• Anonym (SvartVitt)

Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej

Ja / Nej

• Svar på tråden Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej
  • Anonym (Donna)

Stort nej.
    Utan tvekan.

Jag är glad att mina barn växte  upp innan all påtvingad normalisering av en massa avarter.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Självklart) skrev 2023-05-22 11:00:25 följande:
    Eller du som undviker frågan med väldigt tunna argument?

Om man ska utsätta barn för drag queens för att motverka fördomar varför skulle inte samma sak gälla prosituerade, pundare, a-lagare, psykfall, etc, etc...?
    Läste du vad jag skrev...?
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 10:59:35 följande:
    Det kan vara bra att fokusera på olika typer av grupper men inte alla grupper lämpar sig för direktkontakt med barn, t ex oberäkneliga "psykfall" som du så respektfullt kallar dem.

Ska du fortsätta vara otrevlig så kommer jag inte besvara fler av dina inlägg.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 10:42:47 följande:
    Det är nyttigt för barn att möta olika typer av människor så att man kan förebygga fördomar, t ex.
    Men är genusaktivistiska Dragqueens något som måste normaliseras?
    Är det något de har lyckats med så är det ju snarare att förstärka fördomarna och det finns kritik inom Dragcommunityn möt de sk sagostunderna.

Allt för att beiga människor skall kunna känna sig lite busigt inkluderande.
    Lika ändamålsenligt som ge Likes mot världssvälten.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nope) skrev 2023-05-22 12:53:58 följande:
    Men är genusaktivistiska Dragqueens något som måste normaliseras?
    Är det något de har lyckats med så är det ju snarare att förstärka fördomarna och det finns kritik inom Dragcommunityn möt de sk sagostunderna.

Allt för att beiga människor skall kunna känna sig lite busigt inkluderande.
    Lika ändamålsenligt som ge Likes mot världssvälten.
    Jag undrar hur många i tråden som varit där och sett detta med egna ögon. Vem påstår att de bedriver genusaktivism? De enda som förstärker fördomar (och skapar dem) är ju vuxna personer. Barn föds inte med sådana tankar. Det kanske borde vara de vuxna som lyssnar på sagor istället....
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 11:03:49 följande:
    Läste du vad jag skrev...?
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 10:59:35 följande:
    Det kan vara bra att fokusera på olika typer av grupper men inte alla grupper lämpar sig för direktkontakt med barn, t ex oberäkneliga "psykfall" som du så respektfullt kallar dem.

Ja och du besvarade inte frågan om varför drag queens skulle vara viktigare än någon annan minoritets grupp i samhället.
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 11:03:49 följande:

Ska du fortsätta vara otrevlig så kommer jag inte besvara fler av dina inlägg.
    Om du tycker att du själv är så otrevligt att du inte vill fortsätta prata med dig själv så kan ju inte jag göra så mycket åt det.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 13:07:46 följande:
    Jag undrar hur många i tråden som varit där och sett detta med egna ögon. Vem påstår att de bedriver genusaktivism? De enda som förstärker fördomar (och skapar dem) är ju vuxna personer. Barn föds inte med sådana tankar. Det kanske borde vara de vuxna som lyssnar på sagor istället....
    Måste man vara där och se det med egna ögon för att tycka att det är idiotiskt att använda barn som spelbrickor för ideologiska eller principiella statements?

Vad mer tycker du barn ska användas till för att gynna vuxna?
  • Anonym (Självklart)
    De enda som förstärker fördomar (och skapar dem) är ju vuxna personer. Barn föds inte med sådana tankar. Det kanske borde vara de vuxna som lyssnar på sagor istället....
    Exakt, och därför är det onödigt att köra ner drag queens i halsen på barn för att gynna de vuxnas ideologier och principer. Det är ju knappast barnen själva som kom på idén att låta drag queens läsa sagor för barn... eller hur?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Självklart) skrev 2023-05-22 13:12:00 följande:
    Måste man vara där och se det med egna ögon för att tycka att det är idiotiskt att använda barn som spelbrickor för ideologiska eller principiella statements?

Vad mer tycker du barn ska användas till för att gynna vuxna?
    Man måste inte ha varit där irl men bör åtminstone ha något slags bevis när man påstår att de läser en viss typ av sagor, att det pågår aktivism eller hjärntvätt och allt möjligt som personer skrivit i tråden. Flera har protesterat mot den "sexiga" klädseln (se gärna bilden som jag postade nyligen) och de flesta verkar kort sagt inte ha en aning om vad som försiggåtts på biblioteket.

Var är DITT bevis för att barn används som spelbrickor för ideologiska/principiella statements? Eller var det bara fördomar nu igen?
  • Anonym (Nope)
    Konrads klänning
    Linus en pojke med snippa
    Hela idén bakom Drag-sagorna kommer från USA och är aktivistdriven.

Nej jag har inte varit där.
    Jag brukar inte heller gå NMRs möten då jag inte stöder det de står för.
    Brukar du vara där?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nope) skrev 2023-05-22 13:23:43 följande:
    Konrads klänning
    Linus en pojke med snippa
    Hela idén bakom Drag-sagorna kommer från USA och är aktivistdriven.

Nej jag har inte varit där.
    Jag brukar inte heller gå NMRs möten då jag inte stöder det de står för.
    Brukar du vara där?
    Hade det varit lika fel om de sagorna hade lästs av "vanliga" vuxna? Varför protesterar ingen mot själva böckerna? De borde ju vara olämplig propaganda oavsett om de bara existerar där. Så vilka driver denna fråga i Sverige i så fall? Måste ju vara biblioteken själva då, eftersom de köper in dessa böcker.

Håll dig till saken.
Svar på tråden Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej