Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juni 2023

Det är den jag brukar köra om en tablett om dagen från mensens första dag till ägglossning!

Hejvärldenhej skrev 2023-06-01 07:53:03 följande:

Ooo så spännande med era tester!! Håller alla tummar!!! Jag tog ett idag på min bim enligt Natural Cycles. Inte gravid så det blir väl mens under dagen. 

Börjar preppa för nästa 🥚🤞 Syskonförsök: hur mkt munkpepparrot och från vilket märke? vill testa denna gång :)) gissar jag borde börja idag om det blir dag 1 på nya cykeln. Hittade från Lambert exempelvis https://www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/munkpeppar-lamberts-agnus-castus

• Syskonförsök

Det kan skilja någon dag med lutealfasen ibland också. jag tror ägglossning var när den skulle och vänta någon dag till så kommer endera mens eller ett sent plus. 

Sanlin90 skrev 2023-06-01 08:11:57 följande:
    Det skulle skilja 10dagar, enligt grafen nu är jag på äl+ 13 men jag brukar få mens äl+12
  • Syskonförsök

Åh! Håller tummarna för ökad temp imorgon och positivt test! 

Hejvärldenhej skrev 2023-06-01 13:56:51 följande:

Okej hörni, jag tog ett test i morse men hade så bråttom så synade aldrig ordentligt. Och nu när jag kom hem tittade jag på det och anar ett streck!?! Men man ska ju inte läsa av test sent ju 🙈 men nu kom hoppet tillbaka. Ingen mens heller än. bim idag, tempen är något lägre men kvar inom mitt span. 

förstår ni hur svårt det är att vänta till i morgon??? Är testa tidigt från rfsu. Ska jag bara räkna bort det helt?  
    Hade ägglossning 19 eller 20e maj så är ÄL+12/13 (för så räknar man väl?)

svårt att ta bild på svaga streck men här har ni: 

skickar också kurvan 

• Syskonförsök

Håller tummarna för sent plus! Åh detta var intressant! Ska läsa på!

Sanlin90 skrev 2023-06-01 16:51:35 följande:

Jag ska prova något nytt som jag hittat lite om på engelska, det finns en plja från young living som blandannat innehåller munkpeppar och massa annat som kan göra cykeln mer regelbunden och den innehåller saker som ökar det egna progesteronet det är några historier om att det hjälpt folk bli gravida ocj jag hoppas iaf att min cykel sk bli mer regelbunden och att jag kanske får upp tempen efter ägglossning, jag ska smärja 4 droppar innan äl och sen öka efter äl.
    kag hoppas det ska hjälpa mig!

• Syskonförsök

Det såg onekligen lite konstigt ut men bör ju vara positivt! Vågat dig på ett digitalt idag?

Lina95 skrev 2023-06-02 10:41:22 följande:

Skulle ni säga att detta är positivt? Med tanke på att strecket ser ut som det gör, vågar inte riktigt tro på det än, vågar inte slösa på ett digitalt 🤞

• Syskonförsök

Ja de är lite konstigt.. kanske blev det aldrig ägglossning utan kroppen bara försökte :( 

Sanlin90 skrev 2023-06-03 08:19:24 följande:

Får kag inte mens odag har kag nog inte haft ägglossning alls för nu har jag haft låg temp två dagar?

• Syskonförsök

Ta ett digitalt du! De där ser än mer tveksamt ut det strecket tycker jag :/ lustigt! Hoppas!! Vilken dag efter äl är du på?

Lina95 skrev 2023-06-03 10:26:10 följande:

Syskonförsök- jag gjorde ett till sånt test idag, ytterligare ett streck som inte är så tydligt, får köra digitalt i morgon, för gjorde ett test med en sticka också som jag kunde ana en svag linje..

• Syskonförsök

har du sett stegring på testen? :)

Jag kunde ändå ana på testen att mina test inte stegrades så snabbt när jag fick mitt missfall v 6. Med dottern så var testen snabbt starkare och de brukar ju öka varannan var tredje dag i början. Det är en god indikation att allt står bra till🥰 vissa brukar även köpa de där digitala som säger 1-2, 2-3 och 3+ för att se att det stegras! Sånt kan lugna men sen kommer en ändå oroa sig hela graviditeten, de går inte helt slappna av men försök ha tillit till att det går som det ska. Hantera det där och då om det går galet! Jag gick inte och tänkte missfall och oroade mig massor även om jag reagerat på att testen inte ökat lika fort som tidigare. Först när jag såg blod på pappret tog jag tag i det. 

Håller tummarna för dig!

AJMB skrev 2023-06-03 11:05:38 följande:

Jag testade ju positivt i onsdags, och har testat varje dag sen dess (allt positivt men svagt). Har BIM imorgon och är så fruktansvärt nervös att mensen ska dyka upp ändå?! Vågar inte lita på alla test utan tänker hela tiden att det nog inte kommer bli något av det. Vill ju vara glad! Ni som varit gravida tidigare hur har ni hanterat den stressen och oron? När vågade ni tro på att det verkligen växer något där inne i magen? 😵?💫

Jag är en nojig person i vanliga fall men det här känns inte hållbart🥲🥲 

• Syskonförsök

Helt ok att börja dag två! :) hoppas de hjälper!

Hejvärldenhej skrev 2023-06-03 12:25:02 följande:

Åh det där hände mig hade en suuperlång cykel, tror min kropp försökte ägglossa i 20 + dagar. Jag bestämde mig då för att bara strunta i allt en stund med att leta ägglossning och låta kroppen och hjärnan vila och komma "i ordning". Blev bara jobbigt för mig att hela tiden hoppas medan temp körde bergodalbana som den ville.

Rödluvan - i juli då är det vår tidHjärta eller hinner du en till gång innan dess? min är 37 dagar....

Hoppas ni andra får PLUS !! 

Syskonförsök, tror du det är dumt att börja med munkpeppar en dag efter mensen kom? eller är det kanske bara dumt då 🧐

Svar på tråden BIM Juni 2023