Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Pizza) skrev 2025-06-01 10:56:49 följande:

Jag är ny här, så jag vet inte om ni har diskuterat detta. 

"Socialdemokraterna konstaterar att den stora invandringen till Sverige har skapat problem med integration. För att lösa situationen krävs en invandring som ligger på EU:s miniminivå under överskådlig tid".

"Bialesta Vilhelm, S Arvika, lyfter fram att klimatförändringarna väntas orsaka nya flyktingströmmar. Personer i afrikanska länder väntas söka sig norrut för att undkomma extremvärme. Det visar att vi måste ha en generös flyktingpolitik".

Vad anser ni om detta? 

Syrien var de första klimatflyktingarna, och där böndernas mark i par områden slutade producera grödor pga avsaknad av vatten.

Sen flyttade dessa in til städerna och sen på detta blev det krig pga de klarade inte av att hantera det på annat sätt.
    Och ja, mer klimatflyktingar kommer komma.

Men såklart vi har de som försöker låtsas om att allt är bra med klimatet och fast än det är övertydligt att det inte är så :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-01 12:53:07 följande:
    En socialdemokrat som ägnar all sin tid åt att smutskasta SD, det verkar vara ett heltidsjobb. Slänger in artiklar om SD och Åkessons bröllop vid helt fel tillfällen. Detta låter som trollfabrik för att övertyga oss om att vi behöver en ny regering. Alla inlägg verkar handla om att smutskasta SD.

Kanske de inte skulle ha så många trollfabrikeskonton, nazister, fascister, antisematister, mördare osv... kanske? Solig
    Och smutskasta, ja, det är ju delvis en projicering av dig, för ingen smutskastar mer än SD.

Och två, de sade sig skulle ha en massa vllöften, men visar sig att de inte ens har brytt sig om att genomm föra dessa, men göra de stackars rikare rikare är viktigt av någon anledning.

Vilket gör en svårt perplexad och pga SD siger sig vara på de fattigast sida, men det vi har sett är att SD har gjort det värre för de fattiga och låginkomsttagarna.Så vad är det hyckleriet om?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-06-03 06:33:06 följande:

Varför visar man sånt förakt mot det demokratiska samtalet? 
    Varför är det alltid vänstersidan som spottar på demokratin?

och varför agerar inte talmannen mot dessa tölpar?

Agera mot vad?
    Du glömde berätta detta Solig

• klyban
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-04 08:20:44 följande:

Det har skrivits mycket om trollkonton bland SD, och detta är förstås inte bra. "Trollkonton är anonyma, de sprider hat, och syftet är att splittra. De arbetar heltid med detta, och är även djupt engagerade på sin fritid". Kan detta vara vanligt även bland andra partier? Är det samma sak som trollfabrik? 

Vi sett SD högern säga att de andra har trollfabriker, och speciellt såssarna har anklagats.
    Dock var gång så kommer man till en enda sak, man berättar man är av såssar och detta kan man se med några få knapptryckningar.
    Och detta kallar SD-högern för trollfabriker, fast alla redan vet om att de är av ett visst parti.

Och nu ska vi få se hur en riktig trollfabrik ser ut, och det är tex när SD partiledare jimbo i 12år sagt "Ne, vi har ingen trollfabrik.".
    Och vi vet ju alla hur det gick där, och oops jimbo, ni hade ju en trollfabrik.
    Och då blev jimbo så arg på Tv4 att kalla dom för alla möjliga saker, min enda tanke var, det är du som ljög om dina trollfabriker med anonyma konton och ingen annan, så sluta gråt.

Och en intressant jämförelse, så fanns det två såssar som fick en egen tanke att trolla, dock kom partiet på detta och sade til dom sluta omedelbart och detta gjorde dom.
    Vad gjorde SD, jo, de sa att de skulle utöka verksamheten med material de inte vågar stå för som parti.

EnAnonumius skrev 2025-06-04 09:57:39 följande:
    Ja för det vore ju för mycket begärt av dig att du föregår med gott exempel med att erkänna att tack vare Göran Person (effekterna syns av det än i dag) genomförde försämringar i högkostnadsskyddet för tandvården, och det vore ju för mycket begärt att erkänna att sossarna har haft en tjyv (2007-2011) som partiledare, från din sida uppenbarligen...

Om du anser att andra skall erkänna en massa saker, så skall du kräva samma sak av dig själv. Men märkligt nog så erkänner du aldrig  något dåligt när det handlar om vänsterblockets idiotier..

Vill man ha en riktig bra råmodell i hur man använder sig av dubbla budskap och "kräv av andra något du aldrig kräver av dig själv", så kan man titta på dig och dina debattinlägg i olika debattrådar på FL.

Så det är pga göran person som SD vägrade infria sitt vallöfte.
    Tror du på den själv ens?

Eller hoppades du bara ingen skulle veta?(den snare fore komiskt om du trodde, annars funderar man varför du missar så mycket vital information.)

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-06-04 14:40:57 följande:
    Det har jag aldrig skrivit och det är något jag heller aldrig har påstått heller.. Så varför ställer du frågor som du saknar helt underlag och även helt irrelevanta för den texten jag skrev, att ställa?

För den som kan läsa så skrev jag om erkännande om dåliga beslut ena beslutet  har då fortfarande effekt än idag,  INTE vad SD sysslar med och genomför och inte genomför.
    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden eller skall du dra igång med ditt vanliga rabblande med "wall of text" med  väldigt lite innehåll för att försöka bortförklara din irrelevanta fråga?

Bra, ett steg framåt, men när Göran skulle göra tandvården bättre igen och när ekonomin gick bättre.
    Du vet som många hushåll gör, drar ned i strama tider, och sen i bättre tider så unnar man sig mer.

Varför glömde du av det, eller tex att SD försämrat tandvården fast de påstod annat.

Dock det mest beklämmande hur du försökte dra In Göran och såssarna till idag, och sen glömmer av flera skeenden.
    Vad är det om?
    Eller visste du inget om frågan?

• klyban
    Anonym (-)) skrev 2025-06-04 23:30:17 följande:
    Är det bra att Sverige inte klarar av att ha egna fängelser så att vi ska betala Estland (inkl alla arbetstillfällen) nästan samma summa som det kostar i Sverige?

För att inte tala om hur ideologiskt absurt det är att vårt folk inte ska vara i Sverige. 

Varför inte skolor i Somalia?
    Äldrevård i Korea?

Skamligt, sorgligt, svagt och uselt. Gör ert jobb. Bygg fängelser och energi (fyfan för de som la ner vår kärnkraft).

Och det var löjligt låga elpriser, gigantiska förluster och uppkommande säkerhetsuppdateringar.

Och om du har så svårt för fakta, så kanske du ska fokusera lite med på fakta och saklighet, så kanske du får något rätt.

EnAnonumius skrev 2025-06-05 05:26:09 följande:
    Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen.

Är det ohederligt att knacka dörr nu också :lol::lol::lol::lol:

Och låt mig gissa, LÅT MIG GISSA, och detta betyder då det är helt okey med trollfabriker och ljuga om dom i 12år att de inte ens existerade.
    Och sen visade det sig de inte bara existerade, utan var direktstyrda av SD.

Vad komiskt det ser ut när agenda inte klarar av fakta.

Padirac skrev 2025-06-05 06:22:37 följande:

Kunde du inte genomskåda att det var S valarbetare som knackade dörr?

Menar du verkligen att det är otroligt ohederligt , men att sprida desinformation, lögner, falska uppgifter och desinformation om invandrare och andra partier inte är ohederligt?

Det såg rätt komiskt ut helt klart, undra om hen tänkte efter före att det skulle se så tokigt ut.

Men vi sett detta innan hur det är så hemskt med såssarna som berättar vem dom är och förmedlar sin politik.
    Men ljuga om vem man är och förmedla politik SD inte vågar stå för, det är helt okey.

Undrar varför de skriver såna här saker, för det ser inte speciellt bra ut.
    De har försökt många skademinimeringsförsök på dessa trollfabriker med anonyma trollkonton, och denna gång var hemskt med knacka dörr och berätta vem man är.

Och ohederligt på detta :lol::lol: 
    Hur kommer de på allt tokigt, för detta var tokigare än vanligt?

• klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 07:48:57 följande:
    Skolbuss är finare än bussning ja.

Skolbuss åker eleven för att det är långt till skolan. Det sker i kommuner med alla olika sorters styre.

