Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

Padirac skrev 2025-09-13 14:13:48 följande:
    Killen får betalt från sveavägen 

Jadu, med den användarens egna logik så är det nog så att hen är betald av Sveavägen och såssarna.

Det rätt intressanta i detta, det är hur tyst hen blev och försökte börja prata om annat.
    Och när användaren bara berätta allt är ett enda lång fromleri, och där fascistreglerna gäller.
    Som är då att, vi själva kan aldrig göra fel, och våra politiska motståndare gör bara fel och precis allt, tom när de valde te över kaffe, så är det dom hemska såssarna.

Och tvärtom så hör man ingen som helst kritik emot trumpens samröre med Epstein och pedofili/sex med minderåriga.

För sexuella övergrepp och våldtäkt har de redan förlåtit trumpen för, för det är ju inget farligt.(detta är samma människor som ropar om dödsstraff för våldtäkter är värt att nämna, men fromleri är deras språk, som såna som du och jag inte går på och kanske inte för vi är de smartaste på jorden, men intelligenta nog att förstå saker korrekt och ramlar inte ned i något kaninhål där viss fakta inte får existera.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    nattuw skrev 2025-09-13 16:04:06 följande:
    Taktiken att hela tiden dra in SD och prata om SD har så här långt varit en framgångsfaktor, för SD. Så SD har till stor del S att tacka för sina framgångar. Och tack vare all brunsmetning är SD numera i stort sett immun mot eventuella skandaler.

Dock så var ju SD nazister runt hörnet bara, och det finns aktiva medlemmar kvar högt upp i SD.

Så varför ska vi låtsas om att det inte är så.
    Och deras trollfabriker berättar och hon som filmar berättar, att de har inte gjort slut på detta än.

Men såklart, det är alltid att kritik inte fås ges när det kommer till SD och deras blunders.
    Och det är också denna anledning de ger sig på SVT/SR och för de vill ingen ska prata om dom deras fel de gör.

Alexanderlukas skrev 2025-09-13 18:16:02 följande:
    Tänk dig själv att leva ett liv där det första du tänker på när du vaknar är SD och det sista du tänker på innan du somnar är SD.
    Spännande liv.

ROLF, varför skulle man tänka på dom, det räcker ju se vad de gör och sen diskutera detta.
    Jag tänker på helt andra saker, och vet inte varför jag skulle slösa tid på att tänka på SD för, det är ju ett parti som inte gör vad de säger.

M;en skoj du pluggade SD denna gång, för all den reklam till såssarna du get är massiv.
    Och när jag tänker på det, så låter detta mer som en projicering och det du skrev och att det är du som tänker på såssarna så fort du vaknar och för de är så provocerande för dig och du har inte en susning om varför.

Och för sakens skull, tänker lika lite på såssarna som alla andra partier.
    Då det finns roligare saker att göra i livet än fastna i din loop där ingen saklighet och fakta får nå.(Du vet kaninhålet där era aggressioner mot såssarna är att de aldrig någonsin NÅGONSIN gjort något bra.)

KillBill skrev 2025-09-14 10:45:43 följande:

Den svenska regeringen måste agera tydligare och kraftfullare mot den israeliska regimen.
    omni.se/lakare-i-gaza-barn-har-dodats-av-skott-i-huvudet/a/almxK7

Det tycker jag är rätt intrtessant faktiskt, och hur så hög andel av skott i huvudet på de stackars barnen.
    Det antyder extremt starkt på att Israel avrättar barn.

Och SD och KD verkar helt okey med att avrätta barn, för kritik ger dom då inte.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 18:12:41 följande:

Vad spelar det för roll var de bor, vad de tjänar och vilken  utbildning de har? De har lika stor rätt till sina åsikter som alla andra och de har lika mycket rösträtt som alla i Sverige. 

Av någon outgrundlig anledning så är låginkomsttagare och lågutbildade mer koncentrerade i SD.

Min teori som är helt säkert korrekt, det är att de inte har den intellektuella kapaciteten att förstå saker själva.
    Och sen om de trillar ned i kaninhålet och till en värld som är anpassad, så försöker dom inbilla sig att detta är en verklighet.
    Men det enda det är, det är att de möter en agenda och när de får narrativen i knäet och de kan inte intellektuellt bedöma om det är korrekt eller inte.

Och det är också därför mer intellektuellt starkare personer inte går på sånt.
    Men den som är i ett kaninhål kan testa sig själv.

Och detta igenom vart kommer min information ifrån och har dom ALLTID rätt och aldrig någonsin fel.
    Och samtidigt information som kommer från annan ställe, så har de alltid fel.

