Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-01 12:10:55 följande:
    Ja att Klyban påstår att lågutbildade och lågavlönade har ett begränsat intellekt och bristande förmåga till logik, var ju verkligen ett nyanserat och fördomsfritt generaliserande. 

Det berättar ju fakta att det är så, så väl i Sverige så väl som i USA.
    SÅ är majoriteten i lågutbildade och lågavlönade gruppen just i extremhögern.

Fakta är inte fördom, det är fakta.
    Men det är lugnt, förstår att ni inte gillar fakta som detta, men frågan är varför.

Och det är korrekt att intellektuellt försvagade hamnar i högre takt  i just denna höger, och pga de inte har förmågan att bedöma saker med sitt eget intellekt och inse om det är bra eller dåligt eller något av det.

Och visst är det nyanserat att veta detta, men förstår att ni blir ledsen och då det verkar som du lagt dina ägg i denna höger, och där får ingen som helst kritik existera som talar emot dom.(Och på tal om nyanserat då :lol: ) 
    Älskar när folk inte riktigt tänker trill före de skriver, för allt blir så enkelt då.

Och jo, det är inget påstående heller, och nått säger mig du redan vet om detta, men försökte låtsas.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-01 18:30:53 följande:
    Men visa då vilken duktig kapo du är och polisamnäl! Nini vänstern är ju så duktiga på att anmäla till höger och vänster, precis som om inte polisen har viktigare saker att göra än att hantera okynnesamnälningar.
    Ska inte brott anmälas menar du?
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-01 20:59:41 följande:

Förutom den politiska aspekten som Mentat skrivit om ovan, otroligt vilka fördomar du har om lågutbildade människor, vilket förakt! Tror du verkligen att alla städare, undersköterskor, brevbärare mm är halvidioter? 

Är du själv högutbildad och har en hög lön? 

Berätta hur något blir fördomar som man redan tagit reda på?

Och älskar hur du sen försöker en svart och vitt och alla.
    Det intressant med det är att det är DU SOM SÄGER, inte jag.
    Men gott försök att försöka låtsas om att den lågutbildade och lågavlönade är mer vanlig i extremhögern.

RebeckaZ70 skrev 2025-10-02 06:59:06 följande:
    Att just du, som påstådd ateist, skulle ställa dig på samma sida som en grupp ultraortodoxa judar som anser att ett Israel inte kan existera innan Messias kommer, det såg jag inte komma.

Intressant, hur kunde du ha missat att killbill berättar att det finns judar som inte gillar Israel oavsett anledning.

Det heter skapa en nyans och har precis ingenting med att göra de är religiösa dårar, men kväv kritik är tydligen Israel´s drag idag.
    Men såklart, de gör ju folkmord, avrättar barn, svälter ihjäl dom i gaza.

Rätt komiskt att inte dom skäms, och med tanken de blivit själva utsatta för systematisk avrättning av sin egna.

Men nu är det helt plötsligt okey, och det är här man måste ställa sig en del frågor om varför de aldrig lärt sig något av historien och folkmord.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-02 23:46:13 följande:

Det jag berättar är att lågutbildade och låginkomsttagare är i en klar majoritet i den högern.
    Du verkar väldigt upprörd att jag delar med mig av denna fakta, varför?
    Undrar verkligen då det är fakta och varför man inte ska få nämna detta faktum för.

Det verkar vara det nya narrativet i denna höger att vi inte ska få prata om såna här negativa saker, för när skon sitter på andra foten så är ju det inga problem, så man undrar vad fromleriet är om.

Även fascinerande i hur man skulle göra det till svart och vitt, och försöka inbilla folk att jag sade att det var alla låginkomsttagare....

Den stora frågan dock, varför kämpar du så illa med att ta in denna fakta för?
    Det är ju inget nytt heller, utan har väl decennier att det varit så, säkerligen minst ett.

Men jag misstänker att det har med par saker om förståelse och hantera information.
    Och att de har enklare att trilla ned i kaninhål och sen inte klarar av att ta in annan information som inte skedmatas till dom.
    Jag anser att dessa folk har fri tillgång till världen är en stor nackdel för dessa människor och som inte har förmågan att räkna ut saker själva.

Rataxes skrev 2025-10-03 08:05:53 följande:

2025: Byfånevänstern ?kallar? Benjamin Dousa till utrikesutskottet för att regeringen använt biståndet till att få Somalia att ta emot tvångsutvisade somalier.

Byfånevänstern 2021: 

Oppositionen bekänner verkligen färg när de är upprörda över att Sveriges regering ser till att kriminella utlänningar som dömts till utvisning verkligen utvisas.

SÅ du menar att mutor är det vad man ska hålla på med?
    Och undra vad de är upprörda över :whoco5:

Hur kan du missa den givna, eller hoppades du bara någon skulle gå på att du försökte rikta om blicken från muta.

Det är lustigt hur korruption är så vanlig i högern, undrar vad det är om.

• klyban
    Alexanderlukas skrev 2025-10-03 10:31:03 följande:
    Ja du gjorde ett tappert försök att få något vettigt svar, men tji fick du.

Det är fakta i många länder att i denna typen av höger som ljuger väldigt mycket, så är det i mycket högre andel lågutbildade och låglönetagare.

Det är rätt fascinerande att ni blir sura över att denna typen av fakta finns.

