Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

Aggressivitet är svaret när S får frågan om hur deras förslag till tvångsintegrering skall genomföras.

Det finns å andra sidan en teori om att detta är sossarnas mål.

Ilskan

Genom att visa hur svenskar blir ilskna på idén om satt deras villaområden ska "integreras" med kommunala hyresrätter för "underprivilegierade" och "nyanlända" så ska S målgrupp nummer 1, invandrarna, se hur rasistiska svenskarna är och därmed mobiliseras i större antal än i tidigare val som ett svar på svenskarnas "rasism".

Det är så idag: S maktinnehav hänger helt på hur stor andel av invandrarna som de klarar av att mobilisera.

Lågt röstdeltagande i Rinkeby så förlorar S.

Högt så vinner S.

S behöver hitta ett sätt att få invandrarna att gå till valurnorna.

• Anonym (Giggi)

Sedan ska vi inte tro att detta på riktigt inte är sossarnas mål.

Att tvångs-blanda befolkningen.

Det är precis samma mekanism som när S bygga ABC-städerna och miljonprogrammen för en 50-60 år sedan. Samma tanke.

Att med bostadspolitiken förändra samhället.

Får S makten så KOMMER de att genomföra detta.

Elever kommer att bussas till skolor för att skapa den rätta sociala blandningen.

Områden som idag är förskonade från konsekvenserna av invandringen kommer att tvångs-blandas medelst kommunala hyresrätter för "nyanlända" bland villorna.

Det faktum att vi för länge sedan, på grund av volymerna invandrare, har passerat den punkt där tvångs-blandning teoretiskt skulle kunna fungera är inget som kommer att stoppa S från att genomföra sin storskaliga social ingenjörs-plan ändå. 

• Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 12:54:31 följande:
    Hon BORDE bli ilsken när hon konfronteras med falska påståenden av det slaget, men jag tycker hon tog det med ro och helt enkelt förklarade vad sossarna egentligen vill.
    Frågan handlade inte om socialdemokraternas förslag utan om hon, som privatperson, skulle kunna tänka sig att flytta till ett utsatt område för att blanda befolkningen. Som en symbolisk gest.

Den frågan är omöjlig för henne att svara "ja" eller "nej" på.

Svarar hon "nej" så framstår hon som en hycklare som vil att andra ska göra det hon själv inte är beredd att göra.

Svarar hon "ja" så kommer det att förfölja henne resten av hennes politiska liv. "När ska du flytta då?" kommer det att låta i varenda debatt om saken.

Då är det politiskt enklare för henne att hantera en debatt om att hon tappar humöret och spelar översittare mot journalisten. Alltså blir hon "ilsken".
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 07:02:54 följande:
    Byggandet har tvärnitat sedan regeringen tog bort investeringsstödet. 
    Byggandet tvärnitade när inflationen ökade och räntorna steg.

Alla planerade projekt hade sin ekonomi baserade på de räntor och kostnader som gällde innan denna ökning så i stort sett inte ett enda projekt, särskilt bostadsprojekt, hade längre någon lönsamhet.

Det kan vara på väg att vända men det går fort utför och långsamt uppför.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-30 12:11:20 följande:

Det är helt enkelt en lögn, spridd av SD och andra brunhögerpartier, att Socialdemokraternas förslag skulle handla om tvångsförflyttningar.

Fast nu är det du som hittar på förö att kunna påstå att jag och många andra "ljuger".

Tvånget handlar inte om tvångsFÖRFLYTTNINGAR

Tvånget handlar om:

- Ni vill TVINGA kommunerna att blanda barnen i skolan till rätt social mix.

- Ni vill TVINGA in hyresrätter som skall delas ut till "nyanlända" i villaområden som inte bett om dessa hyreshus.

Där är TVÅNGET.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-30 22:41:11 följande:

Vad skulle de rödgröna partierna ha gjort? Trots att det fanns en högermajoritet i riksdagen var en rödgrön koalition det enda realistiska regeringsalternativet.

En "rödgrön" regering ledd av socialdemokraterna är ALLTID det enda realistiska regeringsalternativet för socialdemokraterna.
  • Anonym (Giggi)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 03:19:53 följande:
    Om man tror sig tala till en befolkning via populism och vilseledande propaganda, så får det givetvis stå för dig.

Jag ser det väldigt hoppfullt,  för det går enbart att förneka fakta till en viss gräns, tills även de mest dumma medborgarna, börjar fatta vad som är på gång.

Folk bryr sig, innerst inne, om just konkreta frågor och som påverkar deras vardag. Men viktigast av allt, är framtiden åt sina barn och det är inte att underskatta 😉
    Jag skriver ju att jag INTE tror att denna vilseledande propaganda på Familjeliv och AB:s ledarsida påverkar befolkningen.

Jag skriver ju att det är vardagsfrågor som avgör.
  • Anonym (Giggi)

Givet att prästen talar om att kyrkan firar pride denna vecka och att han nämner organisationen Vittra så gissar jag att det var Vittra som delade ut kondomerna.

Jag ser inte att Gomér i sin tweet påstår att det är skolan eller kyrkan som delar ut dessa kondomer.

Så vilken är lögnen?

• Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 08:45:55 följande:
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. .
    Hur kommer jag inte att tvingas delta om  kommunen bygger ett gäng kommunala hyresrätter i mitt välmående bostadsområde och fyller dem med "underprivilegierade?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026