KillBill skrev 2025-10-13 22:41:44 följande:
Jag hoppas verkligen att Socialdemokraterna inte hakar på KD i den här frågan. Jag gillar själv varken burka eller niqab, men i ett fritt samhälle ska staten inte bestämma hur människor klär sig. Däremot bör den som tvingar någon att bära burka eller niqab självklart kunna straffas och där kan lagstiftningen absolut stärkas.
Det är en besvärlig fråga.
Dock finner jag det korkat att förtrycka den förtryckta.
Hur man ska lösa vad även jag ser som ett litet problem, det vet jag inte, tror inte det finns en lösning ens.
Men förtrycka den förtryckta är jag starkt emot, men vet att det är väldigt få som förstår att det är detta som sker.
En intressant sak dock, de ogillar invandrare så mycket, borde det inte då vara en befrielse för dessa stackare att de slipper se en massa av dom?
Alexanderlukas skrev 2025-10-13 23:48:49 följande:
Socialdemokraternas regeringsunderlag Vänsterpartiet går verkligen från klarhet till klarhet. Man blir lite rädd när man tänker på dessa ljusskygga och hatande Vänsterpartister och vad de kan ställa till med.
Ledsen, är inte med på riksnivå och saknar betydelse där.
Och varför får inte politiker kritisera andra politiker för och när det är av saklig grund för?
Det är precis som att det förekommer en censur att hindra ebbas blunders.
Så varför kör du på det spåret för och censur?
Är det vad du vill, tysta de politiska motståndarna?(Det är vad fascism är.)
Anonym (Giggi) skrev 2025-10-14 13:04:27 följande:
I och för sig sitter partisten och, i inlägget jag citerar, klagar på att just infrastruktur finansieras via lån. Om det är en moderat regering.
Men inte om det är hans parti som styr. Då är det "ansvarsfullt" att lånefinansiera.
Sedan är det bara politisk retorik exekt vilken post i en budget som "lånefinansieras".
Budgeten är en helhet.
.
År 2020 med Löfven som statsminister ökade statsskulden med 168 miljarder samtidigt som det satsades på såväl skattesänkningar som ökade bidrag. Men ta för all del inte upp det i diskussionen.
Vem har klagat på satsningarna på infrastruktur?
Och två, om den eller dom personerna finns, vad består kritiken av och är den sakligt och faktabasserat korrekt?
Är det ens en här inne som inte vill ha infrastruktursatsning?
För en sak är säker, att GIGANTISKA subventioner och STORA extra skatter för kärnkraft och en glädjekalkyl.
Det är där man inser att de har inte gjort arbetet att lösa frågan, kanske de skulle samarbetet över partigränserna?(För vi vet vem som vägrade samarbete.)
Anonym (Giggi) skrev 2025-10-14 13:08:09 följande:
Värre straff för dem att bara låta riva medborgarskapet när de sitter där nere i Turkiet.
SÅ mer fascism fast mot medborgare, det är mycket sånt av er idag.
Nej, man sköter detta på ett korrekt sätt och utan fascism och godtycklighet, och detta oavsett att detta är hemska människor.
Så har de ändå samma rätt som alla andra inför lagen.
Varför förespråkar du godtycklighet och fascism för?
Eller fattar du inte ens att du gör det?(För det vore anmärkningsvärt att ha åsikt du inte ens förstår dig på då.)
Anonym (Giggi) skrev 2025-10-14 13:13:09 följande:
Snart nog måste du sitta här på FL och förklara
att ni har aaaaaltid varit för Burqa-förbud och att det är det bästa som finns och att den dumma regeringen inte vill ta ansvar och följa efter er ...

Jag tror faktiskt du får läsa en gång till och svar på nytt, för nu blev det otroligt tokigt fel för dig.
Och varför du tror någon skulle gå på det är en gåta och med tanke på hur galet fel ute du är.