Jag härleder såna här saker och varför det blir såhär till att det handlar om intellekt och att de inte förstår politik och går på det mesta och kommer det ur kaninhålet, så tror dom på varje ord varje gång, utan den allra minsta ifrågasättande.

Och det är just vad som saknas här och för dessa, de kan inte ifrågasätta saker, utan det är svart och vitt som de hänger sig till och vägrar delta i en objektiv diskussion om något.(Känns det igen? Solig, jag menar, titta bara på ditt inlägg.)

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-03 20:24:15 följande:
     Var ju långt ifrån första gången det kom ett goddag yxskaft från det hållet. 

Så denna fakta är goddagyxskaft, ja, det är ju ett nytt sätt och se fakta på.
    Men att du säger så om mina inlägg, ja, det är betydelselöst då det är ad hominem och person, inte sak, och sak har jag lärt mig att det kämpas med för vissa.

Men förstår det är lite besvärande att jag så många ggr har haft rätt över dig, och speciellt i COVID-19 där du lyckades misslyckas att få det ko9rrekt väldigt många ggr.
    Precis som logik, saklighet och fakta är helt främmande för dig ibland, och att du sen tror åsikter ska ersätta lång forskning eller annan fakta.

Förstår detta är inte skoj, men försök ta reda på saker först och läs upp dig, så får du vara med oss som kan något lite mer och klarar av hantera saklighet och fakta.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-04 13:34:40 följande:

En sista gång.

Jag förundras över att du klassificerar alla lågutbildade och lågavlönade som halvidioter. Och verkar sätta likhetstecken mellan lågutbildad och lågavlönad. 

Du bemöter detta med att prata om hur lågutbildade och lågavlönade röstar. Inte ett ord om det jag skrev. 

Det är inte saklighet och fakta att lågutbildade är halvidioter, du borde skämmas för denna generalisering. 

Nu är det du som ser dom som halvidioter, och inte jag.
    Det jag berättar att låg intellekt och dåligt betalt jobb på detta, så hamnar dessa mer ofta i denna högern som lurar arslet av dom.

Och detta för de inte klarar av att analysera fakta och om det stämmer, sen är de fast i kaninhålet de inte ens fattade de ramlade i.

Men varför är denna fakta så upprörande för dig är en bättre fråga?
    Eller är det här du ska lägga orden i munnen på mig igen?
    Och kan aldrig skämmas för något du sade, det måste väl du fatta själv?
    Eller?

• klyban
    Rataxes skrev 2025-10-04 18:02:31 följande:
    Om mannen på bilden, 

Neturei Karta är en ultraortodox judisk grupp som motsätter sig sionismen och staten Israel.

De anser att judar inte får ha en egen suverän stat förrän Messias ankomst.

Inte särskilt svårt att förstå varför vederbörande ställer sig på den gruppens sida. Det har framgått för länge sedan vad vederbörande anser om staten Israel. 
    Inte en palestinier.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-05 12:28:57 följande:

Tänk att en vänsterextremist och en lightnazist kommer överens om något - att de båda tycker att det är kontroversiellt med att en minister bär en Davidsstjärna på sin slipsnål.

Hästskoteorin är åter bekräftad.

Nu skenar fantasin inser jag, undrar vad som är bekräftat.
  • klyban
    Mentat skrev 2025-10-05 16:29:37 följande:
    Det är givetvis medvetet. Vänstern har konsekvent använt den beteckningen sedan en lång tid tillbaka.
    DU är knappast rätt person att prata om öknamn, vad beror det fromleriet på?
    EnAnonumius skrev 2025-10-06 11:50:21 följande:
    Och som vanligt så struntar du i att skicka med länk vad du hämnar materialet ifrån när du postar dina "skärmdumpar".

Du kan ju lika gärna fotoshoppat det innan du postar det.

Rätt komiskt faktiskt, då du med enkelhet kan finna samma information om du vill.

Så du vill inte är slutsatsen då, men förstår att saklighet och fakta som berättar något och inte så positivt om Höger-regeringar.
    SÅ vet vi att minnesförlust hävdas varje gång.

Och detta med högerregeringar går back i budgeten lärde jag mig redan för
    många decennier sedan ofta sker med högern.
    Och jag gissar på att det är inkompetens och inte att de vill göra arbetet.
    För en sak vi märkt, de väljer hellre att låta munnen glappa upp och ned, än arbeta för sitt land och medborgare.

Och på så sätt och när det kommer till budgeten, så är vänsterregeringen det enda vuxna beslutet att ta och ha hand om ekonomin.(Och det är nu man kommer få något konstigt istället, för fakta ska låtsas bort, och då väljer de prata om annat istället.)
    Not my first rodeo som du förstår.

Frågan är om du ens bryr dig om killbill ger dig korrekta länkar, min gissning att du lägger bena på ryggen, eller fortsätter att låtsas om att det inte är så med högerregeringar.

• klyban
    KillBill skrev 2025-10-07 23:11:00 följande:

Sverige framtida generationer kommer få betala dyrt för SDs och Tidölagets oansvariga politik. 

marcusoscarsson.se/sverige-riskerar-jattesmall-290-miljarder-kronor/

LoL, ska dom kosta oss än mer pengar på detta område, och gigantiska summor och för vad.

Och låt mig gissa, om de får en sådan smäll, ska vi då gissa på att det kommer drabba de som har mindre inkomster och pengar och/eller gör något dyrare för dom.

För det är ju svaret på mycket de ger att det är så synd om de rika som måste ha mer och mer.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026