Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2025-07-01 10:12:36 följande:
    Om du slutade gissa så skulle du undvika att bli att posta felaktiga inlägg.
    Så vilken är lögnen som du påstår att Gomer ger?

Utifrån hennes inlägg. Förklara vad som är lögn.
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 10:18:32 följande:
    Det är väl ingen som tvingar dig att umgås med dina grannar?

Poängen med förslagen är att alla bostadsområden ska bli lika välmående som ditt och vi ska inte ha några "underprivilegierade" så dina farhågor löser sig självt. Om du ändå känner en oro för personer med annan hudfärg, kan du säkert erbjudas KBT-behandlingar för det.
    Ingen tvingade mig att umgås med mina grannar när jag bodde i ett av Stockholms sämsta områden men det var fortfarande sönderslagna dörrar, klotter, skottlossning, stulna bilar och öppen drogförsäljning så fort jag klev utanför dörren.

Om poängen med förslaget vore att alla områden skulle bli lika välmående som mitt så skulle det inte handla om att placera "underprivilegierade" i mitt område utan det skulle fokusera på att göra de dåliga områdena bättre.

Exakt samma för skolorna. om poängen är att göra dåliga skolor lika bra som vår skola så skickar man inte "underprivilegierade" elever till vår skola utan lägger kraft och energi på att lyfta den dåliga skolan.

Det behövs inte KBT för att folk inte vill låta sin boendemiljö och sina barn fungera som redskap för socialdemokraternas sociala ingenjörs-ambitioner.
  • Anonym (Giggi)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 11:52:00 följande:
    Jag skriver att du är en högerpopulist mellan raderna...

Jag gav även en förklaring kring varför folk kommer att fortsätta säga nej till såna som dig och politiker med liknande unkna åsikter 🙂
    Aha! Du försöker förolämpa mig. Då förstår ja.

Nåja. Höger är jag. Populist? Nä inte så mycket. 

Jag tro inte heller att mina inlägg här kommer att avgöra valet 2026 lika lite som den vilseledande propagandan på FL eller på AB:s ledarsida.

I slutänden komemr folk att rösta för eller emot lägre bränslepriser. För eller emot ökade resurser till polisen. För eller emot förslag på att bussa kommunens skolbarn för att uppnå rätt social mix. För eller emot ökade bidrag till andra länder. För eller emot höjda skatter.

Och så vidare.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-07-01 18:32:25 följande:

Både Sverigedemokraterna och Moderaterna

Påståendet var att socialdemokraternas förslag INTE inkluderade att placera "underprivilegierade" i fina områden. Attenius säger annat.

Och det har inget med vare sig SD eller M att göra.
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-03 04:18:38 följande:
    Att störa sina grannar är skäl till vräkning och regleras i hyreslagen, så det är bara att kontakta värden som såna problem uppstår.

Det betyder inte att boende i villakvarter ska vägra bo granne med någon med arbetarlön.
    Boende i villakvarter vägrar att bo granne med sociala problem.

Det är ofta därför de flyttat till villakvarteret till att börja med.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-07-02 18:17:05 följande:
    Den minister i Tidöregeringen som har en son som nyligen avslöjats som våldsbejakande högerextremist och nazist har varit mycket flitig i debatten om föräldraansvar och det är uppenbart att hen inte har lyckats leva som hen lär..
    Ni gav en person med bakgrund i Vit Makt-miljö och med en sambo som fortfarande touchade densamma en ministerpost i er regering.

Bara ta det lugnt.
  • Anonym (Giggi)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-07-03 11:52:27 följande:

Vi kanske ändå måste höja välfärden så att även lågavlönade har råd att ha barn, med rimlig standard .
    Annars får vi för få barn vilket är dåligt för Sverige som land.Högavlönade lär inte kunna kompensera med massor av barn.
    Allt kan inte handla om sänkta skatter , vi måste ha ett land som fungerar .

Skattesatser har inget med nivån på välfärden att göra.

Schweiz har ca 25% totalt skattetryck (av BNP).

Sverige har ca 45%.

Få argumenterar för att Schweiz har sämre välfärd än Sverige.

Det handlar inte om högre skatter utan om bättre användning av skattepengarna.
  • Anonym (Giggi)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-07-03 14:21:29 följande:
    Om ni tycker att Schweiz är ett föredöme ---
    Skattetrycket är ungefär

31% i Japan

32% i Kanada

27% i Australien

29 % i Nya Zeeland.

34% i Spanien

38 % i Nederländerna

Men Sverige behöver ytterligare höja skatterna för att "ha råd med välfärden"?
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-03 14:40:16 följande:
    Schweiz är ett skatteparadis och verkligen inget föredöme. S
    OK. De andra länderna då? Har de en jämförbar, tydligt bättre eller tydligt sämre välfärd utifrån sina så mycket lägre skattenivåer?

Den svenska modellen ger att "Clowner utan gränser" kan skattefinansiera tio heltidstjänster på sitt kansli. Säger det någonting om någonting?

-

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026