Ni vill ha bussning för att ni vill tvångsblanda svenskar och invandrare.

Lycka till med att sälja in den idén till folket.
    HAHAHAHA, du har sett för mycket Amerikansk TV och film :lol::lol::lol::lol::lol:
  • klyban
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 08:54:59 följande:
    Jag har lustigt nog ALLTID fel enligt vissa 😇

Men det var faktiskt jag som började med att enbart fråga när vitboken ifrån SD kommer och inget mer komplicerat än så... 😉

Det var ju du som citerade mitt ursprungliga inlägg och började klaga på sossar helt plötsligt och som dessutom var helt utanför kontext.

Min gissning är dock att den inte kommer ut i närtid av den enkla anledningen att det ännu inte finns någon färg som döljer den djupt ingrodda, bruna färgen. Speciellt inga vita färger...

Det är klassikern och när befogad kritik kommer mot SD, så försöker dom flytta fokus och för dom skäms så för SD stundtals.
    Vad bättre börja prata om annat då Flört

• klyban
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 12:08:10 följande:
    SD anhängare saknar helt förmåga att argumentera gentemot någon som helst sakfråga, utan att rent reflexmässigt, säga att såssarna har varit MINST lika stygga tidigare i historien eller liknande 🙃

Det är i regel väldigt enkelt att argumentera mot en SD-nöt, så länge man håller sig till fakta och ignorerar alla personliga påhopp. 

Så länge de inte ges möjlighet att prata om andra/annat än om sig själva så blir det snabbt tyst...

Det är faktiskt de som ska skämmas och inte tvärtom 🙂

Problemet för dessa fans att de beter sig lite som en sekt, och där de försöker inbilla sig de aldrig kan ha fel.

Och skulle någon saklig komma och påvisa att oops, här är ju stora fel.
    Så gör de som ovan och försöker dra iväg samtalet/diskussionen till ett annat ställe, och gärna lite kontroversiellt så att försöket att byta ämne lyckas.

För det finns inget värre för ett SD-fan än att någon ger saklighet och fakta, för det är det värsta dom vet och pga det berättar något.
    Det är också därför de hatar SVT/SR, då opartiskhet, saklighet och fakta är något inte denna typen av politik pallar med.
    Och därför SD också startade anonyma trollfabriker, och pga de inte kan stå för viss politik de vill ha över allt annat och för de vet att normalt är Svensken rätt intelligent och att det finns saker de aldrig kommer acceptera.

Så det är därför de vill byta samtalsämne, då de aldrig vill erkänna sina fel och aldrig be om ursäkt för sina fel och höra hur fel de har klarar dom inte av Skrikandes

Dock det jag tycker är så intressant med just SD, det var hur de skulle hjälpa landsbygd och göra det bättre för låginkomsttagare, men nu ser vi det var en lögn.
    Och sällan eller nog ens aldrig har jag sett en regering som brutit så här många vallöften som denna regering.
    Men att vissa vallöften inte går genomföra, sånt är jag med på.
    Detta är på en helt annan nivå dock.

Den mest komiska av de alla var, om inte såssarnas regering kan sänka skatten, så kan vi.
    Och vad gjorde de, dom höjde skatten istället, och man inser nu efteråt att högerregeringen har ljugit väldigt mycket och att de troligtvis aldrig ens haft en den allra minsta tanke att genomföra vissa vallöften, för så ser det ut nu.

• klyban
    KillBill skrev 2025-06-06 22:20:41 följande:

Om man läser Malmöstudien som Linda hänvisar till så pekar den på att den inte räcker att flytta människor till gemensamma områden utan det krävs mer och där menar studien att skolan har en viktig roll att fylla och att det krävs medvetna insatser för att främja interaktion och förståelse mellan grupperna.

Om vi jämför Sverige med exempelvis Tyskland så har Sverige betydligt fler segregerade områden. Tyskland har fört en aktiv politik för att förhindra segregationen och det måste även vi göra i Sverige. 

Det intressanta jag ser här, det är hur INGET ska göras enligt vissa användare.
    Och att förbättra något och försöka är det sämsta i existensen, och så säger dom att de inte är rasister samtidigt.

Det är då och där man inser något är fel.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026