Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

XDX skrev 2025-06-15 12:31:27 följande:
    Ah, du tror på de narrativen. Själv tänker jag att det är många massmedier som går över gränsen för grovt förtal i skapandet och upprätthållandet av de narrativen.

Trist att många svenska väljare är så gravt missledda, det gynnar bara politiska adeln och den hyperelit som parasiterar på oss. 

Vi vet att det ska låtsas att det inte är så, dock ingen som är saklig och gillar fakta kommer någonsin gå på det.

Och de använder såna ord som du gör och för smutskasta andra partier.
    Och varför skulle man vilja ha ett parti som vet precis ingenting om att leda ett land?

Det är ingen tillfälle att de mindre bemedlade med intellekt röstar på såna här partier och pga de är så lättlurade.
    Jag är inte lättlurad, så kommer aldrig gå på deras nonsens.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-15 20:26:44 följande:
    En lägenhet i Danderyd kanske vore trevligt när det är dags att sälja villan.
    När skall ni börja bygga?

Varför förlöjligar du diskussionen för?

Är det för Moderaterna är skyldiga för skapat dessa områden?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-06-17 22:25:16 följande:

Kommer ni ihåg när debilvänstern skyllde på tidöregeringens klimatpolitik?

Jaså?
    Det vi hörde från denna olycka var pga av markarbeten :lol: 

Snälla Killen skrev 2025-06-18 00:13:09 följande:
    Givetvis! 

Tyvärr inte lika tillförlitliga och objektiva källor som Riks-TV och Avpixlat...

:lol::lol::lol::lol::lol: 

Nä så bra källor som dom är omöjligt att överträffa, eller dom där enoch news, som av någon underlig anledning alltid får saker fel.

• klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-18 07:25:21 följande:

Läste nu i Expressen att en tonårsflicka våldtagits av tre män i Vallentuna. Men ingen som helst beskrivning av gärningsmännens utseende. 
    Varför får vi inte några signalement? Hur skall allmänheten kunna hjälpa till?

Varför ges aldrig några signalement ? När de någon gång ges är de värdelösa. Tex gärningsmännen var klädda i mörka kläder, är det vanligaste signalementet polisen brukar ge. 

De får uppenbarligen inte lov att ge ett riktigt signalement. Med Hud och hårfärg, längd, ögonfärg mm. Det anses rasistiskt?

Minskar vi polisens möjlighet att klara upp brott genom att de inte får ge riktiga signalement.??

Hittade en artikel i Polistidningen där detta ämne. diskuteras. Tydligen får polisen enorm kritik så fort de ger ett riktigt signalement. En gång blev de till och med fällda av JO. Därför vågar man inte längre ge signalement och skriver det löjeväckande om mörka kläder istället.

Hur kan vi blivit så rädda för att kalla rasistiska att vi inte ens kan använda signalement i brottsbekämpningen?

Du ställer en fråga som är helt irrelevant för valet.
    Försök åtkom till något som är en sak i valet istället för detta nonsens.
    Mentat skrev 2025-06-18 09:42:06 följande:
    Noterar att du ignorerar det faktum att ingen minister sätter sin egen lön, den bestäms av myndigheten statsrådsarvodesnämnden.
    Det händer 1 Juni oavsett.
  • klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-18 15:28:53 följande:
    Vem är du att bestämma vad som är relevant för valet och vad som inte är det?
    Kriminalpolitiken är den allra viktigaste frågan för mig. Att inte ge polisen möjlighet att använda riktiga signalement pga rädslan för rasism, det tycker jag är riktigt galet. Jag gissar att SD håller med om det?
    Kanske skall jag rösta på SD istället för på M som jag brukar göra, 

Det är ingen relevant fråga för valet, då vi har inget ministerstyre.
    och säga någon är svart eller svart hår, det är ingen beskrivning som fungerar och det var därför man slutade med den.

Men såklart man kan inbilla sig det är relevant.

Men har själv inget emot mer beskrivande signalement, men svart, brun hud eller hår färg, det är ingen fungerande beskrivning, för det innefattar för många och helt omöjligt att söka rätt person.

• klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-18 16:24:53 följande:

Det är klart att det är bra att ha ett beskrivande signalement och det använder man i de flesta länder. 

Nä. det är det inte alls och när det bara handlar om färg.

men en sak jag kan ge dig och det är när det är mer än färg, men tveksamt om du ser bortom detta.

• klyban
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-18 20:12:53 följande:

Jag vet inget om politik, eller hur våra skattepengar fördelas.

Invandringen har ju kostat oerhört mycket pengar när det gäller bidrag, bidragsbrott, bedrägerier inom välfärden, polisiära insatser, kostnader vid brott, överfulla SIS-hem och fängelser, sprängda byggnader m.m. Listan kan göras mycket lång.

Påverkar det budgeten när det gäller ex sjukvården, äldreomsorgen, skatter, skolor osv? Har det skett nedskärningar inom vissa områden på grund av dessa enorma helt onödiga utgifter?

Du får dock inte glömma av att många går in i arbetslivet och bidrar till tillväxt och ger inkomster till staten.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-06-19 04:16:07 följande:
    Det hade kunnat bli bra, men eftersom C och S hellre verkar vilja regera med ett till namnet reformerat kommunistparti och ett brunt "miljöparti" kan man glömma det.
    Förresten, ungefär samtidigt som SD-fyllot skrek F ordet gjorde en ex(?)kommunist samma sak. 

www.expressen.se/nyheter/v-toppen-ida-gabrielsson-sa-javla-fittor-repliken-/

Vissa SS-u ordföranden slåss till och med på krogen, med ordningsvakter, så dåligt uppförande kan man hitta även hos de självutnämnt goda.

V har inte varit kommunister till namnet på 1990, och då hade de inte varit kommunister på evigheter sedan.
    Och sen är ju det som blir mest pinsamt för dig är att de inte heller har en sådan politik.
    Och än mer pinsamt inte aktiva medlemmar från tiden de verkligen var kommunister.

Och SD ja, de var inte alls länge sedan de var ett fullblods nazistiskt parti och man ser ränderna är kvar.
    Som tex deras trollfabriker med anonyma konton som de för ut politik de inte vågar stå för.
    Och det som verkligen är riktigt komiskt, det är att flera av medlemmarna från när de var renodlade nazister, finns idagens SD och en del i styrande platser.

Det sätter lite perspektiv på det hela Solig 

• klyban
    Mentat skrev 2025-06-19 07:35:39 följande:
    Lustigt då att deras partiledare stolt hävdade att han var kommunist ända in på 2000-talet. Jonas Sjöstedt gick definitivt med i partiet då det var uttalat kommunistiskt.

(v) och (sd) är mycket lika i det avseendet att bägge har ett högst tveksamt förflutet under nästan samma tid, bägge har försökt rensa i sina led med tveksam framgång. De bör behandlas på samma sätt.
    Försöker du inbilla dig en har någon betydelse, som parti har de inte varit kommunistiska på evigheter.
  • klyban
    Mentat skrev 2025-06-19 14:47:24 följande:
    Nej, just det: Så snart de blir för gamla för Ung Vänster byter de plötsligt åsikt och tar helt avstånd från Därför behöver vi kommunism - Ung Vänster

Jo, tjena.... Jag förstår att den som sympatiserar med (sd) eller (v) inte vill medge det jag skrev i inlägg #2155 men vi övriga bör inte ha några problem med att se det.

Ung vänster är inte ett valbart parti.

Och vi ser med SD trollfabriker att de är inte färdiga med fascism och nazism.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026