• Anonym (SvartVitt)

Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej

Ja / Nej

• Svar på tråden Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Liu) skrev 2023-05-21 14:13:58 följande:
    Det är ett sexuakiserat innehåll som kan vara  olämpligt för barn. Jag litar inte på någon som känner sig bekväm i att vara sexig framför barn. Luktar dåligt omdöme lång väg och har som sagt inte förtroende för att en sådan person väljer en bra bok.
    Vad är det som är "sexualiserat innehåll"? Böckerna? Kläderna? Har man lika stora problem med kvinnor i glittriga klänningar som läser för barn?

Är detta vad man tycker är att vara "sexig"....?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-21 14:18:17 följande:
    Är detta vad man tycker är att vara "sexig"....?
    Bilden följde inte med....

• Anonym (Ja)
    OveSundhag skrev 2023-05-21 14:18:13 följande:
    Jo, skall måste man lyfta en så måste man få med varenda Minioritet. Annars går det inte att kalla mångfald. 
    Prostituerade är inte en minoritetsgrupp.
  • Anonym (Ja)
    OveSundhag skrev 2023-05-21 14:21:12 följande:
    Du kan ju knappast komma hit och påstå att prostituerade är en majoritet.
    Ta och googla på vad minoritetsgrupp är innan du kommer med fler kommentarer. Dina tafatta försök att vända på sakfrågan är inte ens underhållande.
  • molly50
    Anonym (Liu) skrev 2023-05-21 14:13:58 följande:
    Det är ett sexuakiserat innehåll som kan vara  olämpligt för barn. Jag litar inte på någon som känner sig bekväm i att vara sexig framför barn. Luktar dåligt omdöme lång väg och har som sagt inte förtroende för att en sådan person väljer en bra bok.
    På vilket sätt är det sexualiserat?
    De läser en saga! De pratar inte om sexuella läggningar eller något sådant 
    Har du samma åsikt om att låta barn gå på teater? Där är de ju också utklädda.
    Kan t om vara män i kvinnokläder.
    Tycker du det är lika hemskt?
  • Anonym (Ja)
    OveSundhag skrev 2023-05-21 14:37:12 följande:
    Jag är 63 år, tror du inte jag vet vad en minoritetsgrupp är?!?! Frågan är varför du blir så sur när man påpekar att prostituterade är en minoritetsgrupp, låter nästan som att du försöker frysa ut de med? 

Oavsett hur våldsam du blir så kommer det aldrig finnas lika många prostituerade som icke prostituerade.

En minoritetsgrupp är en social grupp som har färre medlemmar i förhållande till en konkurrerande grupp (majoriteten).

En minoritetsgrupp är en grupp med uttalad samhörighet, som går att urskilja från den övriga befolkningen. ha en religiös, språklig, traditionell eller kulturell särart, som den inte delar med andra. Och har en uttalad vilja att behålla sin identitet. ha historiska eller långvariga band med Sverige.

Ergo Prostituerade.. 
    Nej, jag tror faktiskt inte att du förstår begreppet. Det räcker inte att vara färre till antalet som grupp i de här sammanhangen. "Golfspelare är i minoritet, vi måste ta dem till biblioteken och läsa för barn!!! Varför då...? Ingen orsak alls, bara för att få svara emot." Ungefär där är du just nu retoriskt, och det är bara uttröttande och inte värt att diskutera. Lika dålig stil som att du försöker påstå att jag är sur tar fokus från sakfrågan till en barnslig sandlådenivå.
  • Anonym (Ja)
    OveSundhag skrev 2023-05-21 14:46:28 följande:
    Varför inte? Prostituerade är en väldigt utsatt minoritetsgrupp som brukar råka ut för våld i hemmet. Därför måste vi normalisera det hos barnen och få in även dessa i vårt samhälle.

Något som är dålig stil, är att du verkar vilja låtsas att det inte händer. Eller att dom är en del av den gruppen. Dvs Sexuella minoriteter.  
    Och du verkar hitta på saker helt ur tomma luften. Jag kommer inte att besvara dina oseriösa inlägg.
  • Anonym (Elina)
    molly50 skrev 2023-05-21 13:15:17 följande:
    Men nu är det väl inte fråga om underhållning som i en dragshow.
    Utan det är en man i kvinnokläder som läser sagor för barn.
    På vilket sätt skulle det påverka barnen negativt?
    Barn brukar tycka det är roligt med personer som klär ut sig och det är förmodligen också det de ser.
    De här barnen är nog för små för att ens förstå vad en dragqueen är.
    Om de har andra tankar om det så kommer det förmodligen inte ifrån barnen själva.

Varför kallar man det för drag då om det inte är som en drag show? Och varför använder de sina drag artist-namn? Är inte det lite cyniskt att ha drag queens läsa för barn när barnen inte förstår vad det är?
    Det är inte män i kjol jag vänder mig emot utan att man introducerar barn till vuxenunderhållning.

• molly50
    Anonym (Elina) skrev 2023-05-21 21:30:05 följande:

Varför kallar man det för drag då om det inte är som en drag show? Och varför använder de sina drag artist-namn? Är inte det lite cyniskt att ha drag queens läsa för barn när barnen inte förstår vad det är?
    Det är inte män i kjol jag vänder mig emot utan att man introducerar barn till vuxenunderhållning.

En dragshow är ju en show där dragqueens uppträder inför publik.
    En man i kvinnokläder som läser sagor för barn kan inte jämföras med en dragshow då det inte är fråga om vuxenunderhållning utan just en sagostund.
Svar på tråden Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej