följande:
    Haha, L kommer få leka utanför riksdagen efter nästa val som vem ckulle vara chockad?
    Är det detta som är era talepunkter nu som har gått ut från 68:n? Att fritt håna L?

En ganska tvär vändning från ert arbete fram till nu där ni över hela linjen jobbat på att L ska byta sida "för det är bättre för dem"
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-24 17:14:57 följande:
    Det handlar om enkel logik. Liberalerna har legat under riksdagsspärren i princip varje opinionsmätning sedan förra valet. Partiet har ansvar för två viktiga frågor bland väljarna, miljö och arbetsmarknad och där har de liberala ministrarna misslyckats totalt. Atrt sedan Liberalerna har sammarbetat med ett illiberalt parti som SD kommer straffa partiet hårt. 
    Jag talar om tonen. Har ni fått fritt blås på den från 68:n eller är det något du gör självsvåldigt här?

För ett dygn sedan kröp ni för L för att de skulle komma till er och nu räcker det med att det antyds att L accepterar verkligheten och det fungerande samarbetet med M, Kd och SD för att ni skall håna L istället.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-24 18:08:58 följande:
    Vad svamlar du om? 68:n? Jag har aldrig varit medlem i eller jobbat för ett parti och jag har för bövelen inte krypit för L!
    Jag "svamlar" om ditt eviga arbete för Partiet. Vad är det nu? 15+ år (?) på bara det här forumet med ett enda tema på alla dina inlägg. 

Ja till S!

Bu till högern!

Aldrig om någonting annat.

Och for the record - i det här sammanhanget skiljer vi inte på Partiet och "rörelsen".
  • Anonym (Giggi)
    Om inte ens Magdalena Andersson vill "blanda" sig - varför ska då någon annan vilja "blanda" sig.

.
    "Hela frågan är patetisk!" svarar hon.

Notera hennes kroppsspråk.

Från avslappnat, leendes, tillbakalutad när hon försöker skoja bort frågan med "Jag har inga planer på att flytta överhuvudtaget. Jag trivs bra där jag bor"

till

aggressivt framåtlutad och hyttandes med fingret när Bart-Krohn inte nöjer sig med det skojande svaret utan fortsätter begära svar på sakfrågan.

"Hela frågan är patetisk" säger hon, lutar sig framåt mot frågeställaren, skärper tonen i rösten och hytter med fingret.

En maktdemonstration.
    .

https://x.com/susannasilfver/status/1938264873840124158
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026