Ja, då har du trillat ned i ett kaninhål, och lycka till och ta dig upp, för det finns ett psykologiskt motstånd och för dessa inte vill komma i en värld de inte alltid har rätt(fast de har fel oftast.).
    Och komiskt nog om de kravlar sig ur kaninhålet, så kommer de har mer rätt än någonsin mot innan.

Sen går ingen längre på att du väljer mellan såssarna och SD, för samma sekund du skrev det först gången.
    Så insåg jag direkt att här är något som inte längre stämmer alls, och speciellt efter alla brutna vallöften och ändå samma approach mot SD var för avslöjande att någon kan på det ens.
    Ska vi gissa någon månad innan valet så är det bar SD för hela slanten.

• klyban
    Mentat skrev 2025-09-14 13:08:28 följande:
    Det är sant. Detsamma gäller (s) så jag förutsätter att dina åsikter om (sd)-väljare även gäller (s)-väljare?

Se Partisympati, procent efter kön, Utbildningsnivå SUN 2000, partisympati och mätmånad. PxWeb

Åhh, du inbillar dig jag ger ett svart och vitt.
    Förstår det är jobbigt för dig att höra att lågutbildade är i större grad i SD.

Och att du tror sen att mindre i såssarna är ett bevis för vad?
    Att inte det är större andel lågutbildade i SD än i andra partier?

Min misstanke är att de är mer lättlurade, än för oss andra som använder hjärnan istället för lyssna på någon youtuber som bara är ute efter dina pengar och lura tillbaka dig till nästa video.

• klyban
    KillBill skrev 2025-09-15 22:28:16 följande:

Är det någon som går på SDs och de övriga Tidölagspartierna siffertrixande?

Det mest läskiga var dock när de flinande och skrattade på presskonferensen i hur duktiga de tyckte de var.
  • klyban
    nattuw skrev 2025-09-16 08:43:27 följande:
    Socialdemokratisk glesbygdspolitik: De korkade lantisarna skall inte tro att de har något egenvärde utan de skall bara hålla käften och rösta på Socialdemokraterna.
    Kanske i dina fantasier.
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-18 13:30:32 följande:

Du säger att Danmark misslyckats?
    Danmark är väl ett föredöme vad gäller asylmottagande, integration och kriminalitet? Du brukar själv framhålla Danmark som föredöme.
    De har ju lyckats mycket bättre än vad vi har.
    Deras värsta problem just nu  är ju svenska ungdomar som kommer över sundet och mördar i Danmark. 

HAHAHAHAHA :lol:
    Och du som försökte säga såssarna var ett alternativ i valet, inte en chans.
    SÅ den stora frågan alla nu undrar, varför sade du detta för och nu när vi vet att det aldrig ens var en tanke?

Men på riktigt,är detta ditt svar verkligen?
    För där berättar ju att det blir mer oreda i samhället vid för lågt stöd i sitt leverne.

Hur kunde du ha missat det?

• klyban
    nattuw skrev 2025-09-18 17:38:35 följande:
    Och i Sverige har vi, trotts bidrag, sett en ökning av tungt kriminella barn från utsatta områden. Så orsaken till ökningen av antalet gängkriminella barn bör sökas på annat håll. Om man nu inte av politiska skäl har bestämt sig för att strunta i alla andra faktorer än bidragens storlek.

Som killbill berättade, de såg vad som hände när dom ändrade.
    Kan du inte läsa?

• klyban
    KillBill skrev 2025-09-20 13:19:11 följande:
    Ja Liberalerna skulle exempelvis kunna hålla vad de har lovat och då fallet regeringen. 

Var hon så oerhört obegåvad och lovade avgå om de inte levererar?

Det var inte speciellt smart gjort, och ord som är passande för hur dumt detta var går inte skriva pga FL regler.

Mentat skrev 2025-09-20 14:21:43 följande:
    Om Liberalerna frivilligt skulle lämna regeringen blir den inte "avsatt". Det ordvalet implicerade något annat men det var kanske bara en olycklig tillfällighet då 

Lämna?
    De gjorde aldrig vad de lovade.

• klyban
    KillBill skrev 2025-09-22 12:21:16 följande:

Som vanligt visar det sig att högerpartierna inte klarar av att leda landet utan att skapa stora budgetunderskott, som sedan skickas vidare till framtida generationer.

Detta sade farsan till mig redan som liten pojk för väldans massa decennier sedan och när högern leder landet så klarar dom inte av att balansera budgeten.

Tänkt på detta innan och enda jag kan komma på dom är orsaken, det är att dom saknar kompetens att leda ett land.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026