Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 10:18:32 följande:
Det är väl ingen som tvingar dig att umgås med dina grannar?
Poängen med förslagen är att alla bostadsområden ska bli lika välmående som ditt och vi ska inte ha några "underprivilegierade" så dina farhågor löser sig självt. Om du ändå känner en oro för personer med annan hudfärg, kan du säkert erbjudas KBT-behandlingar för det.
Ingen tvingade mig att umgås med mina grannar när jag bodde i ett av Stockholms sämsta områden men det var fortfarande sönderslagna dörrar, klotter, skottlossning, stulna bilar och öppen drogförsäljning så fort jag klev utanför dörren.
Om poängen med förslaget vore att alla områden skulle bli lika välmående som mitt så skulle det inte handla om att placera "underprivilegierade" i mitt område utan det skulle fokusera på att göra de dåliga områdena bättre.
Exakt samma för skolorna. om poängen är att göra dåliga skolor lika bra som vår skola så skickar man inte "underprivilegierade" elever till vår skola utan lägger kraft och energi på att lyfta den dåliga skolan.
Det behövs inte KBT för att folk inte vill låta sin boendemiljö och sina barn fungera som redskap för socialdemokraternas sociala ingenjörs-ambitioner.