Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juni 2023

Minns inte heller var progesteronkrämen heter!
    ?Man kan öka kroppens progesteron nivån naturligt med C-vitamin. C-vitamin har vid doser på minst 750 mg per dag visat sig höja progesteron hos kvinnor?

Sanlin90 skrev 2023-05-27 21:42:26 följande:

Syskonförsök hur boostar man med c vitamin tar man mer än vanligt eller bara börja ta det ?

• Syskonförsök

Positivt! prova imorgon igen så syns det säkert än mer. Vågar mig på ett grattis! 🥰

lucylovis skrev 2023-05-29 12:48:28 följande:

Jag har BIM 1a Juni. Tog testa tidigt från rfsu imorse och det såg ut såhär. Vad tror ni??

• Syskonförsök

Jag ser något! hoppas de inte är spök men svårt med din temperatur som hoppar lite Också. Kan vara kemisk Om de inte håller. 

Sanlin90 skrev 2023-05-29 08:15:37 följande:
    Idag är det starkare men osäker på färg, har molvärk och humöret igår va inte att leka med, blödde efter sex igår med!
  • Syskonförsök

Jag tycker tyvärr inte jag ser något alls på dina test! Om de förra strecket var något ett par dagar sedan borde det blivit starkare nu. 

Sanlin90 skrev 2023-05-31 07:03:33 följande:

Jag har ett sånt digitalt ultratidigt men tänker om det knappt syns på cbt så lär det ju inte synas på det digitala heller :(

• Syskonförsök

Stämmer! jag har alltid kört kombinationen men skulle tro munkpeppar gör största skillnaden men osäker. Sen verkar de bero lite på vad jag tar,. Jag provar ju allt för att få bebis så provat q10 med för ägg kvalitet och bidrottningsgele (provar utan nu dock för de kan visst förlänga cykeln) och har även tagit c vitamin hela cykeln för att bygga bra slemhinna och öka progesteronet. Uppehåll just vid dagarna för ägglossning dock för att inte störa! 

Hejvärldenhej skrev 2023-05-31 09:53:35 följande:
    Syskonförsök: har för mig jag läst att du äter något för att korta din cykel, munkpeppar och/eller rosenrot? Min har börjat vara ca 37 dagar, lite frustrerade. Är det båda eller en av dem som hjälper mot längden? Värt att testa! 
  • Syskonförsök

Jag blir 33 i september och maken 35. Vi har ju försökt ett år nu med syskon medan lillan som är 2,5 blev till på andra försöket. Fick missfall på försök 11 (HUR dålig karma) så hoppas innerligt inte det tar 11 försök till nu. 

• Syskonförsök

Intressant faktum dock - både jag och trefaldigmästareikärlek provade c vitamin en cykel efter sådär 10-11 försök utan plus på stickan och båda första gången vi båda körde c vitamin hela cykeln så tog det sig. Säger inte att de är ett samband i sig, men kanske. De hjälper naturligt progesteronet och syntes bra skillnad på tempen att det fungerade också. :) ofarligt tips till er! (mitt blev dock missfall tyvärr men plus är plus!)

Syskonförsök skrev 2023-05-31 18:25:55 följande:

Stämmer! jag har alltid kört kombinationen men skulle tro munkpeppar gör största skillnaden men osäker. Sen verkar de bero lite på vad jag tar,. Jag provar ju allt för att få bebis så provat q10 med för ägg kvalitet och bidrottningsgele (provar utan nu dock för de kan visst förlänga cykeln) och har även tagit c vitamin hela cykeln för att bygga bra slemhinna och öka progesteronet. Uppehåll just vid dagarna för ägglossning dock för att inte störa! 

• Syskonförsök

Minst 750mg om dagen! inga speciella tabletter. :) jag kör på dessa: https://www.apotekhjartat.se/produkt/pharma-nord-bio-c-vitamin-120-st-3ed91895/?ab_version=B&gclid=EAIaIQobChMIn_m2jpyg_wIVo4poCR32OgoAEAQYASABEgIDZPD_BwE

c vitamin ska naturligt kunna öka progesteronet i kroppen och progesteron är ju viktigt i cykeln både för att bygga en bra slemhinna innan ägglossning men också få ägget att fästa efter ägglossning. Det är ju progesteronet som ökar temperaturen i kroppen och jag haft haft tre kemiska graviditeter och misstänkte att jag kunde behöva mer progesteron för att hjälpa ägget fästa helt och månaden jag provade så funkade det. Denna cykel äter jag det också hela tiden så hoppas de funkar nu med! men de KAN ju såklart bara varit slump med , de går väl aldrig veta helt!

GuldKvinnan skrev 2023-05-31 20:24:07 följande:
    Oj vad intressant! Berätta gärna mer om c-vitaminkuren - några speciella tabletter, hur mycket osv? :)
  • Syskonförsök

prova! 
    jag har slutat vid ägglossning för att jag vet att om en tar progesteronkräm så ska det inte tas runt ägglossning för det kan störa att det blir en ägglossning Så därför bara av försiktighet har jag skippat det precis då. Men de är nog bara något jag fått för mig och absolut inget måste! 

jag har läst att de ska vara minst 750 mg men inget Max! Så de är säkert bra med 1000mg med! :) vem vet, kanske bättre! Håller tummarna !

Hejvärldenhej skrev 2023-05-31 20:59:09 följande:

Tack syskonförsök! (håller alltid på att kalla dig syskonkärlek🥰 och hoppas att verkligen att det blir din tur nu!!) Då ska jag nog prova munkpeppar! väldigt störigt att behöva vänta sååå länge nu mellan varje.

Jag har kört c-vitamin nästan hela denna cykeln. Men jag visste inte att man ska sluta vid ägglossning? Vad kan störas? 

Det jag läste om c-vitamin var att det var positivt för fertiliteten och att man skulle äta 1000 mg enl. någon studie som sett att det ökat. Tänkte att c-vitamin är väl bra oavsett så jag kör. Men syskonförsök verkar ha lite mer intel än mig 😊 

• Syskonförsök

Oj ingen aning alls! Jag har faktiskt inte provat att ta mycket d vitamin. Tänkte prova boosta ägglossning med d vitamin men de blir första gången nu Snart i så fall! Men så jag har ingen aning. Misstänkte bara för min del att just progesteronet kunde behövas men ville inte köra på progesteronkräm från nätet.. därav c vitamin lösningen!

äter du extra d vitamin hela cykeln eller hur gör du? :) 

Rödluvan93 skrev 2023-05-31 21:10:18 följande:

Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök

Svar på tråden BIM Juni 2023